Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-12-25, 19:57
  #37
Medlem
Paradisums avatar
Vill man ha liknande och ha kvalité men ändå är inte betala allt för mycket så är Tissot seastar ett bra alternativ. Har själv en https://www.watchia.com/se/tissot-se...11-051-00.html
Citera
2019-12-25, 20:13
  #38
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Hoppas den håller en vettig kvalité bara. Är ju jäkligt noobig gällande klockor, och det där blir min första klocka över dryga tusenlappen. Skönt att höra från er att den är lite bra iallafall, tack för återkoppling och god fortsättning!

Det ända som kan vara lite tråkigt är låset på länken.
Allt annat är som vanligt på Seiko, väldigt bra. Lyser som en jävla ficklampa i mörkret med! Ingen annan tillverkare kommer ens nära Seiko på lysmassa.
Citera
2019-12-28, 21:40
  #39
Medlem
Swedishcrusaders avatar
En riktigt fin dykare i vettig prisklass är annars Certina DS Action Diver med Powermatic-80-verket. Det är en mycket bra (och snygg tycker jag) dykare och kan fås från ca 6 000:-
Citera
2019-12-30, 16:19
  #40
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
så något jävligt dyrt med andra ord? är du helt säker?

Det finns 1000 olika märken som gör dykarur som är homage på Rolex Submariner.
Modellen heter dykarur och jag har en Tevise jag köpte för 300 kr som ser ut som den på bilden.
Jag ser inte vad det är för märke utav bilden, det står på boetten i den men är för suddigt för min del.

Finns i prisklasser från min Tevise till Rolex ja. Mest populära är färgerna han har på bilden, dvs svart boett och silverarmband. Troligen är den på bilden ett bättre märke exempelvis en Omega Seamaster, en Tag Heuer, Oris eller rent av Rolex Submariner då den är med i filmen.

Oavsett kan jag säga att klockan på bilden har samma design som Rolex Submariner men inte alls måste vara det märket. Jag tänkte nämna Tissot Seastar som har likvärdig design.

Min Tevise som är en kinesisk klocka är verkligen lik den på bilden. Men kvaliteten är ganska dålig, men mycket bra för 300 kr. Tyvärr drog jag av pinnen som håller kronan som drar upp det kinesiska helautomatiska urverket. Urverket heter Tongji eller "kinesiskt standardurverk". Det bli lätt repor i bezelen då den har mjuk fastklistrad plastremsa. Sedan är den inte vattentät. Men annars höll den tiden absolut bra. Jag får sända in den på garantin då den bara är 3 månader gammal och hoppas på det bästa.

Jag rekommenderar egentligen inte folk köpa sådana billiga kinesiska märken för denna höll ju bara tre månader. Men en Seiko skulle hållt väldigt länge som Seiko SKX009 men den ser något annorlunda ut än den på bilden. Det finns också Invicta som gör dykarur men med bättre kvalitet än Tevise, men då står det Invicta på sidan av boetten vilket jag inte gillar.
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2019-12-30 kl. 16:26.
Citera
2020-01-24, 19:54
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Tittar på serien innan vi dör, och såg denna klocka som jag är väldigt intresserad av, tyvärr ser jag inte logan i urtavlan.

Någon som vet?

https://imgur.com/YLyA2i2

https://imgur.com/cx00917


Väldigt otydlig bild men en några år seadweller förmodligen, visarna inte helt tydliga de ska va mer disstinkta med en rund detalj på timvisaren. Helt ärligt kan de va en seiko skx007 av nåt åräldremodell. för otydlig bild för säga.§

Tror mer o mer på en tudor Blackbay/Prince Submariner. Med svart Bezelring.

Kommer vi få veta vad för suddig bild vi gissar på?
__________________
Senast redigerad av roidhunter 2020-01-24 kl. 20:03.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback