2019-12-25, 13:50
Medlem
daoenmedbaoens avatar
Jag och 5 vänner ska fira nyår i Göteborg och hade velat haft ett hotellrum alternativt ett rum på ett vandrarhem där man kan väsnas lite och spela musik sent på kvällen. Kvalitén på hotellet spelar ingen större roll men det gör dock priset. Någon som har några tips?
Senast redigerad av daoenmedbaoen 2019-12-25 kl. 14:05.
Citera
2019-12-25, 14:01
Medlem
SilentVictorys avatar
Ska ni hänga på rummet när Göteborg är fyllt av klubbar, barer och folk?

Vandrarhem är väl kanske det som är bäst ur den synpunkten?
Hotell lär ni aldrig får väsnan och leva rövare på.
Citera
2019-12-25, 14:07
Medlem
daoenmedbaoens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Ska ni hänga på rummet när Göteborg är fyllt av klubbar, barer och folk?

Vandrarhem är väl kanske det som är bäst ur den synpunkten?
Hotell lär ni aldrig får väsnan och leva rövare på.
Två i sällskapet är under 18. Vandrarhem fungerar utmärkt så länge vi inte behöver dela rummet med andra. Har du några tips?
Citera
2019-12-25, 15:46
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daoenmedbaoen
Två i sällskapet är under 18. Vandrarhem fungerar utmärkt så länge vi inte behöver dela rummet med andra. Har du några tips?

Kanske ni ska fundera på att gå ut på ställen som är barnvänliga? Liseberg kanske har någon aktivitet under nyår? Annars finns det många ställen som är alkoholfria som McD och BK.
Citera
2019-12-25, 15:55
Medlem
Frixys avatar
Kvibergs vandrarhem har små stugor, där behöver man nog inte ta lika mycket hänsyn till grannarna. Mindre än 10 min med spårvagn till centrala Göteborg.
Citera
2019-12-25, 16:04
Medlem
burialhexs avatar
Skippa de under 18 och få en roligare kväll.

Finns inga ställen som tillåter fest på rummet, bra läge och bra pris på de vandrarhemmen i Majorna annars. Dock så består ju rummen endast av 2 våningssängar.

Toaletten är entrén som är mittemot receptionen på båda ställena. Så receptionist lår märka att ni har fest även om ni inte väsnas.

Bästa alternativet är då airbnb- då får ju personen som äger lägenheten ansvaret.
Citera
2019-12-25, 16:20
Medlem
daoenmedbaoens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Kvibergs vandrarhem har små stugor, där behöver man nog inte ta lika mycket hänsyn till grannarna. Mindre än 10 min med spårvagn till centrala Göteborg.
Tack för tipset!
Citera
2019-12-25, 17:06
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daoenmedbaoen
Jag och 5 vänner ska fira nyår i Göteborg och hade velat haft ett hotellrum alternativt ett rum på ett vandrarhem där man kan väsnas lite och spela musik sent på kvällen. Kvalitén på hotellet spelar ingen större roll men det gör dock priset. Någon som har några tips?
GLÖM att stöka på ett hotell eller vandrarhem. Risken finns att ni åker ut! Ni kan avvisas om ni ej uppför er och ni får självklart inte pengarna tillbaka. De kommer säkert varna er en första gång, men fortsätter ni ändå så åker ni garanterat ut.
Citera
2019-12-25, 17:12
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy

Normalt krävs att alla är över 18 eller att de som är minderåriga har föräldrarna med sig, eller en alternativ vårdnadshavare. Och nej, en kompis över 18 kan inte bli alternativ vårdnadshavare utan det är reserverat för mor/farföräldrar och liknande. Kanske också ett äldre syskon om man är lite snäll och inte festar. Jag kan lova att det blir många arga miner om en uthyrare får reda på att gästerna är ett kompisgäng med minderåriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in