Citat:
Ursprungligen postat av
Tramss
Det låter som att du förespråkar något slags anglo-israelism, jag har läst om det tidigare och även om det är uppenbart att där finns korn av sanning tycker jag inte helheten håller. Jag motsätter mig alltså dina påståenden och lyssnar gärna nyfiket om du vill berätta för mig
Berätta t.ex. om
Hur du ser på Noas söner Jafet, Sem och Ham? Var de vita "europeer" alla tre?
Vad har du för tankar/kunskaper om tiden folket som senare skulle bli Moses judar spenderade i Egypten?
Du kan titta på denna så förstår du migrationen av Kaukasierna och då kan du förstå varför vita kallas för Kaukasier. Det har inget med asien att göra.
https://www.youtube.com/watch?v=f6jXYu_cDXo
Förstår man vilka Kaukasierna var och vilka de är idag förstår man i stort sett hela historien om Europen som folkslag och vart vi härstammar ifrån.
Jag kan inte kommentera "Moses judar" då jag är tämligen säker på att dagens judar inte har någon anknytning till Moses. Hur kan de ha det när dagens judar inte är av släktet Abraham, Israel, Isak, Jesus eller Gud för den delen?
Nog för att Gud skapade allt inkl Satan, så var det Satan(Ormen) som skapade Cain med Eva som sedemera mördade Abel, sonen av Adam och Eva.
Den förbjudna frukten var inget äpple, fattar väl alla? Det förbjudna äpplet var samlaget mellan Eva och den fallna ängeln som avlade det onda släktskapet på jorden.
Satan skapade en kil mellan hans avkommor och avkomman av mannen (Adam = Man) och här är vi, tusentals år senare och ser med öppna ögon vem satans avkomma är medans resten av världen står handfallna och vågar inte göra något åt saken.