2025-01-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
De äkta Judea är det tyska folket.
Ja Jesus är vit Europe som vi säger idag.
Endast de med med någon liten gnutta med kunskap i ämnet förstår detta och andra som motsätter sig detta vet ingenting och borde lyssna.
Det låter som att du förespråkar något slags anglo-israelism, jag har läst om det tidigare och även om det är uppenbart att där finns korn av sanning tycker jag inte helheten håller. Jag motsätter mig alltså dina påståenden och lyssnar gärna nyfiket om du vill berätta för mig Berätta t.ex. om

Hur du ser på Noas söner Jafet, Sem och Ham? Var de vita "europeer" alla tre?

Vad har du för tankar/kunskaper om tiden folket som senare skulle bli Moses judar spenderade i Egypten?
Citera
2025-01-10, 21:31
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramss
Det låter som att du förespråkar något slags anglo-israelism, jag har läst om det tidigare och även om det är uppenbart att där finns korn av sanning tycker jag inte helheten håller. Jag motsätter mig alltså dina påståenden och lyssnar gärna nyfiket om du vill berätta för mig Berätta t.ex. om

Hur du ser på Noas söner Jafet, Sem och Ham? Var de vita "europeer" alla tre?

Vad har du för tankar/kunskaper om tiden folket som senare skulle bli Moses judar spenderade i Egypten?

Du kan titta på denna så förstår du migrationen av Kaukasierna och då kan du förstå varför vita kallas för Kaukasier. Det har inget med asien att göra. https://www.youtube.com/watch?v=f6jXYu_cDXo

Förstår man vilka Kaukasierna var och vilka de är idag förstår man i stort sett hela historien om Europen som folkslag och vart vi härstammar ifrån.

Jag kan inte kommentera "Moses judar" då jag är tämligen säker på att dagens judar inte har någon anknytning till Moses. Hur kan de ha det när dagens judar inte är av släktet Abraham, Israel, Isak, Jesus eller Gud för den delen?

Nog för att Gud skapade allt inkl Satan, så var det Satan(Ormen) som skapade Cain med Eva som sedemera mördade Abel, sonen av Adam och Eva.

Den förbjudna frukten var inget äpple, fattar väl alla? Det förbjudna äpplet var samlaget mellan Eva och den fallna ängeln som avlade det onda släktskapet på jorden.

Satan skapade en kil mellan hans avkommor och avkomman av mannen (Adam = Man) och här är vi, tusentals år senare och ser med öppna ögon vem satans avkomma är medans resten av världen står handfallna och vågar inte göra något åt saken.
Citera
2025-01-12, 00:19
Medlem
Citat:
Du kan titta på denna så förstår du migrationen av Kaukasierna och då kan du förstå varför vita kallas för Kaukasier. Det har inget med asien att göra. https://www.youtube.com/watch?v=f6jXYu_cDXo

Förstår man vilka Kaukasierna var och vilka de är idag förstår man i stort sett hela historien om Europen som folkslag och vart vi härstammar ifrån.
Tack, jag kommer antagligen se en del av den filmen när jag får tid över - kanske till och med alla 14 timmar en vacker dag och i så fall återkommer jag med en samlad kommentar
Citat:
Jag kan inte kommentera "Moses judar" då jag är tämligen säker på att dagens judar inte har någon anknytning till Moses. Hur kan de ha det när dagens judar inte är av släktet Abraham, Israel, Isak, Jesus eller Gud för den delen?
Det judiska folket bildades då Moses slöt det gamla förbundet på berget. Jag är helt överens med dig om att den stora lejonparten av dagens judar inte har något släktskap med Moses folk. Men Moses folk och dess historia är helt central och avgörande för trådens frågeställning - huruvida Jesus var jude och huruvida kristendomen är judisk.
Citat:
Den förbjudna frukten var inget äpple, fattar väl alla? Det förbjudna äpplet var samlaget mellan Eva och den fallna ängeln som avlade det onda släktskapet på jorden.
Det var frukten från kunskapens träd. Kunskapen om gott och ont, precis som det är skrivet i bibeln. Det är en symbolisk berättelse om när människan ställde sig över naturen och skilde sig från djuren. Djuren lever fortfarande i paradiset - utan kunskap om gott och ont. Sannolikt är den inspirerad av långt äldre sumeriska och egyptiska allegorier. Att du tror det handlar om samlag är symptomatiskt.
Citat:
Satan skapade en kil mellan hans avkommor och avkomman av mannen (Adam = Man) och här är vi, tusentals år senare och ser med öppna ögon vem satans avkomma är medans resten av världen står handfallna och vågar inte göra något åt saken.
Så du menar att en del av mänskligheten härstammar från satan och en annan del från Gud och att det är en ärftlig indelning? Är alla människor antingen eller? Eller finns det de som är ingetdera eller både och?
Citera
2025-01-12, 00:26
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramss
Tack, jag kommer antagligen se en del av den filmen när jag får tid över - kanske till och med alla 14 timmar en vacker dag och i så fall återkommer jag med en samlad kommentar

Det judiska folket bildades då Moses slöt det gamla förbundet på berget. Jag är helt överens med dig om att den stora lejonparten av dagens judar inte har något släktskap med Moses folk. Men Moses folk och dess historia är helt central och avgörande för trådens frågeställning - huruvida Jesus var jude och huruvida kristendomen är judisk.

Det var frukten från kunskapens träd. Kunskapen om gott och ont, precis som det är skrivet i bibeln. Det är en symbolisk berättelse om när människan ställde sig över naturen och skilde sig från djuren. Djuren lever fortfarande i paradiset - utan kunskap om gott och ont. Sannolikt är den inspirerad av långt äldre sumeriska och egyptiska allegorier. Att du tror det handlar om samlag är symptomatiskt.

Så du menar att en del av mänskligheten härstammar från satan och en annan del från Gud och att det är en ärftlig indelning? Är alla människor antingen eller? Eller finns det de som är ingetdera eller både och?

Jag orkar faktiskt inte svara på allt, men jag håller absolut inte med dig om det officiella narrativet i vissa av dina svar-frågor.

Judar ska komma från folkstammen Judea vilket de flesta som kikat lite i ämnet förstår är egentligen det tyska folket. Men detta tillhör de 12 israels stammar, som man kan läsa sig till ellet titta på dokumentärer, onödigt att jag sitter och repterar när det finns tusentals videor och dokument där ute.

Den första mördaren och lögnaren är sonen av fadern av alla lögner.. Borde väl säga allt om ett visst folkslag idag.
Citera
2025-01-12, 00:28
Avstängd
Han var arab precis som muhamed 😀
Citera
2025-01-12, 03:00
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingli
Vad är det här för en konstig antisemitisk tråd av trådskaparen? Vad är det för med att vara jude? Oavsett alla källor som pekar på Jesus börd var judisk så predikade han också judendom. Älska din nästa såsom dig själv, är den gyllene regeln i judendomen. Med mera. Med mera.
Det som skiljer Jesus främst från klassisk judendom är att han trodde sig vara Messias och Guds son; att han splittrade familjer (som de flesta sektledare gör, i judedomen är familjen en viktig sak), att han införde ett konkret dödsrike (himmel eller helvete, beroende på om man trodde att han var Guds son eller ej - snacka om skrämselpropaganda.)

Tråden handlar om vit makt teologi, nazistisk kristendom.
Citera
2025-01-12, 03:27
Medlem
Congelados avatar
Han gjorde uppror mot dom och blev dödad för det och ni sitter och påstår att han var en? Hela Judendomen av idag går ut på att håna Jesus på alla vis ett hat mot Jesus. Lär er något era filosemiter.
Citera
2025-01-13, 12:04
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingli
Vad är det här för en konstig antisemitisk tråd av trådskaparen? Vad är det för med att vara jude? Oavsett alla källor som pekar på Jesus börd var judisk så predikade han också judendom. Älska din nästa såsom dig själv, är den gyllene regeln i judendomen. Med mera. Med mera.
Det som skiljer Jesus främst från klassisk judendom är att han trodde sig vara Messias och Guds son; att han splittrade familjer (som de flesta sektledare gör, i judedomen är familjen en viktig sak), att han införde ett konkret dödsrike (himmel eller helvete, beroende på om man trodde att han var Guds son eller ej - snacka om skrämselpropaganda.)
Judendomen tror att Gud slutade tala till människorna i och genom profeten Malaki.
Citera
2025-01-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Har noterat att denna lögn är väldigt prevalent idag, ja det finns till och med de som kallar sig Kristna OCH hävdar att Jesus var Judisk eller/och att Kristendomen är skapad av Judar.

Dessa är lögnare och bedragare, INGENSTANS i Bibeln står det att Jesus var Jude eller att Judarna är "Guds utvalda"

https://www.bitchute.com/video/wa1VDt4L1UEL/

Att disskutera;

Är folk obildade? Är det folk med agendor (läs Judar)? Eller är folk bara lata och sväljer alla lögner med hull och hår?
Jesus var en lagföljande Jude Kristendomen startade som en judisk sekt innan den avgrenade sig och blev en egen religion och det var mest tack vare Paulus.
Senast redigerad av Barbe 2025-01-19 kl. 18:14.
Citera
2025-01-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Jesus var en lagföljande jude kristendomen startade som en judisk sekt innan den avgrenade sig och blev en egen religion det var mest tack vare Paulus.

Tror inte de kommit vidare.
De är outvecklade och tror vi andra är någon man jävlades med.
De har svårt sluta med perversa energier.
Tycker de kan stå kvar i 1000 talet som de verkat höra hemma i.

Tål inte höra en enda predikan, har ni klarat ett 5 timarsjobb plus barn i livet med de kan ni få ok, de andra räknas inte.
Citera
2025-01-19, 18:13
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Han gjorde uppror mot dom och blev dödad för det och ni sitter och påstår att han var en? Hela Judendomen av idag går ut på att håna Jesus på alla vis ett hat mot Jesus. Lär er något era filosemiter.
Jesus var definitivt Jude av Davids hus.

Att han gjorde uppror är ju inte konstigare än att Fransmän gjorde uppror mot Franska staten under Franska revolutionen.
Citera
2025-01-19, 18:14
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Tråden handlar om vit makt teologi, nazistisk kristendom.
Nazistisk kristendom är en oxymoron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in