2019-12-30, 20:49
Medlem
Har en macbook pro 15 inch 2.53 ghz mid 2009. Verkar som den har bluetooth version 2.1.
Kan man ansluta 2 par trådlösa blueooth hörlurar till den och sitta 2 personer och lyssna på musik/filmljud? Vi använder netflix via chrome och VLC player via datorn ios.

Om det inte går, hur kan man lösa det trådlöst? Är på jakt efter hyffsat billig lösning, vi är inte ljudentustiaster. I nödfall kör jag på AUX splitter med två trådhörlurar på 5m,men vore fint att slippa trasslet.
Citera
2019-12-30, 21:08
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Har en macbook pro 15 inch 2.53 ghz mid 2009. Verkar som den har bluetooth version 2.1.
Kan man ansluta 2 par trådlösa blueooth hörlurar till den och sitta 2 personer och lyssna på musik/filmljud? Vi använder netflix via chrome och VLC player via datorn ios.

Om det inte går, hur kan man lösa det trådlöst? Är på jakt efter hyffsat billig lösning, vi är inte ljudentustiaster. I nödfall kör jag på AUX splitter med två trådhörlurar på 5m,men vore fint att slippa trasslet.

Nej, MacOS har inte stöd för det.

Kör du Bose lurar så kan de lösa det internt.

Dessutom kommer du alltid att ha ljudet i osynk om du kör dubbla lurar bia blåtand utan stöd för APTX.
Citera
2019-12-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej, MacOS har inte stöd för det.

Kör du Bose lurar så kan de lösa det internt.

Dessutom kommer du alltid att ha ljudet i osynk om du kör dubbla lurar bia blåtand utan stöd för APTX.

Tack, då vet jag! Letar vidare efter tradionell splitter.
Citera
2019-12-31, 12:08
Medlem
Citat:

Jodå det går visst. Kolla denna länk.

https://www.macrumors.com/how-to/out...rs-headphones/
Citera
2019-12-31, 18:38
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moz187
Jodå det går visst. Kolla denna länk.

https://www.macrumors.com/how-to/out...rs-headphones/

Visst, men du får fortfarande inte bra synk. Jag tycker det är skitirriterande när det alltid blir nån som inte ligger i synk med filmen.
Citera
2020-01-01, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Visst, men du får fortfarande inte bra synk. Jag tycker det är skitirriterande när det alltid blir nån som inte ligger i synk med filmen.

Jo förvisso men det borde ju enkelt gå att justera i VLC om det skulle vara så. Så brukar jag göra när ljudet är osynkat.
Citera
2020-01-01, 16:04
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moz187
Jo förvisso men det borde ju enkelt gå att justera i VLC om det skulle vara så. Så brukar jag göra när ljudet är osynkat.

Jag menar att hörlurspar ett kommer att vara osynk i förhållande till två. Det kan du inte justera i vlc.
Citera
2020-01-02, 23:30
Medlem
hakro807s avatar
Citat:

En lite dyrare lösning är ju att köra ut ljudet via kabel till en trådlös dockningsstation som går att synka mot flera trådlösa hörlurar. Exempelvis kan mina Sennheiser RS-180 göra detta.

Förresten, vad tror du om detta, låter det inte som något ni skulle kunna ha nytta av; https://www.amazon.com/dp/B07W5DDZQN/ref=cm_sw_su_dp
Ska tydligen fungera med OS X enligt annonsen.
Senast redigerad av hakro807 2020-01-02 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in