Citat:
Ursprungligen postat av
Tennant
Vem som helst?
Hade risken att bli hjälp av (avskrädes)svenskar fått dig att hålla tyst och låta det hela ha sin gång? Är skammen att bli hjälpt för stor i din kultur, tillräckligt stor för att hålla tyst?
Hur vet du att hon inte ropade på hjälp? Toaletter på såna ställen kan vara rätt bra ljudisolerade. Sitter där inte någon precis runt omkring och det är några få som arbetar i köket med alla ljud som finns där så är det inte säkert att någon hör.
Sen förstår jag inte vad som är så jävla svårt att förstå här? Om hon skrikit och gjort motstånd, så kan han ha blivit hotfull, slagit henne eller hotat henne. Vem vet vad han hade för vapen i fickan därinne?
Jag tycker inte att det är så jävla konstigt att man inne på en toalett, med antagligen låst dörr, i en hotfull situation med en man som antagligen är större och starkare, inte fortsätter att skrika och gala. Om man inte har dödslängtan alltså.
Såna galningar kan ta sig för precis vad som helst. Och hur hemsk än en våldtäkt är så är nog alternativet att bli ihjälslagen eller grovt misshandlad (och våldtagen) värre.
Sen tror jag inte heller att folk tänker riktigt rationellt i en sån situation. Vissa skriker och gapar av ren rädsla och andra fryser istället, av ren överlevnadsinstinkt.
Vad är så svårt att fatta med detta?