2020-01-07, 22:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Vem som helst?

Hade risken att bli hjälp av (avskrädes)svenskar fått dig att hålla tyst och låta det hela ha sin gång? Är skammen att bli hjälpt för stor i din kultur, tillräckligt stor för att hålla tyst?

Hur vet du att hon inte ropade på hjälp? Toaletter på såna ställen kan vara rätt bra ljudisolerade. Sitter där inte någon precis runt omkring och det är några få som arbetar i köket med alla ljud som finns där så är det inte säkert att någon hör.

Sen förstår jag inte vad som är så jävla svårt att förstå här? Om hon skrikit och gjort motstånd, så kan han ha blivit hotfull, slagit henne eller hotat henne. Vem vet vad han hade för vapen i fickan därinne?
Jag tycker inte att det är så jävla konstigt att man inne på en toalett, med antagligen låst dörr, i en hotfull situation med en man som antagligen är större och starkare, inte fortsätter att skrika och gala. Om man inte har dödslängtan alltså.
Såna galningar kan ta sig för precis vad som helst. Och hur hemsk än en våldtäkt är så är nog alternativet att bli ihjälslagen eller grovt misshandlad (och våldtagen) värre.
Sen tror jag inte heller att folk tänker riktigt rationellt i en sån situation. Vissa skriker och gapar av ren rädsla och andra fryser istället, av ren överlevnadsinstinkt.
Vad är så svårt att fatta med detta?
Citera
2020-01-07, 22:34
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hur vet du att hon inte ropade på hjälp? Toaletter på såna ställen kan vara rätt bra ljudisolerade. Sitter där inte någon precis runt omkring och det är några få som arbetar i köket med alla ljud som finns där så är det inte säkert att någon hör.

Sen förstår jag inte vad som är så jävla svårt att förstå här? Om hon skrikit och gjort motstånd, så kan han ha blivit hotfull, slagit henne eller hotat henne. Vem vet vad han hade för vapen i fickan därinne?
Jag tycker inte att det är så jävla konstigt att man inne på en toalett, med antagligen låst dörr, i en hotfull situation med en man som antagligen är större och starkare, inte fortsätter att skrika och gala. Om man inte har dödslängtan alltså.
Såna galningar kan ta sig för precis vad som helst. Och hur hemsk än en våldtäkt är så är nog alternativet att bli ihjälslagen eller grovt misshandlad (och våldtagen) värre.
Sen tror jag inte heller att folk tänker riktigt rationellt i en sån situation. Vissa skriker och gapar av ren rädsla och andra fryser istället, av ren överlevnadsinstinkt.
Vad är så svårt att fatta med detta?
Varför kan inte du förstå att ju fler ursäkter man har på lager desto mer säkert är det att man kommer att använda dem? Du fantiserar ihop ett worst case scenario och diskuterar sedan som det vore faktum. Om du är för vek för att stå upp för dig själv så må det vara så, men du kanske inte ska uppmuntra alla andra att dra på sig livslånga trauman för att de lyssnade på dig?
Citera
2020-01-07, 23:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Varför kan inte du förstå att ju fler ursäkter man har på lager desto mer säkert är det att man kommer att använda dem? Du fantiserar ihop ett worst case scenario och diskuterar sedan som det vore faktum. Om du är för vek för att stå upp för dig själv så må det vara så, men du kanske inte ska uppmuntra alla andra att dra på sig livslånga trauman för att de lyssnade på dig?

Jag uppmuntrar ingen, jag förhåller mig till hur verkligheten ser ut. Jag vet inte vilken fantasi du lever i, Hollywoodfilm?
Worst case scenario är inte så orimligt i Sverige nuförtiden, med tanke på alla som kommit hit, och som har uppenbara problem med att uppföra sig.

Och för övrigt så vet du inte om hon skrek, kan hon ha gjort utan att nån hör.
Citera
2020-01-07, 23:58
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Jag uppmuntrar ingen, jag förhåller mig till hur verkligheten ser ut. Jag vet inte vilken fantasi du lever i, Hollywoodfilm?
Worst case scenario är inte så orimligt i Sverige nuförtiden, med tanke på alla som kommit hit, och som har uppenbara problem med att uppföra sig.

Och för övrigt så vet du inte om hon skrek, kan hon ha gjort utan att nån hör.
Du vet inte ett dugg mer än vad jag gör så låt oss bara vara överens om att vi inte är överens om hur det gick till. Du kan dock sluta att dela ut färdiga offerkoftor, det är kontraproduktivt att inte kunna stå upp för sig själv. Botemedlet är väldigt enkelt, vill man inte bli våldtagen av blattar ska man börja med att inte umgås med blattar. Punkt.
Citera
2020-01-08, 00:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du vet inte ett dugg mer än vad jag gör så låt oss bara vara överens om att vi inte är överens om hur det gick till. Du kan dock sluta att dela ut färdiga offerkoftor, det är kontraproduktivt att inte kunna stå upp för sig själv.

Detta handlar inte om att stå upp för sig själv, det handlar om en överlevnadsinstinkt som kan se ut olika hos olika människor. Och det var så samtalet var vinklat från början, inte huruvida jag hade gjort det ena eller det andra.
Det förekommer en del inlägg här, säkerligen bland de som du författat också, där man skyller på kvinnan. Det är fan ta mig helt makalöst hur man bara kan komma på den tanken, alltså att ifrågasätta hennes agerande därinne på en toalett där hon blir överfallen, när man läser om ett sånt här brott.
Att ni ärthjärnor inte begriper att det finns grundläggande mänskliga reaktioner i situationer likt den hon utsattes för är problematiskt, och istället för att fjanta runt med "stå upp för sig själv" så kanske du bör sätta dig in i hur det mänskliga psyket och kroppen fungerar och kan reagera i hotfulla lägen.
Citera
2020-01-08, 00:07
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Detta handlar inte om att stå upp för sig själv, det handlar om en överlevnadsinstinkt som kan se ut olika hos olika människor. Och det var så samtalet var vinklat från början, inte huruvida jag hade gjort det ena eller det andra.
Det förekommer en del inlägg här, säkerligen bland de som du författat också, där man skyller på kvinnan. Det är fan ta mig helt makalöst hur man bara kan komma på den tanken, alltså att ifrågasätta hennes agerande därinne på en toalett där hon blir överfallen, när man läser om ett sånt här brott.
Att ni ärthjärnor inte begriper att det finns grundläggande mänskliga reaktioner i situationer likt den hon utsattes för är problematiskt, och istället för att fjanta runt med "stå upp för sig själv" så kanske du bör sätta dig in i hur det mänskliga psyket och kroppen fungerar och kan reagera i hotfulla lägen.
Om du vässar din hjärna lite så inser du att jag inte skyller på kvinnan även om det kan låta så, jag vänder udden till 100% mot dig och dina likar som snart lyckats normalisera ursäkter istället för självförsvar. Sen har du mage att antyda att jag är problemet, inte blattesvinen som utför dessa våldtäkter. Tror du verkligen att jag inte skulle stoppa ALLA våldtäkter om det vore möjligt?
Citera
2020-01-08, 00:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Om du vässar din hjärna lite så inser du att jag inte skyller på kvinnan även om det kan låta så, jag vänder udden till 100% mot dig och dina likar som snart lyckats normalisera ursäkter istället för självförsvar. Sen har du mage att antyda att jag är problemet, inte blattesvinen som utför dessa våldtäkter. Tror du verkligen att jag inte skulle stoppa ALLA våldtäkter om det vore möjligt?

Problemet är grisen som genomförde brottet. Att det sedan sitter män här som skyller på kvinnan har jag stora problem med ja. Hur ens diskussionen kan hamna åt det hållet är oerhört anmärkningsvärt, så att man tror att det är ett skämt.

Jag har överhuvudtaget inte förespråkat varesig att man inte ska försvara sig eller att man ska försvara sig. Jag anser inte att jag kan bedöma att försvar skulle vara rätt i alla lägen, till exempel om man är hotad till livet. Det är bättre att hålla käft om du står med en pistol riktad mot tinningen, ellerhur?
Det är ingen som vet hur denne man uppfört sig därinne på toaletten, så om hon kunde försvarat sig eller inte får vi låta vara osagt. Vad jag reagerar mot är att man sitter här och uttrycker sig som att hon i princip bett om det för att hon inte har försvarat sig eller skrikit, när man först och främst inte ens vet om hon skrek eller inte, och man har för det andra inte en aning om hur denne man uppfört sig. Han kan ha varit extremt hotfull och det främsta målet i hotfulla lägen för de flesta människor är nog att göra vad man kan för att överleva.
Citera
2020-01-08, 07:34
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Det är inte något "pepp till försvar- tal" du har hållt här, så om det var avsikten så har du misslyckats fullständigt.

Det var inte heller tanken, jag är rätt cynisk i min inställning till svenskens mentalitet samt vurm för mångkultur.
Citera
2020-01-08, 15:14
Medlem
spoilers avatar
"Mannen är nu släppt men är fortfarande misstänkt för brott, uppger åklagaren. Mannen och kvinnan ska ha träffats tidigare."

https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...SfjxppJrb6YZQ/
Citera
2020-01-12, 02:01
Medlem
De kände varann sen tidigare alltså. Då var det åtminstone ingen överfallsvåldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in