Citat:
Ursprungligen postat av
Tryckallan74
Nu har Irakisk stats TV bekräftat att Qassem al-Solaimani har dödats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Även Al Jezeera!!!!!! Fucking hell boys!!
Citat:
Ursprungligen postat av
Tryckallan74
Vatten, pasta, tändstickor, vattendunkar mm
Nu får du väl ändå ta och lossa på foliehatten en aning, det verkar som att kugghjulen går varma därunder.
Det här kommer givetvis inte att leda till något annat än lite allmänt diplomatiskt trixande. Iran är en knepig islamistisk diktatur och varken Ryssland eller Kina kommer att tjäna nånting på att hedra någon slags "allians" med dem. Både Putin och Xi Jinping ser sig själva närmast och då framförallt sina interna marknader. Ingen skulle tjäna nånting på att det började regna ner missiler lite här och där.
Iran är ju iofs säkert lite gramse men jag kan tänka mig att man har ganska bra koll på dem innan man tar sig för en sådan här manöver. Däremot kan det mycket väl vara ett försök att välta den iranska regimen över ända. I så fall skulle det inte förvåna mig om både Ryssland och Kina är med på det. Ju färre stora starka pojkar det är på skolgården desto mindre konkurrens för mig själv, typ.
Att rusa ut i nyårsnatten för att bunkra tändstickor och flaskvatten är inte så lite neurotiskt.