2020-01-08, 03:32
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Trump lovade att han skulle attackera...
Trump är extremt hatad av majoriteten av det amerikanska folket så attackerar han nu så är han helt rökt sen. Han vet om det så han är mer än korkad om han begär anfall på Iran.
Citera
2020-01-08, 03:34
Medlem
estetiks avatar
"Iran and US are at war"
- Feisal al-Istrabadi live på Al-Jazeera just nu
Citera
2020-01-08, 03:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Man hade satt personal i säkerhet. Man var helt enkelt förberedda på en attack. Om man blev varnade eller varför låter jag vara osagt.

Kanske korrekt att man han till skyddsrum innan attacken. På den bas som attackerades fanns också 70 norska militärer. De svenska militärerna håller till på en annan bas
Citera
2020-01-08, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det verkar som att Iran är lite sura över att de inte lyckades döda en enda amerikan.

Iranian Revolutionary Guard: "This was the beginning, we will continue to strike US bases in the Middle East"

https://mobile.twitter.com/ynms79797...33943423012866
Det är just det som kommer garantera ett extremt svar jag törs garantera till 99.9% att det kommer ett massivtsvar från usa och då kommer man inte ge sig innan iran inte har någon chans och svara på något igen
Citera
2020-01-08, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Soleimanis döttrar kan väl knappast vara nöjda med detta fiasko. Dom blev ju lovade en kraftig hämnd. USA skulle minsann få sota för mordet på deras far lovade mullan inför hela världen. Tycker döttrarna att några gropar i öknen 70 mil bort är tillräckligt? Är hedern återupprättad?

Om jag var en dotter skulle jag nog vara lite förbannad, fan vilken kass vedergällning.

Du tror inte att ledarna i Iran sagt åt henne att 1000 amerikans soldater "dött".

Som jag sa det är större chans att Irans styre faller om man inte visar någon sorts propaganda att man attackerat.
Citera
2020-01-08, 03:37
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Soleimanis döttrar kan väl knappast vara nöjda med detta fiasko. Dom blev ju lovade en kraftig hämnd. USA skulle minsann få sota för mordet på deras far lovade mullan inför hela världen. Tycker döttrarna att några gropar i öknen 70 mil bort är tillräckligt? Är hedern återupprättad?

Om jag var en dotter skulle jag nog vara lite förbannad, fan vilken kass vedergällning.

Fake news fungerar lika bra överallt.

Nu vet hon att amerikaner badar i sitt eget blod, allt annat är lögn.

Du bör i ställer fundera över hur djävla knullade som vi alla blir av dessa riggade matcher.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2020-01-08 kl. 03:41.
Citera
2020-01-08, 03:37
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Kanske korrekt att man han till skyddsrum innan attacken. På den bas som attackerades fanns också 70 norska militärer. De svenska militärerna håller till på en annan bas

Minst 2 baser har attackerats, möjligen 3.

Citat:
De runt 70 svenska soldater som befinner sig i Irak är stationerade på en militärbas i Taji knappt tre mil norr om Bagdad. De är oskadda men enligt Försvarsmakten har även den basen beskjutits.

– Vi kan bekräfta att det varit en mindre attack där. Det är någon form av raketeld. säger Magnus Lindstedt, kommunikatör vid Försvarsmakten, till Aftonbladet.
Citera
2020-01-08, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Trump är extremt hatad av majoriteten av det amerikanska folket så attackerar han nu så är han helt rökt sen. Han vet om det så han är mer än korkad om han begär anfall på Iran.

Trump har högre aproval rating just nu än vad obama någonsin hade.

https://www.bloomberg.com/opinion/ar...ing-telling-us
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine

Vi talar alltså om il duce dumb-Trump här. Frågan om han är korkad och kan få vilka infall som helst, behöver inte ens tas upp till diskussion.
Citera
Medlem
Ser två alternativ:

1: Iran missade medvetet, kanske till och med varnade USA innan för att undvika dödsfall i en symbolisk låtsas-attack för att rädda ansiktet mot sin egna befolkning. USA låter det gå för att ej deeskalera.

2: USA inväntar fortfarande 100%ig bekräftelse på att ingen skadats för utvärdera hur kraftigt de ska svara.

3: USA kraftsamlar för att ta tillfället i akt och fullständigt slå ut Irans kärnvapenprogram och offensiva förmåga.

Lästa att 8st B-52 bombplan är på väg iaf.
Citera
2020-01-08, 03:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Man hade satt personal i säkerhet. Man var helt enkelt förberedda på en attack. Om man blev varnade eller varför låter jag vara osagt.

Eh, Iran har faktiskt uttalat att man skulle vedergälla. Så i den meningen var man helt klart informerad.

Dock kunde man sannolikt inte veta var och hur en vedergällning skulle se ut.

Varje militär vet att ha förhöjd beredskap om det råder en förhöjd hotbild, inget märkligt om personalen var satta i säkerhet, eller gick i skydd om man fick ett larm om risk för inkommande raketer.

Varnad blev man av Iran, förvarnad kan man ha blivit av egna sensorsystem.
Citera
2020-01-08, 03:39
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ööööööHH
Lästa att 8st B-52 bombplan är på väg iaf.
källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in