Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-10, 15:15
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Fast du är ju en judehatande islamist som tror på iraniernas lögner.

Iran är terrorister, det är inte USA eller Israel.
Nej, jag hatar inte judar, men när man läser dina lögner, så kan man börja göra det.

USA och Israel mördar de som bekämpar al-qaida och IS. Så ser fakta ut.
Citera
2020-02-10, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
En del av svaren är lätt OT, så jag fortsätter i diskussionen Israel vs Iran med att säga:

Det är tragiskt att se denna konflikt, ett av världens största och mest imponerande civilisationer, Persien (Achaemid Empire) och Judar borde inte vara fiender, Iran har en gammal uråldig tradition av Judar som bor där. Att politiker och andra slår på stora trummor och hetsar mot varandra, ok fine.

Men folket i Iran och Israel borde kunna se bortom det politiska spelet och inse att ni inte är varandras fiender. Jag hoppas innerligt att denna totalt onödiga konflikt en dag blir ett minne blott.

Ditt inlägg är historiskt inkorrekt. Det är mycket dåligt. Akemeniderna är samma folk som dagens iranska folk men dåtidens judar är inte samma som dagens judar. Dagens judar till 95% är konverterade khazarer, ett blandat turkfolk i dagens Ukraina som hade ett imperie för 1000 år sen kallat Khazarien. De konverterade till judendom eftersom deras ledare ville få slut på barbarismen. Innan konverteringen var de fallosdyrkare vilket betyder kukdyrkare. Det är tydligt att judarna inte ändrades...

Citat:
Freedman has claimed -- and other historians confirmed -- that the "primitive" Khazars engaged in extremely immoral forms of religious practices, among them phallic worship.

https://www.hope-of-israel.org/KhazarConversion.html

De äkta judarna, Mizrahis håller på att blandas ut och förintas av askenazijudarna (khazarerna).

Så att göra en historisk koppling är inkorrekt eftersom dagens judar inte fanns då.
Senast redigerad av jooje4000 2020-02-10 kl. 19:29.
Citera
2020-02-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
Soleimani var själv en veteransoldat efter kriget Iran - Iraq som han deltog i hela kriget som varade under 8 år.
Han var helt säkert en bra strateg med den typ av soldater som skulle slå ut terrorister som ISIS, men han ledde ingen militär med många olika militärenheter, som skulle samordnas för att få god slagkraft och spara det egna manskapet.
Ryssarna är mycket skickliga på den typ av strategi att kunna samordna de olika militärenheterna, som har visat sig när de kom in med SAA de har vunnit slagen ett efter ett.
Idag har SAA helt säkert en mycket effektiv militär som fått lära sig mycket från ryssarna när det gäller strategi.

Ryssarna är ett skämt, deras ledare är judar och de är allierade med Israel utan att Ryssarna förstår det. Värdelösa nollor. Försöker diskutera med ryssar på youtube men allt raderas av jewtube på mindre än 30 sek.
Citera
2020-02-10, 19:27
Medlem
Citat:
😂

Alla vet att iranier är barbariska terrorister och Israel är ett föredöme för världen.

Är det därför ni censurerar överallt? Utan er censur hade internet varit överfullt med judehat. Alla hatar er.
Citera
2020-02-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jooje4000
Är det därför ni censurerar överallt? Utan er censur hade internet varit överfullt med judehat. Alla hatar er.

Det är Iran som ägnar sig åt censur. Du är en patetisk judehatande islamisthund. Alla hatar er. Det finns inga som tycker om islamister.
Citera
2020-02-10, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, jag hatar inte judar, men när man läser dina lögner, så kan man börja göra det.

USA och Israel mördar de som bekämpar al-qaida och IS. Så ser fakta ut.

Du är en judehatare och Iran samarbetar med al-qaida för att döda amerikaner.
Citera
2020-02-10, 19:45
Medlem
Ingen har rört Amerikanska baser på 70 år....

Citat:
“The important point about the missile attack on Ain al-Assad was shattering the false grandeur and prestige of Americans, which humiliated them in the eyes of the world’s military forces. For 70 years, nobody had dared attack American bases, but this slap in the face by the IRGC brought down the self-proclaimed political, economic and military empire of the United States…,” the Iranian military spokesman said.

https://www.presstv.com/Detail/2020/...l-Assad-empire

För nån vecka sen sköts ett spionplan med 80 CIA-agenter ner i Afghanistan. Michael D'Andrea som var chef för deras Iran-sektion ska ha varit bland de dödade. Talibanerna tog på sig det, men de har inga luftvärn.....USA har anklagat Iran för att samarbeta med Talibanerna....Talibanerna och Iran var tidigare fiender....flera oroliga uttalanden från USA om Afghanistan på sistone....
Citera
2020-02-10, 19:48
Medlem
Citat:
Det är Iran som ägnar sig åt censur. Du är en patetisk judehatande islamisthund. Alla hatar er. Det finns inga som tycker om islamister.

Är jag en HUND?! Svenskar älskar ju hundar! Va!? Är du inte svensk?!?!?!?
Citera
2020-02-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ingen har rört Amerikanska baser på 70 år....

https://www.presstv.com/Detail/2020/...l-Assad-empire

För nån vecka sen sköts ett spionplan med 80 CIA-agenter ner i Afghanistan. Michael D'Andrea som var chef för deras Iran-sektion ska ha varit bland de dödade. Talibanerna tog på sig det, men de har inga luftvärn.....USA har anklagat Iran för att samarbeta med Talibanerna....Talibanerna och Iran var tidigare fiender....flera oroliga uttalanden från USA om Afghanistan på sistone....
Det är inte fastställt orsaken till kraschen och det var inte 80 CIA-agenter ombord, var har du fått det ifrån?
Citera
2020-02-10, 21:55
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ditt inlägg är historiskt inkorrekt. Det är mycket dåligt. Akemeniderna är samma folk som dagens iranska folk men dåtidens judar är inte samma som dagens judar. Dagens judar till 95% är konverterade khazarer, ett blandat turkfolk i dagens Ukraina som hade ett imperie för 1000 år sen kallat Khazarien. De konverterade till judendom eftersom deras ledare ville få slut på barbarismen. Innan konverteringen var de fallosdyrkare vilket betyder kukdyrkare. Det är tydligt att judarna inte ändrades...

https://www.hope-of-israel.org/KhazarConversion.html

De äkta judarna, Mizrahis håller på att blandas ut och förintas av askenazijudarna (khazarerna).

Så att göra en historisk koppling är inkorrekt eftersom dagens judar inte fanns då.

Ditt inlägg, att mitt inlägg är historiskt inkorrekt stämmer inte, var någonstans talar jag om Judars ursprung och genetik? Ingenstans.

Om du hävdar att dagens Judar kommer från Khazarerna så trodde Aum Shinrikyo också det, "the khazar theory".

"Genetic studies on Jews have found no substantive evidence of a Khazar origin among Ashkenazi Jews, but have found evidence they have mixed Near Eastern/Mediterranean and Southern European origins.[7][6][8]"
https://en.wikipedia.org/wiki/Khazar...enazi_ancestry

Jag diskuterar gärna både Judars och Iraniers ursprung i en separat tråd. Men i kontexten av denna tråd vidhåller jag att att konflikten mellan Iranier och Judar är helt onödig och jag hoppas att den tar slut, önskar båda fred.
Citera
2020-02-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ditt inlägg, att mitt inlägg är historiskt inkorrekt stämmer inte, var någonstans talar jag om Judars ursprung och genetik? Ingenstans.

Om du hävdar att dagens Judar kommer från Khazarerna så trodde Aum Shinrikyo också det, "the khazar theory".

"Genetic studies on Jews have found no substantive evidence of a Khazar origin among Ashkenazi Jews, but have found evidence they have mixed Near Eastern/Mediterranean and Southern European origins.[7][6][8]"
https://en.wikipedia.org/wiki/Khazar...enazi_ancestry

Jag diskuterar gärna både Judars och Iraniers ursprung i en separat tråd. Men i kontexten av denna tråd vidhåller jag att att konflikten mellan Iranier och Judar är helt onödig och jag hoppas att den tar slut, önskar båda fred.

Du skrev ju att vi iranier och judejävlar hade en historia som gick tillbaka till akemeniderna. Det är ju inte sant eftersom dagens judar är konvertiter.

Genetiska studier är infiltrerade av judar som hittar på "fakta" för att passa den judiska lögnen. Gå till youtube och titta lite på folks genetiktest och du kommer märka att nästan alla får en andel jude i sig och att de själva aldrig är medvetna om detta ursprung. Därför att det är en lögn. Ni svenskar som har ett medelhögt IQ saknar dock förmågan att se sådana här mönster och saknar all form av list och därför finns ni snart inte längre, vilket är tråkigt.

Andra sunt-förnuft-bevis för judejävlars khazarursprung är judars namn och utseende, Netanyahus riktiga namn är Miekowski och samma sak gäller alla ledande judar som har tagna namn.

Khazarernas kungars namn är dokumenterade, de var först slaviska men övergick till att bli judiska = konvertering. Finns även mynt från dem där det står "Moses", ett hittades i Sverige.

Allt talar för att de är khazarer.
Citera
2020-02-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Det är inte fastställt orsaken till kraschen och det var inte 80 CIA-agenter ombord, var har du fått det ifrån?

Jag har läst mer om det ikväll, allt talar för att Irans version stämmer. Rysslands säkerhetstjänst gick också ut med att D'Andrea dödades. Han var högsta chef för CIA över mellanöstern, och det betyder att Iran har hämnats för Soleimani. Men man är tydligen inte klara...
Är Iran inblandade i en operation går man oftast ut med hur många som dödats, USrael brukar erkänna minimum vilket betyder att om det kommer ut bilder på ett störtat plan säger man två döda piloter, kommer en bild på en söndersprängd bil ut säger man en död och kommer en bild på ett rökmoln ut har en person stukat foten.

Citat:
Another Iranian journalist who writes for Mashregh newspaper, described as having close links to IRGC, tweeted not long after the news broke out: “We will attack them on the same level as they are attacking us.”

https://www.middleeastmonitor.com/20...n-afghanistan/

Talibanerna är svåra att analysera för det finns olika grupper bland dem. Detta var nära Pakistan som har inflytande bland vissa av dem, och Pakistan är även nära Iran. Iran har även egna shiagrupper i Afghanistan.
En intressant detalj är att talibanerna ska ha tagit de flesta liken. Tänk om D'Andreas förkolnade ansikte visas i pakistansk eller iransk media...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in