Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-03, 22:04
  #1
Medlem
Är Fiverr ett ok ställe att få tag på en frilansare för att fixa en hemsida till företag? Eller finns det bättre ställen att vända sig? Handlar om ett enkelt uppdrag, i Bootstrap, typ landing page och kanske någon/några undersidor.
Citera
2020-01-03, 22:06
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skabbfan
Är Fiverr ett ok ställe att få tag på en frilansare för att fixa en hemsida till företag? Eller finns det bättre ställen att vända sig? Handlar om ett enkelt uppdrag, i Bootstrap, typ landing page och kanske någon/några undersidor.

Kan funka för enklare uppdrag men det är många som inte förstår din beskrivning kolla typ freelancer om det är mer avancerat. Många Indier som inte förstår engelska.
Citera
2020-01-03, 22:07
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skabbfan
Är Fiverr ett ok ställe att få tag på en frilansare för att fixa en hemsida till företag? Eller finns det bättre ställen att vända sig? Handlar om ett enkelt uppdrag, i Bootstrap, typ landing page och kanske någon/några undersidor.

Det du kan få på Fiverr kan du nog ganska lätt lära dig att göra själv. Fiverr är billigt men gör du själv så har du mer kontroll över resultatet.
Citera
2020-01-03, 22:32
  #4
Medlem
Vet inte hur det ser ut som kopare eller inom webbdesignbranschen, men som oversattare och for arbete inom texthantering finner jag Fiverr vara en sida med betydligt seriosare klienter an t ex Freelancer.
Citera
2020-01-04, 00:53
  #5
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skabbfan
Är Fiverr ett ok ställe att få tag på en frilansare för att fixa en hemsida till företag? Eller finns det bättre ställen att vända sig? Handlar om ett enkelt uppdrag, i Bootstrap, typ landing page och kanske någon/några undersidor.

Sidan är helt okej. Men som andra sagt så betyder det inte att alla som säljer där är bra. Så, var väldigt övertydlig i kravspecifikationen och se till att säljaren förstår vad du försöker säga.

Jag har lagt ut några jobb där, och även reklamerat några till kundtjänst då säljarna uppenbarligen inte förstått uppdraget eller helt enkelt inte levererat ett bra jobb.

Tänk också på att vid reklamation så återbetalas bara beloppet som tillgodo hos Fiverr.
Citera
2020-01-04, 04:10
  #6
Medlem
rajjzs avatar
Polaren som arbetar mycket med grafisk design har väldiga problem med att få jobb på Fiverr då priserna inte håller riktigt håller i Sverige. Han gör väl egentligen mer grafisk design för wannabe youtubers och streamers men det priset som funkar i Sverige funkar inte på fiverr vilket resulterar i att han knappt får några jobberbjudanden.

Kanske är annorlunda med webbutveckling.
__________________
Senast redigerad av rajjz 2020-01-04 kl. 04:22.
Citera
2020-01-04, 21:41
  #7
Medlem
Tack för svar! Finns det några (pålitliga) alternativ till Fiverr eller Freelancer.com?
Citera
2023-01-28, 15:27
  #8
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Det tråkiga med fiverr är att det är så jävla många som endast försöker tjäna pengar.
Även om dom är riktigt jävla kass så kommer dom ta på sig att skapa en hemsida åt dig.
Sen säger dom typ " oh sorry i cant do it. I dont understand" eller nåt sånt.

Det finns folk som kan göra saker där helt klart, men dom är ganska få. Kankse 5-10 procent.

Språket brister i de flesta fall tyvär och biland är det så illa så dom inte förstår alls vad man skriver.
Citera
2023-01-28, 15:30
  #9
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det du kan få på Fiverr kan du nog ganska lätt lära dig att göra själv. Fiverr är billigt men gör du själv så har du mer kontroll över resultatet.
Samt att man kanske lär sig något på vägen som kan byggas vidare på.
Citera
2023-01-28, 20:56
  #10
Medlem
har bara användt fiverr 2 gånger men det jag slogs av var att fattiga jävla indier och araber trodde jag skulle betala stora pengar för nåt lite skitjobb.

Behövde hjälp med att göra en simpel webshop med några få varor.
Folk kom med bud på 200-500 usd och sen efteråt hittade jag exakt samma webshop som var gratis på github eller vad det var.

Tror det speglar sig ganska väl på fiver hur det är i deras hemländer.
Mjölka kunden på så mycket pengar du kan.
Blev så jväal förbannad på en till slut som knappt kunde engelska och sa att 200 usd är för fan mer än vad du någonsin kommer tjäna under en hel månad och du vill ha 200 usd för något du kan fixa på nån dag?

Freelancer har jag ännu sämre erfarenhet av för där har dom nån automatiska botar som svarar en direkt i hopp om att få ett gig.

Finns det ingen svensk sida som är uppbyggd på liknande sätt?
Citera
2024-03-12, 21:31
  #11
Medlem
Har arbetat en del med frilansare där.


Finns billigt (men ofta dåligt) från Indien, Pakistan, m.m. Du kan räkna med att personen du pratar med egentligen är någon rep för typ motsvarande mediebyrå/nätverk av frilansare.
Mitt enda tips är egentligen att undvika dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback