Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-06, 21:25
  #109
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Hittar du ett invandrarfritt område i Stockholm så lär det ju vara dom mest skitnödiga PK-människorna som bor där på köpet som inte upplevt någon berikning. Någon stockholmare får gärna säga att jag har fel men stockholmare är dom mest efterblivna människorna i landet efter folket som bor i Umeå då.
Citera
2020-01-06, 21:28
  #110
Medlem
Hela Stockholm börjar likna ett rövhål numera. Inte ens innerstan, Östermalm, Danderyd och Täby är fredade från bidragsmigranter om än mkt mer än övriga delar av Stockholm förstås. Vågar inte tänka på hur det ser ut om 5-10 år framåt...
Citera
2020-01-06, 21:36
  #111
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Mina förslag skulle vara Kungsholmen, Vasastan eller Bromma. Generellt färre invandrare i norra delarna av Stockholm och mindre stök, enligt min erfarenhet.

Däremot är det ju billigare på södra sidan och söder om stan.

Bromma? Hela kommunen är som Kandaharprovinsen i Afghanistan.
Kista Centrum är som en bazaar i Fallujah.
Rinkeby är Mogadishu.
__________________
Senast redigerad av RickRozay 2020-01-06 kl. 21:39.
Citera
2020-01-06, 22:14
  #112
Medlem
Med risk för att upprepa mig från andra snarlika trådar, så finns det nog platser där du inte ser speciellt många invandrare, om det nu är en viktig parameter. Hägersten t ex. Men det bygger ju på att du lever i din lilla bubbla och inte behöver röra dig många meter hemifrån. Hur skyddad än en viss stadsdel är i Stockholm så är det ändå bara några hundra meter till en plats som upplevs som betydligt ruffigare. Om vi snackar inom tunnelbane/pendelnätet alltså.

Annars finns det ju en del förorter som hamnar lite utanför spårvägsnätet och därmed upplevs ungefär som vilken lite sömnig småstad som helst. Om man nu vill åt det. Vårsta är en sån plats t ex.

Men du måste ändå åka till Södertälje, Salem eller Tumba om du ska handla mat. Och där finns ju gott om invandrare kring centrum och kollektivtrafik.

Och sen om dina barn ska gå i gymnasiet så måste de sannolikt göra det i någon av alla invandrartäta knutpunkter.

Så helt fredad blir du inte i Stockholm skulle jag säga. Men om du tvunget ska bo i Stockholm ändå, så får du väl satsa på typ Hägersten eller Enskede.
Citera
2020-01-06, 22:26
  #113
Medlem
Bromma har många bra områden. Kan rekommendera södra ängby, och området runt Islandstorget. 25 min till tc, mest villor och inte så mycket kaos
Citera
2020-01-06, 22:29
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Hammarby sjöstad ?
Ja, och närliggande Johanneshov.
Citera
2020-01-06, 22:29
  #115
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkox
Jag letar efter en lägenhet i Stockholm just nu. Ska flytta i våren. För er som bor där: vilka områden kan ni rekommenderas? Mina krav är att det är en fint ställe (familj med barn, lugnt, rent...) nära tunnelbanan eller pendeltåg (25 min till stan max) och inte mycket invandrare i områden.
Om du klarar turister är delar av Gamla Stan rätt för dig, likaså Djurgårdsstaden och vissa delar av Vasastan. Men jag tror du bör lyfta blicken och se till helheten.
Citera
2020-01-06, 22:31
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Aj då, har det blivit så illa på Lidingö? Fast Gåshaga Brygga t.ex. är väl fortfarande mångkulturfritt? Eller har patrasket letat sig dit också?
Nä där är det nog ganska lungt och dom som ev skulle bo där är nog normala invandrare som jobbar och gör rätt för sig
Citera
2020-01-06, 22:48
  #117
Medlem
CpPraktikantens avatar
Allt norr om stan minus Tensta, Kista och Rinkeby är bra. Det finns självklart mindre attraktiva områden i de "finare" delarna, t.ex. Rissne och Hallonbergen i Sundbyberg, men på det stora hela är det bra. Att undvika det mesta söder om stan är en bra tumregel, många blattar och trashiga områden. Undantagen är väl typ Enskede och Årsta (och kanske några till).

Nacka och Lidingö är bra.
Citera
2020-01-06, 22:52
  #118
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Klart att det är skillnad men sen finns det invandrare vid Östermalmstorg också inte lika många som i Rinkeby men dom finns
Sen är det stor skillnad på boende och vilka som finns i området. Mitt i stan som Östermalmstorg finns det allt möjligt.
Citera
2020-01-06, 22:57
  #119
Medlem
kevinhoflands avatar
Borde bygga in lägenheter i ishallar. Där är det inte många du.
Citera
2020-01-06, 22:58
  #120
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Vissa ställen i Tyresö
vissa ställen i Danderyd,
Vissa ställen i Sollentuna.
Vissa ställen i Täby
Vissa ställen på Ekerö
Vissa ställen i Lidingö
Vissa ställen på Värmdö
Vaxholm
Årsta torg
Östermalmstorg

Är min erfarenhet av "vita" platser där du åtminstone slipper att bo granne med Mena-folk.

Sen att du slipper se dom är en annan femma. Då är du nog som många tidigare skribenter säger, rätt rökt.

Där har TS tillräckligt med korrekta alternativ.
Bra sammanfattning dock om jag får möjligheten att ta bort Årsta Torg (pga problemen med boende/invällande invandrare till området sista året även om det är relativt lite invandrare där ändå)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in