Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-09, 16:20
  #217
Medlem
Höjer instansen och kraven. Blir intressant om någon kan knäcka en ännu svårare nöt. Vart i Stockholmsområdet kan man bo om man vill slippa följande...

1. Homogena mena-folk med Adidas mjukisar och hoodies.
2. Priviligerade Avicii horungar som dricker rosé och dagligen avdyrkar sig själv och "influensers" på sin fb.
3. Prentantiösa hipster slödder som ser ut som tattoo ink pajasar, vänstersöder lodisar med samuraj/soppåse frisyr mfl. (finns så många underarter av denna cancer idag)

Erbjuder pris för bästa tips. Shoot!🔫
Citera
2020-01-09, 16:58
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodlessBastard
Höjer instansen och kraven. Blir intressant om någon kan knäcka en ännu svårare nöt. Vart i Stockholmsområdet kan man bo om man vill slippa följande...

1. Homogena mena-folk med Adidas mjukisar och hoodies.
2. Priviligerade Avicii horungar som dricker rosé och dagligen avdyrkar sig själv och "influensers" på sin fb.
3. Prentantiösa hipster slödder som ser ut som tattoo ink pajasar, vänstersöder lodisar med samuraj/soppåse frisyr mfl. (finns så många underarter av denna cancer idag)

Erbjuder pris för bästa tips. Shoot!🔫

Norra Djurgårdsstaden är återigen mitt förslag. I och för sig lyssnas det nog en del på Avicii av högavlönade småbarnsföräldrar som ”vill hänga med”, men det kanske man kan stå ut med.

Lugnt område, rätt så centralt men ändå nära till natur. Nöjesliv får man dock söka annorstädes.
Citera
2020-01-09, 17:02
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkox
Jag letar efter en lägenhet i Stockholm just nu. Ska flytta i våren. För er som bor där: vilka områden kan ni rekommenderas? Mina krav är att det är en fint ställe (familj med barn, lugnt, rent...) nära tunnelbanan eller pendeltåg (25 min till stan max) och inte mycket invandrare i områden.

Områden jag kollat på hittills är: Nacka, Hammarbyhöjden, Danderyd och Lidingö.
Vilka skulle ni aldrig välja? Jag har hört att Kista, Spånga och Tumba är piss.
Vasastan är ganska homogent. Likaså Östermalm.... I alla förorter så finns det även sämre områden, i tex Lidingö så finns Larsberg mm. I nacka/Saltsjöbaden finns Fisksätra & orminge mm.
Citera
2020-01-09, 17:13
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodlessBastard
Höjer instansen och kraven. Blir intressant om någon kan knäcka en ännu svårare nöt. Vart i Stockholmsområdet kan man bo om man vill slippa följande...

1. Homogena mena-folk med Adidas mjukisar och hoodies.
2. Priviligerade Avicii horungar som dricker rosé och dagligen avdyrkar sig själv och "influensers" på sin fb.
3. Prentantiösa hipster slödder som ser ut som tattoo ink pajasar, vänstersöder lodisar med samuraj/soppåse frisyr mfl. (finns så många underarter av denna cancer idag)

Erbjuder pris för bästa tips. Shoot!🔫

Ett mindre markvärdigt villa/radhusområde på Mälaröarna(Ekerö kommun) är nog så nära du kan komma. Om du undviker den enda lokaltrafiken(bussen) så kan du nog till och med undvika den kategorin människor som jag antar utgörs av den mindre insmickrande benämningen "Avicii horungar", som annars i rätt stor utsträckning befolkar den aktuella kommunen och kommunens närmsta kontakt med omvärlden - Bromma.
Leta typ efter något tråkigt 60-talshus i Stenhamra...
Citera
2020-01-09, 17:37
  #221
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodlessBastard
Höjer instansen och kraven. Blir intressant om någon kan knäcka en ännu svårare nöt. Vart i Stockholmsområdet kan man bo om man vill slippa följande...

1. Homogena mena-folk med Adidas mjukisar och hoodies.
2. Priviligerade Avicii horungar som dricker rosé och dagligen avdyrkar sig själv och "influensers" på sin fb.
3. Prentantiösa hipster slödder som ser ut som tattoo ink pajasar, vänstersöder lodisar med samuraj/soppåse frisyr mfl. (finns så många underarter av denna cancer idag)

Erbjuder pris för bästa tips. Shoot!🔫

Fortfarande norrort.
Citera
2020-01-09, 17:53
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Fortfarande norrort.

Ändå rätt mycket av kategori 1 och/eller 2 i stora delar av det vida begreppet Norrort.
Stenhamra ger mer känslan av en svunnen tid, som jag tror att han(det kan inte vara en hon...) är ute efter. Det är liksom 1976, komma hem och käka blodpudding, gå och lägga sig. Vakna, sitta i bilkö.
Möjligen att vi kan skaka fram något liknande i typ Brottby åt herrn.
Citera
2020-01-09, 18:25
  #223
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somdeter
Gröndal. Thorlidsplan. Traneberg. Kristineberg. Är platser som känns väldigt homogena. Är inte hela tvärbanan typ ganska homogen ändå?

I stort sett, med undantag av Blåkulla (Hagalund) vid Solna Station kanske som verkar ha förvandlats till ett riktigt ghetto.

Felet med Tvärbanan är att tunnelbanan fyller på med smuts vid vissa ställen, t.ex. vid Liljeholmen från ökända Fittja/Alby-hållet, som påverkar tidigare lugna platser som t.ex. Alvik. Gäller även Sundbyberg. Stod och väntade där en gång mellan T-banan och Tvärbanan och har aldrig sett så många araber och negrer passera förbi.

Misstänker att det kommer bli ännu värre när tvärbanans nya gren öppnar.
Citera
2020-01-09, 22:49
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Ang Södermalm. I Tantolunden har man byggt en grupp modulhus för sk nyanlända, och i Vintertullen har kommunen tagit över ett äldreboende för att istället placera sk nyanlända där. I dessa två grannskap finns alltså större ansamlingar nyanlända. Men även i mitt eget kvarter Pyramiden märks hur kommunen placerar nyanlända i de lägenheter som blir lediga i samband med storrenoveringen av husen i kvarteret då tidigare hyresgäster flyttar pga att de inte klarar av hyreshöjningarna.
Södermalm är ett lite sammansatt och ganska blandad bostadsområde. Många av de invandrare man ser - framför allt vid Medborgarplatsen och däromkring (Fatbursområdet och Björns trädgård är rätt otrygga platser kvälls- och nattetid), samt en del vid Hornstull - bor inte där över huvud taget.
Hur har modulhusen i Tantolunden påverkat området i stort? Är det lugnt? Upplever folk i övrigt som bor där otrygghet? Har priserna på lägenheter runtom förändrats?
Vid Vintertullen bor det fortfarande många s.k. nyanlända (alltså folk som kom för ett par tre år sen vid det här laget), väldigt många från Syrien bor där. Tunnelbaneuppgång ska ju byggas i ena änden av kåken invandrarna nu bor i, om nåt år eller så. Frågan är hur länge dessa invandrare får/väntas bo kvar där? Vet du? Och hur har det påverkat omgivningen i fråga om trygghet/otrygghet och priser på bostäder i närheten?

På Södermalm finns ju också bostadsområden som är väldigt "likartade" - gator där det är ytterst lite mångkultur. Ett sådant ställe är Åsöberget och där i närheten, t.ex. det som sträcker sig från Erstagatan, via Lilla Erstagatan och in på Fjällgatan. Vad för folk bor såpass icke-mångkulturellt? Exempel: Jonas Gardell och hans familj (Lilla Erstagatan). Varför placerar inte Stockholms stad nyanlända i det området?...
Så människor som (i likhet med trådämnet) vill bosätta sig där det inte bor nämnvärt med invandrare, kan just söka sig dit.
Citera
2020-01-09, 23:13
  #225
Medlem
Ahryas avatar
Hur är Norrmalm nuförtiden?
En kompis bodde där för ca 10 år sen (Olofsgatan), och det är ju väldigt centralt. På den tiden var det lugnt.
Citera
2020-01-09, 23:30
  #226
Medlem
kanelipullas avatar
Och du tror folk vill berätta för dig vilka områden som är helt fria utav invandring? Personligen så skulle jag hålla sånt område hemligt.. vi vill inte att det ska komma ut. Det finns några få smultronställen kvar i Sverige. Men dom platserna håller man för sig själv.
Citera
2020-01-10, 08:06
  #227
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Preppermalm
Södermalm är ett lite sammansatt och ganska blandad bostadsområde. Många av de invandrare man ser - framför allt vid Medborgarplatsen och däromkring (Fatbursområdet och Björns trädgård är rätt otrygga platser kvälls- och nattetid), samt en del vid Hornstull - bor inte där över huvud taget.
Hur har modulhusen i Tantolunden påverkat området i stort? Är det lugnt? Upplever folk i övrigt som bor där otrygghet? Har priserna på lägenheter runtom förändrats?
Vid Vintertullen bor det fortfarande många s.k. nyanlända (alltså folk som kom för ett par tre år sen vid det här laget), väldigt många från Syrien bor där. Tunnelbaneuppgång ska ju byggas i ena änden av kåken invandrarna nu bor i, om nåt år eller så. Frågan är hur länge dessa invandrare får/väntas bo kvar där? Vet du? Och hur har det påverkat omgivningen i fråga om trygghet/otrygghet och priser på bostäder i närheten?

På Södermalm finns ju också bostadsområden som är väldigt "likartade" - gator där det är ytterst lite mångkultur. Ett sådant ställe är Åsöberget och där i närheten, t.ex. det som sträcker sig från Erstagatan, via Lilla Erstagatan och in på Fjällgatan. Vad för folk bor såpass icke-mångkulturellt? Exempel: Jonas Gardell och hans familj (Lilla Erstagatan). Varför placerar inte Stockholms stad nyanlända i det området?...
Så människor som (i likhet med trådämnet) vill bosätta sig där det inte bor nämnvärt med invandrare, kan just söka sig dit.

Det var många detaljfrågor om Södermalm - varav jag knappt kan svara på några. Jag bara bor i närheten av Skrapan, och vistas sällan vid Tantolunden eller Hornstull. Däremot har jag kunnat notera att det förekommer mer "stök" av sk ungdomsgäng på Eriksdalsbadet och i Ringens köpcentrum idag än vad det gjorde när jag flyttade hit för 15 år sedan.
Citera
2020-01-10, 11:44
  #228
Avstängd
Södermalm är ju dräggigt som fan numera. Pundare överallt, zigenare, invandrargäng. Jag tror ärligt talat det är mindre risk att råka illa ut i valfri förort än på Söder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in