Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2022-01-03, 02:53
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jan. O. Karlsson hette han väl.
Han som retade upp allt och alla med sina uttalanden för några år sedan.
Och romarna hade knappast låtit honom fortsätta babbla.

Han hade nog fått löpa gatlopp på Colosseum, kan man tänka.
Citera
2022-01-03, 07:04
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Vilket var huvudorsaken till varför Rom föll. Att vara ”romare” var ingen sammanknytande egenskap. Romarna var bara romare i offentliga sammanhang, annars umgicks man mest med sina likar som delade den kultur man härstammade från. Det skapade en rotlöshet och ett tomrum som imperiet tvingades fylla med annat innehåll, exempelvis militära framgångar. Därför befann sig Rom konstant i krig, åt alla håll. Kriget blev sitt eget syfte för att hålla imperiet igång. I kärn-Rom degenererades befolkningen i det nya rotlösa samhället där främlingar utan samhörighet förväntades hålla ihop och det sluttande planet mot undergången blev allt brantare. Man brukar säga att Rom gick under 500 år innan delningen, folk hade bara inte förstått det än.

Vi ser likheter med dagens USA, som är ett samhälle byggt på samma premisser.

Etnisk och kulturell samhörighet är nyckeln till ett välfungerande samhälle. Det rotlösa mischmasch du förespråkar slutar alltid i undergång.
Var tvungen att kolla vad tråden handlade om

Men nu nör jag uppdaterat mig så kan jag ju säga att en bra kejsare av rom ska vara mordisk, ond och diktatorisk. Således hade nog en som Annie Lööw totalt misslyckats

Men ärligt talat tror jag lyckligtvis ingen av våra partiledare hade gjort nån större succé som kejsare av Rom.
Citera
2022-01-12, 21:55
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Per Bolund!

Klockrent att han bara hade avfärdats som... ...avfärdingsbar...
Citera
2022-01-13, 08:58
Medlem
Ankdammsmans avatar
Tycker Bolund känns ganska romersk i sitt drypande aristokratiska förakt för plebejerna, eller rättare sagt alla som inte är Per Bolund. Den enda jag hört honom respektera är John Kerry (tänk utländsk kung).

Bolund hade passat i patricierpartiet. Jag kan se honom håna och mästra de andra från senatens golv.
Senast redigerad av Ankdammsman 2022-01-13 kl. 09:04.
Citera
2022-01-15, 17:21
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Tycker Bolund känns ganska romersk i sitt drypande aristokratiska förakt för plebejerna, eller rättare sagt alla som inte är Per Bolund. Den enda jag hört honom respektera är John Kerry (tänk utländsk kung).

Bolund hade passat i patricierpartiet. Jag kan se honom håna och mästra de andra från senatens golv.

Nja... som mästrande självgod senator funkar han måhända - men kejsare... hade mördats i en källarlokal av rikets väktare, "så här kan vi inte ha det"... typ.
Citera
2022-01-15, 23:42
Medlem
freeriderXIIs avatar
Bolund har i viss mån utseendet men har han intellektet?, inte bara att han är miljöpartist utan också hur han ibland pratar i t.ex. debatter , han låter i alla fall lite som en skrivmaskin som stötvis trycker ut det han skall säga.

Han är mer intelligent än många andra i Miljöpartiet dock och han kanske valt partiet av karriärskäl men om han verkligen tror på partiets dogmer som den globala uppvärmningen (påstått orsakad av mänskliga utsläpp av CO2) och stöd till hög invandring, så är han kanske inte så klok. Fast han är ju i praktiken en marionett som alla svenska politiker och troligtvis då en medveten lögnare och skådespelare. Även om jag kan förstå att det inte är lätt (om ens möjligt) att gå emot judarnas (deep state) olika policies som politiker.

Däremot tycker jag det är bra att MP i alla fall säger sig vill kämpa för att bevara djurarter och biologisk mångfald men jag vet inte hur mycket de föreslår att lägga av biståndet på det. De kanske fokuserar mer på Sveriges fauna.

Sanningen är att det finns teknologi för att påverka klimatet (HAARP). CO2 skatter och den globala uppvärmningsdebatten och sådant handlar bara om att beskatta folk och möjligtvis driva med dem eller hålla dem sysselsatta/ockuperade av fel ämnen. HAARP menar vissa används t.e.x för att värma upp Arktis för att komma åt naturtillgångar.

Citat:
HAARP

Tack vare Nick Begich har världen tidigt varnats inför väder- och jordbävningsmaskinen HAARP i Gakona, Alaska. HAARP är mångsidigt användbar, även för mind control/tankekontroll på stora grupper av människor. Vissa menar att även en individuell styrning och fjärrmord är möjliga.

Som sagt i fel händer mycket farligt, och det är judarna som styr och de är tyvärr satanister i alla fall de som följer talmud. Gud hjälpe oss.
Citera
2022-01-16, 00:12
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Det var väll Mona Sahlin som besegrade kelterna på de brittiska öarna upp till Skottland där hon lät bygga den där MonaSalianus mur: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hadrianus_mur
Citera
2022-01-16, 20:29
Medlem
Eckiumbums avatar
Kan tänka mig Annie Lööf inte som kejsare utan som en giftblanderska, som utan att bry sig det minsta om konsekvenserna har ihjäl kejsare och andra tronpretendenter för att sätta sin odugliga och halvgalna avkomma på tronen.
Citera
2022-01-19, 11:14
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vilken svensk politiker hade påmint mest om Commodus om de fått makten?

Kanske Jan Emanuel Johansson någon som gillar att leva ut.
Senast redigerad av freeriderXII 2022-01-19 kl. 11:23.
Citera
2022-01-19, 11:32
Medlem
freeriderXIIs avatar
Sigvard Marjasin hade klarat sig bra, för som kejsare behöver man inte skilja på statens egendom och sig egen.

Men har lär också har varit snabb i repliken, i alla fall enligt Wikipedia.

Citat:
Han framträdde ofta i massmedierna och syntes flitigt i debatter och talarstolar, där han utmärkte sig med snabba repliker.

Som kuriosa kan nämnas att han deltog som frivillig för Israel i 1948 års arab-israeliska krig. Så modig var han även om han stred för en tveksam sak. Men han var ju jude så han identifierade sig säkert mer med det judiska folket än det svenska.
Senast redigerad av freeriderXII 2022-01-19 kl. 11:36.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in