2020-01-07, 04:08
Bannlyst
Var kommer driften ifrån?
De kan ju ändå inte få barn.
Gubbsjuka kåtgubbar är ju däremot inte konstigt då de fortfarande kan göra unga slynor på smällen.
Citera
2020-01-07, 04:10
Bannlyst
Är de rädda att om de inte suger av gubben då och då att han ska lämna henne för en yngre förmåga?
Citera
2020-01-07, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensmutsigneger
Var kommer driften ifrån?
De kan ju ändå inte få barn.
Gubbsjuka kåtgubbar är ju däremot inte konstigt då de fortfarande kan göra unga slynor på smällen.

Är inte kunnig, men har det inte med att testosteronet ökar och detta driver på sexdriften?
Citera
2020-01-07, 06:50
Medlem
Fittgaffels avatar
Tjejer som inte ligger med sina män hoppas jag har allt på det torra om mannen går vidare och hittar något bättre. Jag tror yngre kvinnor lever mer på utseende och äldre mer på förmåga.
Citera
2020-01-07, 06:57
Medlem
Det där varierar från kvinna till kvinna. De blir tryggare i sig själva, väljer att äntligen bejaka sin sexualitet när de inte längre behöver manipulera sin kropp med hormoner.
Citera
2020-01-07, 07:22
Medlem
Jag är klimakteriekossa och vill absolut inte ha en karl i sängen OCH lyckligtvis är jag singel så jag har ingen gubbe som kanske skulle kräva sex. Senast jag ville ha en man var när jag var 49,5 *typ*. Härligt att ha "gått gall" och vara FRI!
Citera
2020-01-07, 07:32
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanja77
Det där varierar från kvinna till kvinna. De blir tryggare i sig själva, väljer att äntligen bejaka sin sexualitet när de inte längre behöver manipulera sin kropp med hormoner.

Jag som trodde dom använder hormoner för att kunna bejaka sin sexualitet.
Citera
2020-01-07, 07:57
Medlem
Hormonella preventivmedel som många kvinnor använt i decennier innebär inte så sällan att man får minskad sexlust, risk för blodpropp, depression, viktuppgång. Att äntligen slippa detta, slippa riskerna gör att man vågar och vill mer. Inte alla, men vissa. Som alltid med oss människor, både män och kvinnor vi är individer.
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Jag som trodde dom använder hormoner för att kunna bejaka sin sexualitet.
Citera
2020-01-07, 09:47
Könshormonet hos män toppar vid 20 års ålder och minskar sedan stadigt medan kvinnors östrogen toppar vid 35-40 år. Vidare får kvinnor östrogen utskrivet i mängder medan män måste ha en signifikant brist för att få testosteron utskrivet.

Rent spontant känns det som om vi har ett överskott på östrogen genom föroreningar, mat, mediciner och dylikt som påverkar både män och kvinnor negativt. Bara sedan 70-talet har spermietätheten halverats och mycket tyder också på minskningar vad gäller mäns testosteron i allmänhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in