2020-01-10, 20:16
Medlem
Jag vill beställa ett brev från en online-sida där jag måste uppge namn och adress men jag vill inte uppge mitt eget!

Hur kan jag få brevet till min port eller brevinkast (bor i höghus) utan att ge mitt namn?

Jag har försökt skriva ett fejknamn på min sanna adress i hopp om att brevbäraren kanske skulle lämna det vid entren men det gick inte
Citera
2020-01-10, 20:18
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busterscruggs
Jag vill beställa ett brev från en online-sida där jag måste uppge namn och adress men jag vill inte uppge mitt eget!

Hur kan jag få brevet till min port eller brevinkast (bor i höghus) utan att ge mitt namn?

Jag har försökt skriva ett fejknamn på min sanna adress i hopp om att brevbäraren kanske skulle lämna det vid entren men det gick inte

Hur ska den stackars brevbäraren veta vilken dörr han ska leverera brevet till om det inte är samma namn på dörren som på brevet?
Citera
2020-01-10, 20:19
Medlem
ziffles avatar
Undra om instabox kan fungera?
Citera
2020-01-10, 20:25
Medlem
Zer0Shits avatar
Beställ till din adress men annat namn sen sätter du upp en bit tejp med namnet du beställt i på din brevlåda.

z
Citera
2020-01-10, 20:45
Medlem
Citat:

du vill med andra ord beställa något olagligt på nätet men inte uppge ditt namn ifall det fastnar i tullen. Ledsen o göra dig besviken men du förstår väll själv att dem kommer göra en bevakad leverans. så du kan lika gärna skriva ditt egna. Dessutom sedan när lämnar leverantören ett paket i porten om den inte hittar mottagaren? låter inte som något vidare seriöst företag,
Citera
2020-01-10, 21:17
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Skriv din egna adress som c/o adress.

Anar att du ska beställa något halvfuffens, så om någon kommer och anklagare dig, så kan du bara hävda att du inte har en aning om vem dåren är som beställt med dig som c/o
Citera
2020-01-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angleone
du vill med andra ord beställa något olagligt på nätet men inte uppge ditt namn ifall det fastnar i tullen. Ledsen o göra dig besviken men du förstår väll själv att dem kommer göra en bevakad leverans. så du kan lika gärna skriva ditt egna. Dessutom sedan när lämnar leverantören ett paket i porten om den inte hittar mottagaren? låter inte som något vidare seriöst företag,

Det är inget olagligt! Naturligt att du gissar det men det är inget sånt, vill bara inte att mitt namn ska synas
Citera
2020-01-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Swarts
Skriv din egna adress som c/o adress.

Anar att du ska beställa något halvfuffens, så om någon kommer och anklagare dig, så kan du bara hävda att du inte har en aning om vem dåren är som beställt med dig som c/o

Håller aldrig i rätten. Tar du emot och öppnar andras post som råkat komma fel? och just denna försändelse råkade innehålla något olagligt, vilket sammanträffande. dem kommer även att göra husrannsakan o dammsuga ts dator och annan internetuppkopplad utrustning på information. Tull och polis kan lägga enorma resurser på skitbrott.
Citera
2020-01-10, 22:13
Medlem
Varför inte bara din adress med lgh-nummer och påhittat namn?

Jag får ofta post till andra adresser, använder aldrig Care of. Bara mitt namn + adressen dit jag vill ha posten.

Däremot kan jag med hyfsad säkerhet, utan att veta om det rör sig om inrikesknark, utrikesknark eller tysk hårdhomo - påstå att du inte uppnår det du egentligen vill uppnå.

Du behöver minst en låda utan koppling till din person (för homoporren) + person utan känd koppling som tömmer lådan om det är utrikesknark i större mängd.
Citera
2020-01-10, 22:15
Medlem
Citat:
Det är inget olagligt! Naturligt att du gissar det men det är inget sånt, vill bara inte att mitt namn ska synas

okej såg ditt svar efter jag svarat
om det inte är olagligt, varför så hemligt? är det bara något pinsammt som porr,vuxenblöjor eller liknande?
Citera
2020-01-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angleone
Dessutom sedan när lämnar leverantören ett paket i porten om den inte hittar mottagaren? låter inte som något vidare seriöst företag,

Vet inte hur det är nuförtiden men för 20år sedan när jag pluggade och bodde i korridor var det ofta brevböraren lade brev och mindre paket ovanpå postfacken om de inte hittade ett fack med rätt namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in