Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2020-02-24, 15:35
Medlem
Stark-Senaps avatar
Härligt att se en ungkar på Flashback som är nöjd med livet.

Har du tid över så ge lite pepp i incellarnas patetiska tycka-synd-om-sig-själv-tråd

Underbar samling! Älskar folk som går all in. Lycka till med samlandet.
Citera
2020-02-25, 01:53
Medlem
Så vad förväntar du dig kunna göra med samlingen?
Förr eller senare måste du ju tänka
- jaha, här står jag med tusen burkar läsk, vad fan ska jag göra med dem...

och förmodligen tröttna på det, ser du framåt och förväntar dig kunna sälja samlingen för dyra pengar eller ska du bara dricka upp skiten och panta sen eller?

Kul att samla men du är ju långt ifrån den enda som har en sån här samling så den är ju knappast unik i sitt slag så några större summor pengar för den lär du ju aldrig få
Citera
2020-02-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrdannenergidrink
Till en början samlade jag på olika märken, men jag saknade känslan av att kunna "färdigställa samlingen". Så jag riktade helt enkelt in mig på Monster för att jag hade flest av dom och för att värdet i dom låg ganska högt. De äldre mer sällsynta burkarna går utan problem att få 4-5 tusen kronor för så är ju kul att se värdeökningen med åren också.

Och som svar på din andra fråga, nej jag bor ihop med min sambo Hon har aldrig haft något problem med det, mest tyckt att det varit en kul grej faktiskt och gillar att hjälpa till
Snygg samling. Vilken är din favoritsmak? Jag älskar punchen!
Citera
2020-02-28, 21:42
Medlem
HarryBoiiiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdannenergidrink
Som rubriken lyder så samlar jag på Monster energidrycksburkar från jordens alla håll och kanter! Bildlänk längst ner i tråden

Har samlat i lite över 10 år nu och har strax över 900 helt unika burkar ifrån ett femtiotal länder

Är ganska nördig när det kommer till drycker, godis osv, har alltid älskat att prova nya smaker osv och det var väl lite så det hela började!

I början var det verkligen bara en kul grej, köpte lite nya burkar på semestrar och resor och fick ihop en liten samling. Med åren så blev det mer och mer, började beställa från andra länder och byta med samlare från andra länder.

Hade varit kul att veta om det är någon mer här som samlar på just monster? Upp med bilder vet jag!

Tankar? Reflektioner? Frågor?

Kan tänka mig att det är hyfsat vanligt med coca cola/pepsi osv men kanske inte just detta märke!

(Och nej jag har inte diabetes)

Bilder: www.instagram.com/energymafia

Vad räknar du som en unik burk? Om originalet (den svarta burken med grönt M) t ex har instruktionstexten på Danska istället för Svenska är den då unik? Hur är det om den har en bild på någon atlet ett visst år som Pepsi hade med fotbollsspelaren Messi?

Måste det vara någon konkret visuell skillnad alltså eller är varje liten variation tillräcklig?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in