Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Räcker det inte med 1 timme? Min coach har gett mig ett upplägg som jag körde måndag och torsdag. 5-6 övningar per pass. Jag blev i fin form. Kanske är jag ett undantag om hur mycket man måste träna.
Personligen tror jag att man behöver veta ett hälsosamt sätt att äta på och även ett hälsosamt sätt att träna på som tar en till sina mål.
En timme per pass, 3 gånger i veckan, kombinerat med en bra diet räcker gott och väl för att komma i fin form.
Jag själv och många andra tränar på det sättet med goda resultat.
Citat:
Ursprungligen postat av
PetterRetard
Du kan ju förklara hur Belgian Blue kor blir muskulösa monster kor, utan träning. Ser fram emot din förklaring.
Och ja, gener hos oss människor fungerar exakt likadant som hos kor. Vissa människor föds muskulösa, och kan lätt lägga på sig muskelmassa. Andra kan aldrig lägga på sig muskelmassa.
Jag har personligen träffat en 14-åring som var 195 cm och 130 kg, enbart muskler. Han tränade halvhjärtat en dag i veckan (inom den kampsport vi båda ägnade oss åt). Gener. Ingenting annat.
Så vanliga kor utan den genen har 0% muskler?
Du har alltså träffat en person som är muterad till att bygga extremt mycket muskler utan ansträngning. Skulle gissa att det är typ 1 på 1 miljon som har en sådan mutation, om inte ännu färre.
Det bör alltså finnas en mutation som gör att en person inte alls kan bygga muskler, vi säger att den andelen också är 1 på miljonen.
Resten av befolkningen ligger mellan dessa två extremer och kan därför bygga olika mycket muskler. Vissajar det lättare, och vissa svårare. Men det är väldigt sällsynt att en person "aldrig kan lägga på sig muskelmassa". Du förstår ju själv att du snackar ren skit. Ifall man tränar rätt och äter rätt så kan 99,99% bygga muskler. Över 95% kan också komma i riktigt fin form.