2020-01-12, 18:38
  #1
Medlem
Hej, min kod ser ut såhär:

btnSlash1.addActionListener(new ActionListener(){

@Override
public void actionPerformed(ActionEvent arg0) {
Här ska programmet sova i några sekunder
lblEnemyHp.setBounds(player.x-=32, player.y, 32, 32);
Här ska programmet sova i några sekunder
lblEnemyHp.setBounds(player.x-=32, player.y, 32, 32);
Här ska programmet sova i några sekunder
lblEnemyHp.setBounds(player.x-=32, player.y, 32, 32);
}
});

frame.setVisible(true);

Det jag menar är att programmet stannar, sen gör den en grej och sedan stannar programmet igen innan den gör nästa grej.
All hjälp uppskattas!
Ledsen om jag stavat och förklarat dåligt men jag hoppas ni förstår hur jag menar!
Citera
2020-01-12, 18:43
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axxor
Hej, min kod ser ut såhär:

btnSlash1.addActionListener(new ActionListener(){

@Override
public void actionPerformed(ActionEvent arg0) {
Här ska programmet sova i några sekunder
lblEnemyHp.setBounds(player.x-=32, player.y, 32, 32);
Här ska programmet sova i några sekunder
lblEnemyHp.setBounds(player.x-=32, player.y, 32, 32);
Här ska programmet sova i några sekunder
lblEnemyHp.setBounds(player.x-=32, player.y, 32, 32);
}
});

frame.setVisible(true);

Det jag menar är att programmet stannar, sen gör den en grej och sedan stannar programmet igen innan den gör nästa grej.
All hjälp uppskattas!
Ledsen om jag stavat och förklarat dåligt men jag hoppas ni förstår hur jag menar!
Lätt som en plätt!

Citat:
Kod:
public class SimpleScheduledExecutorExample {
    public static void main(String[] args) {
        ScheduledExecutorService scheduler
                            = Executors.newSingleThreadScheduledExecutor();
 
        Runnable task = new Runnable() {
            public void run() {
                System.out.println("Hi!");
            }
        };
 
        int delay = 5;
        scheduler.schedule(task, delay, TimeUnit.SECONDS);  
        scheduler.shutdown(); 
    }
}
Källa

task = Vad ska göras efter 'pausen'?
delay = Hur länge programmet ska 'pausa'
Citera
2020-01-12, 19:08
  #3
Medlem
Lägg inn Thread.sleep(int tidMillisekunder); där det skal pausas.
Om det skal pausas 4s lägger du inn Thread.sleep(4000);

Ref. https://docs.oracle.com/javase/tutor...ncy/sleep.html
Citera
2020-01-12, 19:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setterwalls04
Lätt som en plätt!



task = Vad ska göras efter 'pausen'?
delay = Hur länge programmet ska 'pausa'

Citat:
Ursprungligen postat av Headsoft
Lägg inn Thread.sleep(int tidMillisekunder); där det skal pausas.
Om det skal pausas 4s lägger du inn Thread.sleep(4000);

Ref. https://docs.oracle.com/javase/tutor...ncy/sleep.html
Tack, men det jag menar är att koden ska visa en bild sedan pausa och visa en annan bild, sen pausa igen och visa ytterligare en bild, lite som ett bildspel.
Citera
2020-01-12, 19:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axxor
Tack, men det jag menar är att koden ska visa en bild sedan pausa och visa en annan bild, sen pausa igen och visa ytterligare en bild, lite som ett bildspel.
Bara för att klargöra vad du menar. Jag antar att du vill "frysa" händelserna (visningen av bilderna) under ett antal sekunder utan att du låser användargränssnittet? D v s att du fortfarande ska kunna klicka i menyer och på kontroller?
Citera
2020-01-13, 09:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieTrolle
Bara för att klargöra vad du menar. Jag antar att du vill "frysa" händelserna (visningen av bilderna) under ett antal sekunder utan att du låser användargränssnittet? D v s att du fortfarande ska kunna klicka i menyer och på kontroller?
Nejnej spelar ingen roll om allting fryser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in