• 1
  • 2
2020-01-13, 19:11
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
nog inte samma gubbe den jag menar tror jag är helt nykter ock tar inga droger

i Stockholm är det nog många hemlösa som åker runt på nattbussarna hela natten
Nej, det här var en yngre kille. Tragiskt oavsett. Det är ju inte ofta riklingars barn som måste leva så. Men bussar kostar pengar så det är nog en onödig lyx för obemedlade hemlösa.
Citera
2020-01-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Nej, det här var en yngre kille. Tragiskt oavsett. Det är ju inte ofta riklingars barn som måste leva så. Men bussar kostar pengar så det är nog en onödig lyx för obemedlade hemlösa.

okey den jag menar är nog ca 70 år , har pratat med han när han sitter med en surfplatta på stationen hejade på han ock säger jaha du sitter här ock surfar ja säger han ock berättar att hans internet i lägenheten är trasigt samt berättar att han har en jättefin 2:a en liten bit ovanför centrum
han har nog varit hemlös i 10 år , tidigare var han portad på bibblan för att han satt ock sov där
Citera
2020-01-13, 20:19
Medlem
blobben!!!s avatar
Det är inte någon hollywoodfilm att vara hemlös. Du kan inte ligga och sova på en bit pappkartong i svenskt klimat. Finns jäkligt många hemlösa i Sverige. Många kan du hitta i någon öppen kyrka, i hörnet på ett bibliotek eller kommunens soppkök.

Det brukade finnas härbärgen, men efter att zigenarinvasionen fyllde varje bädd så har många kommuner börjat skära ned på hjälpinsatser för hemlösa.
Citera
2020-01-13, 20:30
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
okey den jag menar är nog ca 70 år , har pratat med han när han sitter med en surfplatta på stationen hejade på han ock säger jaha du sitter här ock surfar ja säger han ock berättar att hans internet i lägenheten är trasigt samt berättar att han har en jättefin 2:a en liten bit ovanför centrum
han har nog varit hemlös i 10 år , tidigare var han portad på bibblan för att han satt ock sov där
Tragiskt.
Citera
2020-01-13, 22:31
Medlem
Med tanke på alla kriminella flyktingar som driver runt och gör livet ett helvete för alla måste de va riktigt illa att va hemlös och försöka dra runt utan att träffa på dessa.

Jag spår att hemlösa svenskar kommer öka mer o mer när prioriteringen ligger på bottenskrap från u-länder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in