Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Bör vi fortsätta med globalism?
Ja, varför sluta med ett vinnande recept!?
25,40%
16 röster
Nej, dags för nationalism igen, omväxling förnöjer!
74,60%
47 röster
2020-02-16, 23:45
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Feminism har inget med globalism att göra.

Jag fattar inte vad feminism har i den här tråden att göra.

Exempel: Feminism nämns inte en enda gång i artikeln om globalism, nedan.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Globalism

Feminism är en beståndsdel av, eller kanske mer av ett vapen som globalismen använder. Därför som du har alla dessa små, men väl koordinerade fitthattsuppror som ploppar upp lite här och var för att dö ut efter någon vecka.
Citera
2020-02-17, 04:32
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Globalismen kommer att bestå tills dess att krafter som står emot den har växt sig starkare.

Globalismen lever tyvärr, lönnmordet på Quasim Soleimani är väl ett lysande exempel på att globalismen inte skyr några medel för att undanröja all opposition.

https://www.tasnimnews.com/en/news/2...nd-against-you

Nazismen och fascismen under 20 och 30-talet fram till 1945 är "globalismens" motpol. Få lockas av detta. Än idag.
Citera
2020-02-17, 10:53
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Nazismen och fascismen under 20 och 30-talet fram till 1945 är "globalismens" motpol. Få lockas av detta. Än idag.

Ja, och av fel skäl !
Citera
2020-02-17, 10:59
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Ja, och av fel skäl !

Du skrev fel: "Ja av flera skäl" ska det vara.
Citera
2020-06-26, 09:41
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Eftersom vissa har tagit upp tanken att exempelvis agressiva utomjordingar skulle kunna ena världens folk i kampen mot ett yttre hot vill jag slänga in en angränsande fråga.

Tror ni att exempelvis globalister skulle överväga att skapa "utomjordingar" för att nå denna effekt?

Idag finns knappast teknologin för att göra det trovärdigt, men säg att det inom 63 år går att bygga en biologisk eller mekanisk varelse i ett laboratorium eller verkstad som lurade alla ovetandes att den kom ifrån en annan planet?

Om det kommer en dag då vi får besök av vad som verkar vara en utomjording, i en farkost olik våra, med en anatomi som inte liknar något ifrån den här planeten, osv, kommer vi ändå misstänka att den härstammar härifrån och ingår i en jätteambitiös politisk plan?

Edit: Om frågan anses vara för mycket OT ber jag om ursäkt.
Senast redigerad av LatentAmbivalens 2020-06-26 kl. 09:43.
Citera
2020-06-26, 11:07
Medlem
fladdermusvirusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jag börjar bli lite trött på globalismen. Tycker det känns som vi dragits med skiten länge nu.

Eller hur länge till kommer vi behöva dras med globalism tror ni?

Den är redan över. Globalismen varade i 40 år, från slutet av 1970-talet till slutet av 2010-talet.

Globalism är mest handel. USA öppnade för att Väst skulle började handla med Kommunistkina, i slutet av 1970-talet.

Nu går USA före igen, och driver på för att Väst ska sluta handla med Kommunistkina. EU, Australien och Japan följer långsamt efter USA.
Citera
2020-06-26, 13:39
Citat:
Ursprungligen postat av fladdermusviruset
Den är redan över. Globalismen varade i 40 år, från slutet av 1970-talet till slutet av 2010-talet.

Globalism är mest handel. USA öppnade för att Väst skulle började handla med Kommunistkina, i slutet av 1970-talet.

Nu går USA före igen, och driver på för att Väst ska sluta handla med Kommunistkina. EU, Australien och Japan följer långsamt efter USA.

Hahaha

Globaliseringen fortsätter oavsett hur det går med Kina/USA. Globaliseringen är här för att stanna. Det är upp till oss att göra det bästa möjliga av situationen istället för att önska bort verkligheten.
Citera
2020-06-26, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Det är upp till oss att göra det bästa möjliga av situationen istället för att önska bort verkligheten.

På vilket sätt gör du det bästa möjliga av situationen?
Citera
2020-06-26, 14:47
Citat:
På vilket sätt gör du det bästa möjliga av situationen?

Jag börjar med att inte förneka verkligheten.
Citera
2020-06-26, 15:03
Medlem
Citat:
Jag börjar med att inte förneka verkligheten.

Innebär att du endast undviker att göra något dåligt?

Att "göra det bästa" innebär att man gör något bra, inte att man bara passivt undviker att göra något dåligt.

Eller hyllar du passiviteten? Är du en passiv individ, som föredrar att andra agerar, hellre än att själv utföra någon handling?

Så ditt bästa råd för hur andra ska förhålla sig till globaliseringen, är alltså passivitet?
Senast redigerad av fladdermusviruset 2020-06-26 kl. 15:09.
Citera
2020-06-26, 15:20
Citat:
Innebär att du endast undviker att göra något dåligt?

Att "göra det bästa" innebär att man gör något bra, inte att man bara passivt undviker att göra något dåligt.

Eller hyllar du passiviteten? Är du en passiv individ, som föredrar att andra agerar, hellre än att själv utföra någon handling?

Så ditt bästa råd för hur andra ska förhålla sig till globaliseringen, är alltså passivitet?

Sluta spela dum. Jag har redan förklarat för dig flera ggr vad jag anser ska göras. Bygg fästning Europa. Implementera Fascism 2.0. Avskaffa demokratin i dess nuvarande form = pöbelstyre och inför teknokrati. Repatriera invandrare/flyktingar som inte vill Europa väl. Bygg ett gemensamt europeiskt försvar. Placera vänsterextremister och en del högerextremister i arbetsläger. Tolerera moderat Islam men repatriera- eller placera, alla islamister i arbetsläger. HBTQ-människor ska behandlas som vilka som helst men de ska inte ha särrättigheter och placeras på piedestal. Handla med alla nationer och block som det är fördelaktigt att handla med.
Senast redigerad av Saito 2020-06-26 kl. 15:25.
Citera
2020-06-26, 16:38
Medlem
Citat:
Sluta spela dum. Jag har redan förklarat för dig flera ggr vad jag anser ska göras. Bygg fästning Europa. Implementera Fascism 2.0. Avskaffa demokratin i dess nuvarande form = pöbelstyre och inför teknokrati. Repatriera invandrare/flyktingar som inte vill Europa väl. Bygg ett gemensamt europeiskt försvar. Placera vänsterextremister och en del högerextremister i arbetsläger. Tolerera moderat Islam men repatriera- eller placera, alla islamister i arbetsläger. HBTQ-människor ska behandlas som vilka som helst men de ska inte ha särrättigheter och placeras på piedestal. Handla med alla nationer och block som det är fördelaktigt att handla med.

1) Håller med om det fetmarkerade. Särskilt om det understukna.

2) Hur går ditt nya påstående ihop med det du skrev just ovan?:

Citat:
Hahaha

Globaliseringen fortsätter oavsett hur det går med Kina/USA. Globaliseringen är här för att stanna. Det är upp till oss att göra det bästa möjliga av situationen istället för att önska bort verkligheten.

Att "bygg fästning Europa" går knappast ihop med att "globaliseringen är här för att stanna"?
Senast redigerad av fladdermusviruset 2020-06-26 kl. 16:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in