Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Öh va? Olika åsikter är väl precis vad det är.
Du har redan frågat vilka "dom" är. Och jag har redan givit svaret: "Vet ej".
På frågan om "varför" så finns det olika tänkbara förklaringar. Men jag ser det som något man kan gräva i själv om man är intresserad. Jag känner inget behov av att försöka övertyga dig om nåt på den punkten.
Så om jag inte vet vilka dom är, och inte är säker på "varför", hur kommer det sig att jag tror att dom "vill få i oss skiten"?
Jo, det som står klart för mig är att den här sanslösa mångåriga globala kampanjen om att injicera alla med dom här sprutorna inte kan förklaras med att man trodde att man skulle kunna stoppa någon smitta. Det kan man inte ha trott, eftersom man inte ens testat produkten för det ändamålet. Dessutom så måste det stått klart väldigt tidigt att covid aldrig var någon livsfarlig farsot för andra grupper än (möjligtvis) väldigt gamla och multisjuka. Så det fanns aldrig något rationellt skäl till dessa massiva påtryckningar, i alla fall inget skäl som är kompatibelt med dom argumentet som gavs.
Så då måste det rimligtvis funnits nåt annat skäl, som aldrig delgavs oss.
Hur "storyn" hade sett ut utan ett vaccin är knappast omöjligt att ta reda på. Varför tror du det?
Man kan tex jämföra olika länder, eller olika regioner i samma land, som har haft olika vaccinationsgrad. Och det har såklart gjorts också. Dom jämförelser jag har har sett visar ingenting som skulle tyda på att vaccinet förhindrade någon farsot. Snarare så verkar det som om vaccinen orsakade en hel del problem, bla med fertilitet. Om du vill så kan jag försöka gräva fram nån av dom studierna åt dig.
Jaha så du är inte vaccinerad? Kul för dig. Men du kanske ändå la märket till att vaccinering ingalunda hindrade folk från att bli sjuka i covid?
Sist så noterar jag att du glömde svara på min tidigare fråga: Hur kunde det komma sig att vaccinet såldes in med fagra löften om att det skulle stoppa smittspridingen. Och att vi sen fick reda på att man inte ens hade testat om vaccinet hade nån sån effekt.
Har du nån egen teori?
Jag tycker mer att du presenterar typ en tredjedels teori och inte så mycket en åsikt. Men okej, vi struntar i det semantiska. Jag håller inte med dig om att det är särskilt troligt att det förekommer en världsomspännande, fortfarande hemlig, överenskommelse om att mata oss med mRNA-vaccin via köttprodukter. Så visst, vi kan hålla med varandra om att vi inte är överens där.
Men för att försöka svara på din sista fråga så är väl min syn på det hela ungefär såhär; eftersom vi är drygt 8 miljarder människor fördelade på typ 200 olika nationer, med tusentals olika myndigheter, hundratusentals så kallade organisationer, oändligt många politiker, forskare, läkare, experter, kunniga, icke-kunniga, tyckare, förbarmare och alla övriga roller och personligheter som finns, så är det naturligt att vi människor har svårt att samordna och organisera oss på ett sätt där
alla förhåller sig rationellt till
faktiska vetenskapliga rön. Särskilt eftersom viruset spreds snabbt och förutsättningarna förändrades nästan timme till timme.
Och media spelade en stor roll, som dom såklart alltid ämnar att göra. Internet är också ett helt nytt sätt för människan att kommunicera, något som vi dessutom ännu är långt ifrån att behärska på ett givande vis.
Och politiker gör det dom alltid gör och berättigar sin existens genom att anse sig veta bättre och tycka olika.
Jag ser det som fullkomligt naturligt att "storyn" inte bara ändrades utan förgrenades åt oändligt många håll.
Vi är liksom dömda till att inte veta vad fan vi sysslar med.