Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-23, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Varför har alla kineser på bilderna kirurgmasker, sa inte någon svensk forskare att det inte hjälper??
svenska samhället saknar skydd och resurser därför säger svenska sk experter att allt är lugnt.

deras uppgift är att lugna och ej att sprida sanningen om detta fruktansvärda vi star inför !!!
Citera
2020-01-23, 19:30
Medlem
https://youtu.be/8u6oc9TdAtE

Från kommentarerna:

"I can't provide a full line by line since it's
missing context plus dialects in play, but the
man is stressing that "we have nothing, why
are you doing this to us, come here and see for
yourself"Likely responding to more patients
being sent his way.

The female staff is trying to calm him down
saying "we can tell the patients to find
(something) else where" to which the patient, or
maybe the family of the patient saying "we tried
but there aren't any""
Citera
2020-01-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Det går göra massor åt virus.

Det finns NRTIs, vilka hindrar reverse transcriptas, vilket är en gen som gör ett protein som gör att rna virus kam göra en dna kopia och replikera sig.
Det finns även mediciner som hindrar andra steg i viruset inträde till cellen eller olika förökningsteg.
Man kan även styra cellers RNA interfence så att cellerna klipper sönder specifikt RNA.

Det mesta av detta siktar in sig på RNA virus, vilket Corona virus är. Men vad jag vet så kan man inte bara dumpa dessa saker från ett flygplan och hoppas på effekt, utan man måste injicera dem.
De där medicinerna måste nog ges intravenöst, vill jag minnas. Dessutom måste man komma tidigt under vård med dessa läkemedel.

Med tanke på den långa inkubationstiden det verkar vara frågan om nu är det där nog inte mycket att hoppas på.

Det kineserna fäller från planen gissar jag är vanligt desinfektionsmedel.
Citera
2020-01-23, 19:34
Moderator
OYs avatar
Är det helt uteslutet att en hel del av de som söker vård har en helt vanlig förkylning eller influensa?
Citera
2020-01-23, 19:35
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
De där medicinerna måste nog ges intravenöst, vill jag minnas. Dessutom måste man komma tidigt under vård med dessa läkemedel.

Med tanke på den långa inkubationstiden det verkar vara frågan om nu är det där nog inte mycket att hoppas på.

Det kineserna fäller från planen gissar jag är vanligt desinfektionsmedel.

Vad består det av då? Kan det vara hälsosamt att andas in verkligen?
Citera
2020-01-23, 19:38
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det är inte särskilt kul att få narkolepsi av svininfluensa-vaccin heller. Svininfluensan vilket förövrigt var väldigt mild och knappt något värre än en vanlig influensa.
Är du verkligen villig att chansa när det handlar om ett coronavirus? Läser du ens länkarna som postas i tråden? Jag skulle ändra åsikt ganska fort om priset för att ha fel enbart var narkolepsi. ”Inte kul” är inte det första jag kommer att tänka på när jag överväger för- och nackdelar med vaccinering.
Citera
Medlem
Vad finns det för anledning till oro?
Om det nu är en tillfällig epidemi, varför hetsa upp sig?
Och om det är ett nytt resistent virus, så kan vi ändå inget göra.

När kommer teorin om att det är GW som är boven i dramat?
Kan nästan se miljöpartister sitta i nyhetssoffan och hävda att hela utbrotten är pga att vita svenska arbetande män betalar för lite av sin lön i skatt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det helt uteslutet att en hel del av de som söker vård har en helt vanlig förkylning eller influensa?

Så är det alldeles säkert, därför räknas väl bara laboratoriebekräftade fall?
Citera
2020-01-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vad består det av då? Kan det vara hälsosamt att andas in verkligen?
Jag gillar egentligen inte att gissa men om jag ändå gör det så tror jag att det är etanol och flytande tvål.
Citera
2020-01-23, 19:39
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limfx
https://youtu.be/8u6oc9TdAtE

Från kommentarerna:

"I can't provide a full line by line since it's
missing context plus dialects in play, but the
man is stressing that "we have nothing, why
are you doing this to us, come here and see for
yourself"Likely responding to more patients
being sent his way.

The female staff is trying to calm him down
saying "we can tell the patients to find
(something) else where" to which the patient, or
maybe the family of the patient saying "we tried
but there aren't any""

”Basic translation is: I want to survive also but there are so many people laying on the ground. Hard to translate because it's a local dialect. He's trying to find a higher up but unsuccessful. No breaks no nothing!”

Är det på riktigt?!
Citera
2020-01-23, 19:41
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Inget Virus har spritt sig lika fort som detta enligt forskare.

Vanlig influensa brukar smitta 2-5% av befolkningen varje säsong BARA I SVERIGE. Det är lite för tidigt att påstå att smittospridningen är över det normala. Jag ser inget som pekar på att detta virus visar på en bättre spridningsförmåga.

Vad har du för källor på ditt påstående?
Citera
2020-01-23, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
”Basic translation is: I want to survive also but there are so many people laying on the ground. Hard to translate because it's a local dialect. He's trying to find a higher up but unsuccessful. No breaks no nothing!”

Är det på riktigt?!
Detta vill inte myndigheterna skall komma ut. Tusentals döende pa sjukhusen i Wuhan och läkarna är desperata för läkarna vet att de kommer insjukna de med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in