• 1
  • 2
2020-01-23, 22:39
Medlem
Tratts avatar
Bestllde ett batteri frn Tyskland och bytte sjlv, vilket jag kan rekommendera. Tog cirka 5 minuter och krvdes inga speciella skruvmejslar.
Citera
2020-01-24, 10:49
Medlem
NicePics13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja det kanske var en miss att jag trodde batteriet satt limmat med ett nytt topcase med tangentbord och allt, som de gr p MBP med Retina.
Missen var Apples, nr batteriet r tomt skall kunden kpa ny dator.
Citera
2020-01-24, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicePics13
Missen var Apples, nr batteriet r tomt skall kunden kpa ny dator.

Trams, det r ju bara att byta batteri.

Skulle Apple haft den avsikten s skulle de ju inte haft info och pris p batteribyte p sin hemsida.

Att man sen kan ha olika sikter om limningen mot topcase r en annan sak. Men sett till att man fr arbete, nytt batteri, nytt tangentbord (och jag tror det sitter hgtalare i med) och topcase, fr under 2000kr s anser jag det rtt billigt fr att f nstan en ny dator fr pengen.

Klart det kan knnas lite ondigt om allt utom batteriet r felfritt, men har man rkat kladda eller repa nt s blir det ju som nytt fr en vettig peng.
Citera
2020-01-26, 12:41
Medlem
NicePics13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Trams, det r ju bara att byta batteri.
Blev sjlv frvnad med tanke p deras rykte.
Citera
2020-01-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicePics13
Blev sjlv frvnad med tanke p deras rykte.

Det gr mnga rykten om Apple, de flesta gravt verdrivna eller direkt felaktiga. Och oftast sprids och idisslas dessa rykten av folk som inte ens sjlva har nt av Apple...
S, man ska inte tro p alla rykten....
Citera
2020-01-26, 12:48
Medlem
sliskets avatar
Jag kpte mitt original batteri p Ebay.co.uk fr ca 500kr och 120kr fr ett skruvmejsel set fr mac och iPhone 13st olika skruvmejslar helt klart billigast och gra det sjlv du hitta skit bra manualer p iFixit.com tog ca 10min och set var skit ltt enl min mening. Viktigt att du kalibrerar batteriet efter installation finns instruktioner p tuben kalibreringen skiter de flesta butiker i d det r tidskonsumerande och med det sagt s frlorar du massa prestanda om det inte blir gjort direkt vid installation.

lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in