Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-01-21, 22:27
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vilka som föds idag är ändå ointressant om 10-15 år eftersom de ändå inte får rösta. Så även om man bortser från dina vilda fantasier så är det sak samma

Känner kanske mer att jag äger dig än tvärtom grabben

Förminska mig gärna.. Love it.

Jag bara säger vad som kommer ske när muslimerna tar över allt.

Men du gillar väl att Sverige blir ett muslimskt samhälle?

Du och de dina har ju kämpat i 40 år att muslifiera Sverige...

Så håll bara din käft nu å njut av din skapelse.
__________________
Senast redigerad av antisocial666 2020-01-21 kl. 22:33.
Citera
2020-01-21, 22:31
  #14
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Förminska mig gärna.. Love it.

Jag bara säger vad som kommer ske när muslimerna tar över allt.

Men du gillar väl att Sverige blir ett muslimskt samhälle?

Du och de dina har ju kämpat i 40 år att muslifiera Sverige...

Så håll bara din käft nu.
Varför diskuterar du ens på ett forum om du vill att alla som diskuterar med dig ska hålla käften? Är argumenten så usla att du inte har mer att komma med?

Tror du missuppfattat iden med forum en aning.
Citera
2020-01-21, 22:39
  #15
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Excuse moi....

Säg vars jag är fel ute? Så tar vi det därifrån.

Kör gärna hardboll mot dig ikväll Sook.
Vet inte vad hardboll är för nåt. Felen har redan påpekats, inte bara av mig. Man behöver inte upprepa sig tjugo gånger. Det står redan. Ser inte riktigt att det finns nåt att diskutera. Det har konstaterats att du har fel. Du saknar argument och tja... tror diskussionen är över helt enkelt.

Du får spela hardboll på egen hand.
Citera
2020-01-21, 22:43
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vet inte vad hardboll är för nåt. Felen har redan påpekats, inte bara av mig. Man behöver inte upprepa sig tjugo gånger. Det står redan. Ser inte riktigt att det finns nåt att diskutera. Det har konstaterats att du har fel. Du saknar argument och tja... tror diskussionen är över helt enkelt.

Du får spela hardboll på egen hand.

Är det svensk migrationspolitik mellan 2011-20 jag har fel om?

Nä skulle inte tro det va?
__________________
Senast redigerad av antisocial666 2020-01-21 kl. 22:56.
Citera
2020-01-22, 06:31
  #17
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
I stort sett 40-50 procent av varenda unge som föds på ett BB i Svealand och Götaland är en blatte....

Behöver jag säga mer?

Sen kanske jag fokuserade lite väl mycket på muslimer.....nåväl finns ju gott om icke-muslimer (100 +k varje år) som krossar mitt land i smulor.

Edit: finns +150 k somalier i Sverige.....dessa råttor ökar sig exponentiellt....

Om 12-13 år kommer dom vara + 1 miljon i Sverige
Jaha, och 1 miljon av då kanske 12 miljoner, hur mycket är det? Tror du på allvar att de kommer vara en homogen grupp? Jag tror du har lite otur när du tänker.
Du får gärna visa uträkningen som säger att nån grupp, från enskilt land, eller hela gruppen muslimer, för det är väl de du är är rädd för eftersom det är det som propagandan säger att man ska vara, kommer ha så många röstberättigade och röstande att de ens teoretiskt kan få majoritet i riksdagen under nästa val 2022, eller valet därefter. Det är vad som krävs för att de ska kunna ändra något inom 12-16 år.

Om du är rädd om, eller för att, kvinnors rättigheter ska försvinna så ska du i närtid vända blicken åt andra hållet, de som varnar för och propagerar för att du ska vara rädd för invandrare är lika illa som de värsta grupperna av invandrare, den gruppen har växt sig otrevligt stark under senare år.
Citera
2020-01-22, 13:43
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Jaha, och 1 miljon av då kanske 12 miljoner, hur mycket är det? Tror du på allvar att de kommer vara en homogen grupp? Jag tror du har lite otur när du tänker.
Du får gärna visa uträkningen som säger att nån grupp, från enskilt land, eller hela gruppen muslimer, för det är väl de du är är rädd för eftersom det är det som propagandan säger att man ska vara, kommer ha så många röstberättigade och röstande att de ens teoretiskt kan få majoritet i riksdagen under nästa val 2022, eller valet därefter. Det är vad som krävs för att de ska kunna ändra något inom 12-16 år.

Om du är rädd om, eller för att, kvinnors rättigheter ska försvinna så ska du i närtid vända blicken åt andra hållet, de som varnar för och propagerar för att du ska vara rädd för invandrare är lika illa som de värsta grupperna av invandrare, den gruppen har växt sig otrevligt stark under senare år.

Jag skulle nog vilja påstå att araber generellt sett kan betecknas som en relativt homogen grupp. Nu menar jag inte att alla är muslimer eller att de har samma syn på saker. Givetvis är de också individer. Jag skulle nog säga att de är som europeer ungefär. De har sina kulturella särarter och kanske genetiska särdrag. Det skiljer t.ex sig nog en del mellan t.ex svenskar och spanjorer i exempelvis religion och föräldraskap. De skulle dock kunna fungera relativt fridfullt ihop även om de inte har samma syn på saker. Så i en konfliktsituation så skulle nog de kunna göra gemensam sak, ungefär som olika araber skulle kunna göra.
Citera
2020-01-22, 14:23
  #19
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Jag skulle nog vilja påstå att araber generellt sett kan betecknas som en relativt homogen grupp. Nu menar jag inte att alla är muslimer eller att de har samma syn på saker. Givetvis är de också individer. Jag skulle nog säga att de är som europeer ungefär. De har sina kulturella särarter och kanske genetiska särdrag. Det skiljer t.ex sig nog en del mellan t.ex svenskar och spanjorer i exempelvis religion och föräldraskap. De skulle dock kunna fungera relativt fridfullt ihop även om de inte har samma syn på saker. Så i en konfliktsituation så skulle nog de kunna göra gemensam sak, ungefär som olika araber skulle kunna göra.
Så alla araber röstar på samma parti som är för exakt samma sak. Precis som alla kristna alltid gör det. Låter logiskt ...
Citera
2020-01-22, 15:18
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Så alla araber röstar på samma parti som är för exakt samma sak. Precis som alla kristna alltid gör det. Låter logiskt ...

Nej men runt 70-80 % röstar på sammi parti i utanförskapsområden, utan att de kanske för den delen helt består av araber. Jag vill också tillägga att människor lägger för stor vikt vid lagstiftning och röstmönster och för lite vid kultur. Om sverige har en slapp lagstiftning om våldtäkt men nästan är homogent europeeiskt så är det ändå säkrare för kvinnor än dagens sverige där vi har en våldigt bred lagstiftning kring våldtäkt (oaktsam våldtäkt) men med stora MENA inslag. En lag som en stor andel av befolkningen inte respekterar är helt tandlös.
Citera
2020-01-22, 20:52
  #21
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Nej men runt 70-80 % röstar på sammi parti i utanförskapsområden, utan att de kanske för den delen helt består av araber. Jag vill också tillägga att människor lägger för stor vikt vid lagstiftning och röstmönster och för lite vid kultur. Om sverige har en slapp lagstiftning om våldtäkt men nästan är homogent europeeiskt så är det ändå säkrare för kvinnor än dagens sverige där vi har en våldigt bred lagstiftning kring våldtäkt (oaktsam våldtäkt) men med stora MENA inslag. En lag som en stor andel av befolkningen inte respekterar är helt tandlös.
Partierna de lägger sina röster på är alltså islamistiska partier, vad heter de partierna om jag får fråga, de borde ju få rätt många röster om det ligger till som du säger.
Citera
2020-01-24, 11:07
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Partierna de lägger sina röster på är alltså islamistiska partier, vad heter de partierna om jag får fråga, de borde ju få rätt många röster om det ligger till som du säger.

Partiet de röstar på är främst S men även till viss del V. Givetvis är inga av dessa islamistiska partier även om muslimer kanske i större utsträckning röstar på dem. Däremot så skulle det kunna bli så i framtiden allteftersom invandrare blir en större andel i sverige samtidigt som opinionen i stort går mot SD. Inte att partierna blir islamistiska men att de däremot har en etnisk väöjarbas som till större delen består av utomeuropeeiska invandrare. S och V skulle därmed bli tvugna att blidka dessa väljare eller att helt enkelt försvinna ur politiken.

Du missar också poängen som tråden handlar om. Vi snackar inte nödvändigtvis att islamistiska partier ska ta över sverige utan om att samhället i allmänhet blir så fientligt mot kvinnor att deras rättigheter i praktiken är förverkade, oavsett vad som står i konstitutionen och lagboken.

Dessutom behöver det inte heller bli invandrare som står för det utan det skulle kunna vara vanöigt folk som ser det som att landet går åt helvete (säger inte att det nödvändigtvis är så) när kvinnor får vara med och bestämma och inför kraftiga begrönsningar för kvinnor. I detta fallet skulle dock rättigheterna begrändad även på pappret för kvinnor. För att citera jordan petersson: "whatever you supress comes back with a venegance".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback