Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-22, 07:47
  #1
Medlem
Jag börjar med att jag har sökt men inte hittat någon tråd om RO.

Detta är alltså en pellejöns-organisation som tillsynes mest består av avundsjuka feminister med för lite att göra så man har kommit på att allt som de själva ser som sexistiskt eller kvinnoförnedrande ska anmälas till dem så de kan ”fälla” reklamen och underförstått hota företag till att anpassa sig kring deras nycker och världsbild.
De bryr sig inte om reklam där nån manlig hunk med magrutor ner till skrevet står och spänner sig i någon omfattning, för som det är vida känt så påverkas ju absolut inte män, i synnerhet inte unga män, av skeva (nåja) ideal i reklam.

Denna organisation är, namnet till trots, ingen statlig granskare eller någon med formell makt att stoppa reklam men ändå tar t.ex SVT upp detta som en nyhet att Bianca Ingrossos sminkföretag ”inte tar bort reklamen trots fällning”. De kan alltså inte egentligen göra någonting utom att smutskasta och misskreditera företagen.

https://amp.svt.se/kultur/trots-tre-...am-andras-inte

De verkar vilja ha en reklam som i princip är lika grå som de själva och skäms inte för att hota företag för att komma dit.

Hur hotar organisationer som dessa stollar reklamen och marknadsföring för företag?
Citera
2020-01-22, 08:27
  #2
Medlem
Snart dags för en enkel återställare. Tacksam för att inte alkoholreklam finns. Förstår att det är ett problem för många att inte kunna visa och göra vadsomhelst i reklamsammanhang.

Vad stör dig mest förutom att det är svaga människor bakom pellejöns-organisationen?
Citera
2020-01-22, 08:41
  #3
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabio80s
De bryr sig inte om reklam där nån manlig hunk med magrutor ner till skrevet står och spänner sig i någon omfattning, för som det är vida känt så påverkas ju absolut inte män, i synnerhet inte unga män, av skeva (nåja) ideal i reklam.

Av ren nyfikenhet, vad är det för reklam du syftar på då, som har blivit anmäld och som du anser att RO har friat felaktigt?
Citera
2023-10-10, 10:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabio80s
Jag börjar med att jag har sökt men inte hittat någon tråd om RO.

Detta är alltså en pellejöns-organisation som tillsynes mest består av avundsjuka feminister med för lite att göra så man har kommit på att allt som de själva ser som sexistiskt eller kvinnoförnedrande ska anmälas till dem så de kan ”fälla” reklamen och underförstått hota företag till att anpassa sig kring deras nycker och världsbild.
De bryr sig inte om reklam där nån manlig hunk med magrutor ner till skrevet står och spänner sig i någon omfattning, för som det är vida känt så påverkas ju absolut inte män, i synnerhet inte unga män, av skeva (nåja) ideal i reklam.

Denna organisation är, namnet till trots, ingen statlig granskare eller någon med formell makt att stoppa reklam men ändå tar t.ex SVT upp detta som en nyhet att Bianca Ingrossos sminkföretag ”inte tar bort reklamen trots fällning”. De kan alltså inte egentligen göra någonting utom att smutskasta och misskreditera företagen.

https://amp.svt.se/kultur/trots-tre-...am-andras-inte

De verkar vilja ha en reklam som i princip är lika grå som de själva och skäms inte för att hota företag för att komma dit.

Hur hotar organisationer som dessa stollar reklamen och marknadsföring för företag?

Jag håller inte med om en pellejöns-organisation och de e väl bra att de kollar reklam? Resume skrev för ett tag sedan om fällningar. https://www.resume.se/marknadsforing...m-i-september/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback