Citat:
Ursprungligen postat av
Iluminati
Hej,
Lång historia kort,
Fick ett presentkort i julas på en "hotell vistelse för två personer i dubbelrum" .
Saken är att när jag nu skulle boka denna vistelse så ingår inte dubbelrum utan det måste betalas extra.
Efter kontakt med Greatdays som är företaget bakom presentkortet så säger företaget att deras villkor har ändrats men att jag har rätt att få pengarna tillbaka.
Nu till problemet.
Presentkortet är köpt på Ica, dock så vägrar Ica ta emot reklamationen utan hänvisar till GreatDays.
Greatdays hänvisar till Ica.
Vad är rätt? Help pls
Det enklaste är väl i det läget att höra av sig igen till den du pratade med näst sist och framföra att den andra partnern hävdar att den hänvisar till dem. Om de i det läget fortsätter hänvisa dig vidare så fråga vad det grundar detta på. Framför den informationen till den andra partnern.
Jag har svårt att tänka mig att ingen av dem ger med sig i det läget.
En lösning kanske kan vara att boka in ett konferenssamtal? Eller att du forwardar kontaktuppgifter till vem på GreatDays som sagt detta, så att ICA kan kontakta dem direkt för att reda ut missförståndet. Så brukar sjukförsäkringsbolagen här i USA göra när en vårdleverantör krånglar och felaktigt säger att patienten behöver betala ur egen ficka.
Om verkligen ingen av dem ger med sig har du rätt att insistera på återbetalning från endera parten. Du kan också begära pengarna tillbaks av kortutgivaren (ifall du betalade med kort) ifall du gjort allt du kan för att få pengarna tillbaks av ICA och GreatDays.