2024-03-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
tycker du att skicket brukar motsvara det som står? Jag har kikat på bilder bara men det kan stå "inga tecken på användning" och så ser man klart och tydligt på bilden att det är noppor och smuts. Vet inte om man ska våga köpa därifrån.
Jag tycker skicket varit ok på det jag köpt.
Citera
2024-12-30, 07:54
Medlem
elektronikfreaks avatar
Lyfter den här gamla tråden. Tycker ni att det blivit någon förändring sedan Sellpy blev utsparkade från Tradera? Både för dig som säljer på Tradera och slipper den gigantiska konkurensen från Sellpy som naturligtvis dumpade priserna på vad du själv sålde på Tradera? Men även vad beträffar kvaliten på det som såldes via Sellpy. Både vad beträffar dig som köpare av produkterna som Sellpy erbjöd men minst lika mycket för dig som använde Tradera för att sälja alla dina gamla prylar, mest kläder naturligtvis.

Själv är min spontana kommentar att priserna har stigit något ofattbart mycket hos Sellpy. Billigt längre och går det att göra fynd där? Nej, svaret på den frågan är nog tyvärr nej. Frågan blir naturligtvis hur länge kommer Sellpy att kunna existera eller om en konkurs väntar?
Citera
2025-01-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Lyfter den här gamla tråden. Tycker ni att det blivit någon förändring sedan Sellpy blev utsparkade från Tradera? Både för dig som säljer på Tradera och slipper den gigantiska konkurensen från Sellpy som naturligtvis dumpade priserna på vad du själv sålde på Tradera? Men även vad beträffar kvaliten på det som såldes via Sellpy. Både vad beträffar dig som köpare av produkterna som Sellpy erbjöd men minst lika mycket för dig som använde Tradera för att sälja alla dina gamla prylar, mest kläder naturligtvis.

Själv är min spontana kommentar att priserna har stigit något ofattbart mycket hos Sellpy. Billigt längre och går det att göra fynd där? Nej, svaret på den frågan är nog tyvärr nej. Frågan blir naturligtvis hur länge kommer Sellpy att kunna existera eller om en konkurs väntar?

Jag tänker mest att Sellpy måste ha mycket svårt hitta kunder nu.
Sellpy är inte ett företag jag tänker på. Vill jag handla begagnat kollar jag Tradera.
Men jag känner inte till hur influencerscenen ser ut. Kanske köper de influencers på Tiktok (som jag inte använder) och får kunder den vägen.

Har nog bara köpt från Sellpy en gång för mycket länge sedan. (en kamera som inte fungerade riktigt men ändå billig nog att behålla).
Citera
2025-01-02, 16:11
Medlem
Jag är inne och kollar ibland när jag har att hantera habegär efter någon viss produkt/plagg.
Men; dåliga bilder. Konstig prissättning.

Aldrig någonsin bild på skornas sulor eller storlekslappar, eller klädernas materiallappar. Köper man något märkt ”fri frakt” tillsammans med andra varor blir det fraktkostnad på allt utom just fri frakt-varan.
Detta gör att det blir en väldig chansning att köpa något. Kan inte tro att det går särskilt bra för dem annat än med kända märkesvaror där man ändå har möjlighet att veta vad det är man får (typ en Fjällräven-jacka av en viss modell eller dylikt).
Citera
2025-01-04, 18:05
Medlem
Använder någon fortfarande Sellpy?
Citera
2025-02-23, 18:35
Medlem
Kalle.webmasters avatar
H&M har vid ett flertal tillfällen gått in med mer kapital till Sellpy. I den senaste omgången 2024, där modejätten pytsade in ytterligare 175 miljoner, värderades Sellpy till 3 miljarder kronor.

https://www.di.se/analys/h-m-riskera...llvaxtraketen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in