Citat:
Ursprungligen postat av
elektronikfreak
Lyfter den här gamla tråden. Tycker ni att det blivit någon förändring sedan Sellpy blev utsparkade från Tradera? Både för dig som säljer på Tradera och slipper den gigantiska konkurensen från Sellpy som naturligtvis dumpade priserna på vad du själv sålde på Tradera? Men även vad beträffar kvaliten på det som såldes via Sellpy. Både vad beträffar dig som köpare av produkterna som Sellpy erbjöd men minst lika mycket för dig som använde Tradera för att sälja alla dina gamla prylar, mest kläder naturligtvis.
Själv är min spontana kommentar att priserna har stigit något ofattbart mycket hos Sellpy. Billigt längre och går det att göra fynd där? Nej, svaret på den frågan är nog tyvärr nej. Frågan blir naturligtvis hur länge kommer Sellpy att kunna existera eller om en konkurs väntar?
Jag tänker mest att Sellpy måste ha mycket svårt hitta kunder nu.
Sellpy är inte ett företag jag tänker på. Vill jag handla begagnat kollar jag Tradera.
Men jag känner inte till hur influencerscenen ser ut. Kanske köper de influencers på Tiktok (som jag inte använder) och får kunder den vägen.
Har nog bara köpt från Sellpy en gång för mycket länge sedan. (en kamera som inte fungerade riktigt men ändå billig nog att behålla).