Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-27, 07:48
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833
Det finns en hel der argument mot Greta, samt hennes PR-familf. Det forsta kan vel bara for att hon inte vet ett piss om klimatet mer an 7264 andra proffessorer, och det har val bevisatsa gång på gång

Ja vad Greta är är så är det inte 'mäktig'.
Citera
2022-03-27, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Mera skitsnack, i varje fall vad gäller mej. Jag är verkligen inte ung, över 60. Och jag tycker att jag har lyckats, äger mitt hus i Australien, äger en investeringslägenhet och driver egen firma här.
Snarare är det tvärtom, att de misslyckade slynglarna ser upp till Greta.

Förresten, när du säger att dom som hatar är unga och utan framgång; jag antar då alltså att du kallar Donald Trump och Jeremy Clarkson unga och utan framgång för dom har ju hatat Greta. Det är bara två exempel.

Patetiskt inlägg av dej (som vanligt från mupparna).

Märks att du är ett geni utöver de vanliga. Bara för att de inte gäller dig så faller inte argumentet. Vi pratar om överrepresentation, Einstein. Gå och läs på om det innan du öppnar munnen.
Citera
2022-03-27, 09:19
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Hon är jävligt smart. Klart man blir avis men för det behöver man inte hata henne.

Man är inte smart om man tror att världen kommer gå under 2030.
Citera
2022-03-27, 09:21
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Märks att du är ett geni utöver de vanliga. Bara för att de inte gäller dig så faller inte argumentet. Vi pratar om överrepresentation, Einstein. Gå och läs på om det innan du öppnar munnen.
Tro vad du vill. Jag kan inte övertyga dej tydligen.
Men vad jag har sett så är det mest outbildade och aningslösa snorungar som stöder Greta. Det ser man ju på demonstrationerna. Förutom knäppa kändisar som ingen lyssnar på.
Citera
2022-03-27, 12:28
Medlem
Personligen tycker jag att det är penibelt hur vänstern kallar legitim kritik för "hat". Det tyder på bristande förmåga till att formulera egna argument. Nu är frågan om följande också kallas för "hat":

Regeringen säger ja till de omstridda planerna på gruvbrytning i Kallak meddelar näringsminister Karl-Petter Thorwaldsson på en pressträff.
Miljöaktivisten Greta Thunberg rasar mot dagens besked.
– De bryter mot urfolks rättigheter och för ett krig mot naturen, skriver hon på Twitter.
Det är ingenting som jag tar särskilt allvarligt på, säger Karl-Petter Thorwaldsson om kritiken.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-far-tillstand

Flera har uttryckt kritik mot beslutet, bland annat klimataktivisten Greta Thunberg. På Twitter kallar hon beslutet för ”kortsiktigt, rasistiskt, kolonialt och naturfientligt”.
Nu kritisterar Moderaternas rättspolitiska talesperson, Johan Forssell, Thunbergs uttalande och menar att klimataktvistens kritik är ”bara dum”. ”Tråkigt att en person med så stort influtande sprider direkta villfarelser”, skriver M-toppen.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...g-ar-bara-dum/
Citera
2022-09-10, 17:46
Medlem
Men som sagt mamma Malena Ernmans ord
Citera
2022-09-10, 17:53
Medlem
Kritiken är rätt - Greta är dum i huvudet.

Alla allvarliga/bestående problem fixas av nästa generation - så har det alltid varit.

1a världskriget - 2a världskriget fixades inte över en natt - inte ukraina heller.

Inte heller oljekrisen fixades över en natt.

Inte heller de som förlorade satans mycket i finanskriserna heller.

Inte heller kalhyggen o tömda/exploaterade gruvor de återskapas inte över en natt.

Utfiskade sjöar o hav - även av skarvar - de fixas inte över en natt.

Det tar tid - tar en generation - så har det alltid varit o så kommer det att förbli.

Ibland ännu längre tid eller aldrig - drontar tasmanska vargar osv
Citera
2022-09-10, 18:23
Medlem
Jag tycker hat mot vad det än är emot är endast ett problem man har med sig själv. Vilket man kan jobba bort för att finna en större ro i vardagen.
Citera
2022-09-10, 18:30
Medlem
JarriHaapoias avatar
Det är för att hon lyfts fram av media och i andra sammanhang på irrationella sätt. Det påminner om PRIDE. Man tvingas lyssna.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...et-jag-vacklar
Jag har faktiskt aldrig uppfattat vad hon sagt. Jag brukar vara sparsam med komplimanger. Greta är inte särdeles söt men hon är utseendemässigt oberoende av det helt klart en av Sveriges mest attraktiva tjejer.
Trots ganska tjock i ansiktet så är hon är mycket feminin. Hon slår samtliga svenska fotomodeller och influensers. Nu bryr såklart inte någon sig om henne men så är det iallafall.
Citera
2022-11-20, 03:42
Medlem
Fler flyktingar som hon förespråkar mer föroreningar i Sverige.
Hon tycks genom hennes föräldrar förespråka fri invandring istället för miljön.
Dessutom kan hon ju rikta in sig på en lokal miljöförstöring i Sverige istället för att rädda hela jorden.
Vita medelklassen som hon är över hon som hon lär?
Senast redigerad av mikael2 2022-11-20 kl. 03:52.
Citera
2022-11-21, 23:41
Medlem
Fruxo9987s avatar
Till att börja med så skulle jag inte kalla det "hat" i någon bred bemärkelse. Irritation är nog ett bättre ord.
Jag tror att "hatet" egentligen är från meningsmotståndare, mot vad hon representerar snarare än mot henne som person. Eftersom hon fått rollen som talesperson så blir det att det ser ut som att det är henne folk vänder sig mot personligen vilket bara är en ytterst liten del av hur det ligger till.
Många vänder sig också emot varför folk lyssnar på en som inte har någon utbildning eller vetenskaplig bakrund inom ämnet hon representerar när det finns de som har spenderat hela sina liv åt att vetenskapligt studera dessa ämnen hon pratar om som har andra åsikter: människor med oerhört prestigefulla utmärkelser, befattningar etc. Det är där den största irritationen ligger tror jag och den tolkas ofta felaktigt som att det är Greta man är irriterad på, när det i själva verket är en irritation gällande varför så pass många endå lyssnar mer på henne än diverse oändligt mycket mer kompetenta personer i dessa frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in