Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-27, 07:48
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833
Det finns en hel der argument mot Greta, samt hennes PR-familf. Det forsta kan vel bara for att hon inte vet ett piss om klimatet mer an 7264 andra proffessorer, och det har val bevisatsa gng p gng

Ja vad Greta r r s r det inte 'mktig'.
Citera
2022-03-27, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Mera skitsnack, i varje fall vad gller mej. Jag r verkligen inte ung, ver 60. Och jag tycker att jag har lyckats, ger mitt hus i Australien, ger en investeringslgenhet och driver egen firma hr.
Snarare r det tvrtom, att de misslyckade slynglarna ser upp till Greta.

Frresten, nr du sger att dom som hatar r unga och utan framgng; jag antar d allts att du kallar Donald Trump och Jeremy Clarkson unga och utan framgng fr dom har ju hatat Greta. Det r bara tv exempel.

Patetiskt inlgg av dej (som vanligt frn mupparna).

Mrks att du r ett geni utver de vanliga. Bara fr att de inte gller dig s faller inte argumentet. Vi pratar om verrepresentation, Einstein. G och ls p om det innan du ppnar munnen.
Citera
2022-03-27, 09:19
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Hon r jvligt smart. Klart man blir avis men fr det behver man inte hata henne.

Man r inte smart om man tror att vrlden kommer g under 2030.
Citera
2022-03-27, 09:21
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Mrks att du r ett geni utver de vanliga. Bara fr att de inte gller dig s faller inte argumentet. Vi pratar om verrepresentation, Einstein. G och ls p om det innan du ppnar munnen.
Tro vad du vill. Jag kan inte vertyga dej tydligen.
Men vad jag har sett s r det mest outbildade och aningslsa snorungar som stder Greta. Det ser man ju p demonstrationerna. Frutom knppa kndisar som ingen lyssnar p.
Citera
2022-03-27, 12:28
Medlem
Personligen tycker jag att det r penibelt hur vnstern kallar legitim kritik fr "hat". Det tyder p bristande frmga till att formulera egna argument. Nu r frgan om fljande ocks kallas fr "hat":

Regeringen sger ja till de omstridda planerna p gruvbrytning i Kallak meddelar nringsminister Karl-Petter Thorwaldsson p en presstrff.
Miljaktivisten Greta Thunberg rasar mot dagens besked.
De bryter mot urfolks rttigheter och fr ett krig mot naturen, skriver hon p Twitter.
Det r ingenting som jag tar srskilt allvarligt p, sger Karl-Petter Thorwaldsson om kritiken.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-far-tillstand

Flera har uttryckt kritik mot beslutet, bland annat klimataktivisten Greta Thunberg. P Twitter kallar hon beslutet fr kortsiktigt, rasistiskt, kolonialt och naturfientligt.
Nu kritisterar Moderaternas rttspolitiska talesperson, Johan Forssell, Thunbergs uttalande och menar att klimataktvistens kritik r bara dum. Trkigt att en person med s stort influtande sprider direkta villfarelser, skriver M-toppen.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...g-ar-bara-dum/
Citera
2022-09-10, 17:46
Medlem
Men som sagt mamma Malena Ernmans ord
Citera
2022-09-10, 17:53
Medlem
Kritiken r rtt - Greta r dum i huvudet.

Alla allvarliga/bestende problem fixas av nsta generation - s har det alltid varit.

1a vrldskriget - 2a vrldskriget fixades inte ver en natt - inte ukraina heller.

Inte heller oljekrisen fixades ver en natt.

Inte heller de som frlorade satans mycket i finanskriserna heller.

Inte heller kalhyggen o tmda/exploaterade gruvor de terskapas inte ver en natt.

Utfiskade sjar o hav - ven av skarvar - de fixas inte ver en natt.

Det tar tid - tar en generation - s har det alltid varit o s kommer det att frbli.

Ibland nnu lngre tid eller aldrig - drontar tasmanska vargar osv
Citera
2022-09-10, 18:23
Medlem
Jag tycker hat mot vad det n r emot r endast ett problem man har med sig sjlv. Vilket man kan jobba bort fr att finna en strre ro i vardagen.
Citera
2022-09-10, 18:30
Medlem
JarriHaapoias avatar
Det r fr att hon lyfts fram av media och i andra sammanhang p irrationella stt. Det pminner om PRIDE. Man tvingas lyssna.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...et-jag-vacklar
Jag har faktiskt aldrig uppfattat vad hon sagt. Jag brukar vara sparsam med komplimanger. Greta r inte srdeles st men hon r utseendemssigt oberoende av det helt klart en av Sveriges mest attraktiva tjejer.
Trots ganska tjock i ansiktet s r hon r mycket feminin. Hon slr samtliga svenska fotomodeller och influensers. Nu bryr sklart inte ngon sig om henne men s r det iallafall.
Citera
2022-11-20, 03:42
Medlem
Fler flyktingar som hon fresprkar mer froreningar i Sverige.
Hon tycks genom hennes frldrar fresprka fri invandring istllet fr miljn.
Dessutom kan hon ju rikta in sig p en lokal miljfrstring i Sverige istllet fr att rdda hela jorden.
Vita medelklassen som hon r ver hon som hon lr?
Senast redigerad av mikael2 2022-11-20 kl. 03:52.
Citera
2022-11-21, 23:41
Medlem
Fruxo9987s avatar
Till att brja med s skulle jag inte kalla det "hat" i ngon bred bemrkelse. Irritation r nog ett bttre ord.
Jag tror att "hatet" egentligen r frn meningsmotstndare, mot vad hon representerar snarare n mot henne som person. Eftersom hon ftt rollen som talesperson s blir det att det ser ut som att det r henne folk vnder sig mot personligen vilket bara r en ytterst liten del av hur det ligger till.
Mnga vnder sig ocks emot varfr folk lyssnar p en som inte har ngon utbildning eller vetenskaplig bakrund inom mnet hon representerar nr det finns de som har spenderat hela sina liv t att vetenskapligt studera dessa mnen hon pratar om som har andra sikter: mnniskor med oerhrt prestigefulla utmrkelser, befattningar etc. Det r dr den strsta irritationen ligger tror jag och den tolkas ofta felaktigt som att det r Greta man r irriterad p, nr det i sjlva verket r en irritation gllande varfr s pass mnga end lyssnar mer p henne n diverse ondligt mycket mer kompetenta personer i dessa frgor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in