• 1
  • 2
2020-02-05, 19:55
Medlem
Jag har blivit utsatt för brott och vill anmäla detta men vågar inte för de hotade att döda mig om jag gör det. De vet vart jag bor. Det är kriminella på riktigt vi snackar om.

Vad ska jag göra? Bara gå vidare som ingenting? Hur kan polisen säkerställa att jag är säker om jag anmäler detta?
Citera
2020-02-05, 19:59
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Jag har blivit utsatt för brott och vill anmäla detta men vågar inte för de hotade att döda mig om jag gör det. De vet vart jag bor. Det är kriminella på riktigt vi snackar om.

Vad ska jag göra? Bara gå vidare som ingenting? Hur kan polisen säkerställa att jag är säker om jag anmäler detta?
Att gå vidare som ingenting beror på vad det är för brott vi snackar om? Är det att dom stulit en 100lapp av dig eller att dom tänt eld på din bil? Beror på liksom
Citera
2020-02-05, 20:06
Medlem
Rån och hot med pistol och kniv
Citera
2020-02-05, 20:21
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
1, fortsätt bli rånad och förnedrad, det kommer inte sluta om du inte gör något.
2, ring polisen och hoppas på det bästa
3, slå tillbaka
Citera
2020-02-05, 21:16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag har blivit utsatt för brott och vill anmäla detta men vågar inte för de hotade att döda mig om jag gör det.

Det är väldigt få brottsoffer som blir dödade efter de har anmält brottet, eftersom en sådan sak i princip skulle garantera att förövarna åker fast.
Hade de varit kapabla att döda dig så hade de gjort det innan du fått chansen att anmäla något.

Citat:
De vet vart jag bor. Det är kriminella på riktigt vi snackar om.

Vad ska jag göra?

Anmäl ändå. Sätter du inte dit dem idag, så kommer de att komma tillbaks och använda dig som slav/mjölkkossa för resten av ditt liv, eller tills du tar livet av dig för att du inte orkar mera.

Citat:
Hur kan polisen säkerställa att jag är säker om jag anmäler detta?

Polisen har bra metoder för att säkerställa sådant. Det är endast i extremfall (mord/terrorism/krigföring) de misslyckas med att skydda vittnen.

Betänk att ditt enda andra alternativ i detta är att du själv går och blir mördare och tar död på brottslingarna innan de förstört ditt liv.
Citera
2020-02-05, 21:56
Medlem
maxorrs avatar
Anmäl om du har ingen korrelation med de du brott du utsatts för .. Vill du dom ska gå lösa och fortsätta ? Är väl massinvandirngen igen som är ute i farten - men klanen och granneklanen som backup

Ingen kan säkerhets ställa att du är säker men om du är säker på att du har ev bevis via brottsplatsundersökning kan ju du låte polisen utreda brotten .. vilket dom gör iaf eller om man säger till iaf om det finns fog för brott, det betyder ju inte att vederbörande blir anmäld förrän bevis säkras .. Det beror på vilket brott du utsatts för
Senast redigerad av maxorr 2020-02-05 kl. 21:59.
Citera
2020-02-05, 22:10
Medlem
JaffarByn163s avatar
Är du kriminell själv?

Stå upp för dig själv oavsett och anmäl händelsen. Det hade jag gjort, utan tvekan.
Citera
2020-02-05, 22:13
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:

polisanmäl ..alla kriminella gråter när dom sitter i cellen.om du inte polisanmäler kommer dom tillbaks och vill ha mer.
kan tom sluta med att dom börja utsätta dig för sexuella övergrepp om dom ser dig som svag.
Citera
2020-02-05, 22:36
Medlem
Inkommers avatar
Jävla chicken! Du måste anmäla. Tänk på alla andra framtida offer. Du har ett ansvar!
Citera
2020-02-05, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaffarByn163
Är du kriminell själv?
.

Nej verkligen inte. Är bara rädd att dom kommer hämnas. Det är såna personer. Vet ju inte direkt vad dom heter eller vart dom bor. Finns inga bevis heller. Dom viftade med pistol och kniv men skadade mig inte fysiskt.
Citera
2020-02-05, 22:57
Medlem
Citat:

Lever du svenssonliv eller busliv?
Är du svensson är det bara anmäla, sällan någon ger sig på svenssons som anmäler. Det ger ingen vidare vinst att göra så.
Är du själv buse borde du bara gå vidare med livet. Ingen gillar golare, och är man med i leken får man leken tåla.

Med det sagt finns det ju en del kriminella som skiter i och bara kör på. Oavsett om du är Svensson eller buse.
Du behöver ju inte peka ut någon heller, bara anmäla själva händelsen så det finns registrerat så får grisarna jobba lite för lönen de får.
Citera
2020-02-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkvatten
Lever du svenssonliv eller busliv?
Är du svensson är det bara anmäla, sällan någon ger sig på svenssons som anmäler. Det ger ingen vidare vinst att göra så.
Är du själv buse borde du bara gå vidare med livet. Ingen gillar golare, och är man med i leken får man leken tåla.

Med det sagt finns det ju en del kriminella som skiter i och bara kör på. Oavsett om du är Svensson eller buse.
Du behöver ju inte peka ut någon heller, bara anmäla själva händelsen så det finns registrerat så får grisarna jobba lite för lönen de får.

Svensson. Dom sa att dom kommer döda mig om jag går till polisen. Dom vet vart jag bor. Önskar jag kunde flytta men det är inte så lätt att hitta ny lägenhet.

Tack för att ni tar tid att svara iaf. Har ingen att prata med om detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in