• 1
  • 2
2020-02-06, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Svensson. Dom sa att dom kommer döda mig om jag går till polisen. Dom vet vart jag bor. Önskar jag kunde flytta men det är inte så lätt att hitta ny lägenhet.

Tack för att ni tar tid att svara iaf. Har ingen att prata med om detta.

Ja man hotar ofta brottsoffer. Men det är oftast bara hot.
Jag kan ju mest bara utgå från mig själv och jag skulle bara ge mig på en golbög (golar gör kriminella). Att få en pistol i ansiktet kan även få busar att ringa farbror blå och göra en anmälan, vilket gör att man kan räkna med att en svensson ringer polisen efter att chocken lagt sig.
Jag skulle säga att risken att bli drabbad av grovt våld är väldigt liten om du gör en anmälan.
Citera
2020-02-06, 10:09
Medlem
swebarbs avatar
Förstår inte hur dom vet var du bor? sällan man hör att kriminella om dom nu är det som du påstår går o bråkar med vanliga svenssons som inte sysslar med droger eller vapen o liknande..

bara anmäla dålig stil om du inte gör såna avskum ska inte komma iväg ostraffade.
Citera
2020-02-06, 13:44
Medlem
Citat:
Jag har blivit utsatt för brott och vill anmäla detta men vågar inte för de hotade att döda mig om jag gör det. De vet vart jag bor. Det är kriminella på riktigt vi snackar om.

Vad ska jag göra? Bara gå vidare som ingenting? Hur kan polisen säkerställa att jag är säker om jag anmäler detta?
Anmäl, i annat fall behöver du inte sitta och beklaga dig vid tangentbordet !
Citera
2024-11-15, 19:01
Medlem
Citat:
Svensson. Dom sa att dom kommer döda mig om jag går till polisen. Dom vet vart jag bor. Önskar jag kunde flytta men det är inte så lätt att hitta ny lägenhet.

Tack för att ni tar tid att svara iaf. Har ingen att prata med om detta.

Vänd dig till polisen och prata om detta. Förklara vad som har hänt i detalj och förklara din rädsla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in