2021-01-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Den har jag inte men jag har domen.

TR-dom:
https://docdro.id/JQGfkSq

Attunda tingsrätt, B 5281-20

Här har alltså en kurd, fd polis i irakiska kurdistan, skriven i Eskilstuna, bosatt i Rinkeby, i fängelse för grovt narkotikabrott, skjutit en annan kurd framför 20 personer på en busshållplats. Motivet är oklart.

Och vän med allihop är H*wta Pird*wod, av alla människor. Det är väl samma kille som sköts samtidigt med Mahmoud Sh*kir i Nydalaparken i Malmö och sedan golade på alla inblandade och alla andra inklusive Mekky och Shahin? Namnet är lite annorlunda men skriven i Malmö och har det födelsedatum jag antecknat för denne. Hur kan han vara i livet? Måste ju finnas pengar på hans huvud.

Här vägrar han dock vittna och det kan jag förstå. En riktig olycksfågel; alla hans vänner blir skjutna. Undrar hur inblandad han egentligen är i de två morden.
Citera
2021-01-26, 21:54
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Här har alltså en kurd, fd polis i irakiska kurdistan, skriven i Eskilstuna, bosatt i Rinkeby, i fängelse för grovt narkotikabrott, skjutit en annan kurd framför 20 personer på en busshållplats. Motivet är oklart.

Och vän med allihop är H*wta Pird*wod, av alla människor. Det är väl samma kille som sköts samtidigt med Mahmoud Sh*kir i Nydalaparken i Malmö och sedan golade på alla inblandade och alla andra inklusive Mekky och Shahin? Namnet är lite annorlunda men skriven i Malmö och har det födelsedatum jag antecknat för denne. Hur kan han vara i livet? Måste ju finnas pengar på hans huvud.

Här vägrar han dock vittna och det kan jag förstå. En riktig olycksfågel; alla hans vänner blir skjutna. Undrar hur inblandad han egentligen är i de två morden.

Ja, konstigt att Hawita har överlevt!
Citera
2021-12-20, 16:00
Medlem
Hovrätten fastställer livstidsdomen!
Citera
2022-01-23, 21:20
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Mitt på ljusa dagen den 6 februari 2020 larmades polis ut till busstorget i Sollentuna med anledning av en skottlossning.

Ett halvår efter gärningen kunde polisen gripa Nawzad Askandar Mala som huvudmisstänkt i mordet. Han satt redan frihetsberövad då eftersom han var misstänkt för ett grovt narkotikabrott. I kombination med telefonavlyssning och att mordet fångades på en övervakningskamera ansåg Attunda tingsrätt att det var utom rimligt tvivel att Nawzad Askandar Mala mördade offret – som även var hans vän.

Nu har 38-åringen, som är medborgare i Irak, skickat in en överklagan till Högsta domstolen i hopp om att få sitt straff ändrat.

Nawzad Askandar Mala begär att HD meddelar prövningstillstånd och yrkar att de frikänner honom från ansvar för mord och grovt vapenbrott.

https://www.expressen.se/nyheter/mor...l-han-slappas/

Varför är han inte hemskickad till Irak?
Citera
2022-01-24, 07:09
Medlem
MissDecibellas avatar
Detta minns jag väldigt väl, antagligen för att jag hamnade mitt i det, eller åtminstone efterdyningarna av det.
Bussen jag satt på tvingades stanna hållplatsen innan stationen och gåendes mot stationen kom det blåljus från varenda riktning ungefär.

Fruktansvärt obehagligt. Inte minst för att det var mitt på dagen, på busstorget, och att killen låg vid hållplatsen där ”min” buss skulle stannat.
Hade jag inte varit sent ute och missat bussen innan så. Sjukt obehagligt att tänka på.

Utdrag från ovanför länkade artikeln/Aftonbladet;

”.. Nawzad Askandar Mala begär att HD meddelar prövningstillstånd och yrkar att de frikänner honom från ansvar för mord och grovt vapenbrott..”

Vilket jävla äckel alltså.
Citera
2022-02-11, 11:04
Medlem
diseuses avatar
Riksåklagarens yttrande till Högsta domstolen: diarienummer AMR-903-22.
Citera
2024-11-10, 09:18
Medlem
Är detta samma idiot som knuffade en 91 årig dam nedgör en trappa i Sollentuna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in