Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-30, 06:58
  #6061
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Att Ina är ofräsch är väl ingen hemlighet. Hon sitter och fiser och rapar öppet när hon dricker öl på krogen, hon är ihop med en fd pundare, de lär inte ha hygien högst på agendan!

Intressant dock det du skrev om generation! Känner igen det på mina barn, man säger det man menar. Nästan lite Asperger men det är så de vill ha det. Otroligt bra spaning!

Ja fisa och rapa på krogen är väl en sak, men att fan inte ha en dusch hemma så man får lov att krångla sig ner i en källare när man ska tvaga sig är väl ett jävla tecken på något.. Jag trodde inte de va sant när jag hörde henne säga det. Är det så överallt i Majorna?
Citera
2024-04-30, 09:29
  #6062
Avstängd
TredjeDikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Ja fisa och rapa på krogen är väl en sak, men att fan inte ha en dusch hemma så man får lov att krångla sig ner i en källare när man ska tvaga sig är väl ett jävla tecken på något.. Jag trodde inte de va sant när jag hörde henne säga det. Är det så överallt i Majorna?
Nej Majorna där Ina bor var ett gammalt arbetarområde förr och kulturcentrum på 80-10-talet, det finns en del hyresrätter kvar som är extremt sunkiga och sjukt eftertraktade - resten har gjorts om till bostadsrätter och därmed försvann "kulturen" (pundarna). Ina och hennes trångbo står väl ut för att de inte har råd gissar jag. Pull-Mia vet jag inte var hon bor men hon lär ju inte heller bo särskilt lyxigt.
Citera
2024-04-30, 21:15
  #6063
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Nej Majorna där Ina bor var ett gammalt arbetarområde förr och kulturcentrum på 80-10-talet, det finns en del hyresrätter kvar som är extremt sunkiga och sjukt eftertraktade - resten har gjorts om till bostadsrätter och därmed försvann "kulturen" (pundarna). Ina och hennes trångbo står väl ut för att de inte har råd gissar jag. Pull-Mia vet jag inte var hon bor men hon lär ju inte heller bo särskilt lyxigt.

Jaha där ser man, jag kan ingenting om Göteborg så det är faktiskt lite intressant att lära sig. Att bo i Majorna är som en livsstil, ett statement på något?
Citera
2024-04-30, 21:36
  #6064
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Jaha där ser man, jag kan ingenting om Göteborg så det är faktiskt lite intressant att lära sig. Att bo i Majorna är som en livsstil, ett statement på något?
Ja, det är främst hipsters, offentligt anställda och kulturarbetare som lajvar arbetarklass.
Citera
2024-05-02, 17:54
  #6065
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Alltså de där affischerna de nasar just nu. Förjävliga! Vem i helvete kan tänkas köpa dem? Kalendern visst. Men affischerna kan ju inte locka andra än möjligtvis deras polare som stödköper en, och sätter upp om någon av dem kommer på besök.
Citera
2024-05-02, 22:36
  #6066
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Att lägenheter i Göteborg inte hade dusch och/eller toalett var vanligare förr men tiderna förändras. Området Gårda har fortfarande massvis med lägenheter, där dusch/toalett finns i källare/trapphus och delas med grannarna.
Citera
2024-05-03, 10:14
  #6067
Medlem
Crapmagics avatar
Aktuella ämnen, trött ämne, vill inte höra om manliga flasbackares livsstil som beskriver den goa känslan av att elda på gården och förutsägbart gasta om förmynderi

Nästa ämne: Katter, dom har påfallande svårt att ta sig in till någon flashbacktråd eftersom kotteriet och internhumorn om dom 3 "tjejernas" privatrelationer till olika kattkräk kommer först naturligtvis! jag blir grinfärdig, men ämnet var lite kul, speciellt delfinen Peters hädangång
Citat:
Delfinernas andning är helt viljestyrd och de öppnar blåshålet bara när de når vattenytan.
__________________
Senast redigerad av Crapmagic 2024-05-03 kl. 10:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback