Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-05, 18:36
  #1201
Avstängd
Dekorimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Att förställa rösten är något som uppfattas som roligt i Göteborg. Finns en lång tradition med bl a Roy och Roger, Kurt Olsson mm. För egen del är jag inte speciellt förtjust i detta. Tycker podden delvis ändå är rätt underhållande.
Ja i Göteborg och resten av världen. Förmodligen det äldsta konceptet i komedins historia. Vissa gör det sämre än andra. Podden tillhör de senare.
Citera
2020-07-05, 18:45
  #1202
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Ja i Göteborg och resten av världen. Förmodligen det äldsta konceptet i komedins historia. Vissa gör det sämre än andra. Podden tillhör de senare.

Att förställa rösten må vara ett gammalt sätt att försöka vara rolig och traditionen bärs vidare lite här och där. Behöver därför inte vara en kvalitetsindikator för humor även om det är ett vanligt drag bland Göteborgs lustigkurrar.
Citera
2020-07-05, 18:56
  #1203
Avstängd
Dekorimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Att förställa rösten må vara ett gammalt sätt att försöka vara rolig och traditionen bärs vidare lite här och där. Behöver därför inte vara en kvalitetsindikator för humor även om det är ett vanligt drag bland Göteborgs lustigkurrar.
Jag säger inte att det är någon kvalitetsindikator, jag säger att du generaliserar långt utanför verkligheten. Det finns fler som använder den typen av humor utanför Göteborg än i.

Typisk Göteborgshumor handlar dessutom om ordvitsar, inte om att förställa rösten.
Citera
2020-07-05, 19:20
  #1204
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det bästa jag hört! Snyggt jobbat!

Vore kul med en riktig mot-podd med lite fler deltagare!

Tack…you are an inspiration

Jaa gawd vad kuligt. Tänk att sitta flera stycken och kanske t om vara live så blir det inget fusk haha. Jag kan larva mig hur mycket som helst men också najs att blanda med lite allvar och känsla som du säger lion.
Citera
2020-07-05, 19:29
  #1205
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Tack…you are an inspiration

Jaa gawd vad kuligt. Tänk att sitta flera stycken och kanske t om vara live så blir det inget fusk haha. Jag kan larva mig hur mycket som helst men också najs att blanda med lite allvar och känsla som du säger lion.
Jag har inte superkoll, men man skulle kunna kika på tjänster som Spreaker, Discord och Twitch ifall man vill spela in avsnitt tillsammans med andra.

Vad menar du annars skulle vara fusk? Att man inte kan klippa bort saker ifall det är live? Undrar hur mycket det klipps i Flashback Forever...

Vore kul ifall om det var både larv och allvar ja, och om det var enkelt för andra flashbackare att delta. Flashback Forever känns mycket som en skyddad verkstad, där de absolut inte vill vara bundis med flashbackare.
Citera
2020-07-05, 19:31
  #1206
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Jag säger inte att det är någon kvalitetsindikator, jag säger att du generaliserar långt utanför verkligheten. Det finns fler som använder den typen av humor utanför Göteborg än i.

Typisk Göteborgshumor handlar dessutom om ordvitsar, inte om att förställa rösten.

Att tillskriva något eller någon en särskiljande egenskap som egentligen inte är det är inte att generalisera. Det är snarare något av en motsats men jag kommer inte på något begrepp för detta. Du kanske har något förslag?

Ditt argument om att det finns fler som förställer rösten för att vara roliga utanför än i Göteborg är ju antagligen riktigt eftersom det finns så många mer människor som bor utanför Göteborg än i. Jag vidhåller att väldigt många som försöker att vara roliga i Göteborg verkar ha uppfattningen att det är roligt att förställa rösten. Jag skulle kunna ställa upp det som en arbetshypotes för en jämförande studie mellan olika städer, men jag är inte tillräckligt intresserad för att få detta belagt. Kanske är min uppfattning felaktig? Kanske inte? Skitsamma. Många göteborgare förställer rösten när de försöker vara roliga.
Citera
2020-07-05, 20:02
  #1207
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag har inte superkoll, men man skulle kunna kika på tjänster som Spreaker, Discord och Twitch ifall man vill spela in avsnitt tillsammans med andra.

Vad menar du annars skulle vara fusk? Att man inte kan klippa bort saker ifall det är live? Undrar hur mycket det klipps i Flashback Forever...

Vore kul ifall om det var både larv och allvar ja, och om det var enkelt för andra flashbackare att delta. Flashback Forever känns mycket som en skyddad verkstad, där de absolut inte vill vara bundis med flashbackare.

Ja ju mer klippande och manus ju mer fusk tycker jag.
Citera
2020-07-05, 20:16
  #1208
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Ja ju mer klippande och manus ju mer fusk tycker jag.
Medhåll. Vem vet hur mycket Ina-Pina, Skrik-Emma och Pull-Mia polerar sin bajskorv i klipprummet. Hur många skämmiga bitar som försvinner... Konstigt att Emmas musiknummer förblev kvar. Men att det klipps känns givet i en podd som Flashback Forever. De vågar inte bjuda på sig själva, utan gör bara narr av flashbackare. Så om de skulle bjuda på sig själva och vara mer naturliga, personliga och ärliga, så försvinner det nog i klipprummet.
Citera
2020-07-05, 20:47
  #1209
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Minimotpoddar till flashans män då det inte blev några tack eller shoutouts…mjau

Fett dålig ljudkvalitet och bara babblat in i datorn som en idiota. One take utan redigering. Tog denna så jag inte snodde någon annans (FB) Flashback Forever - pod om Flashback Forum (inspired by AlfaKennyBody, Cone och Run). Gillar ni dem inte blir det fail men det får jag ta…trådpuss

https://www.speakpipe.com/voice-reco...heqqxm9nxmu229

Till Avsiktaren…apropå (FB) Flashback Forever - pod om Flashback Forum https://www.speakpipe.com/voice-reco...1waobjnkrkr4sd
(FB) Flashback Forever - pod om Flashback Forum

credit to Adjoooogle som visade mig speakpipe

#tack

Ja det var ju 1000ggr behagligare för öronen än FFs jävla skränande iallafall!
Citera
2020-07-05, 21:12
  #1210
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Ja det var ju 1000ggr behagligare för öronen än FFs jävla skränande iallafall!
Saknar mer BETONINGAR. Det är alltid så roooOOOooliiiigt när Emma FÖRSTÄLLER rösten och draaaaar ut vissa ord och SKRIKER andra ord. I vaaarjeeee avsnitt gör Emma samma saaaaak. Kan hon ens läsa något NORMALT, utan att förställa sin RÖÖÖST?
Citera
2020-07-05, 21:21
  #1211
Medlem
BigFatCones avatar
Det här är väl i så fall en av Knyckares komiska idoler?
https://www.youtube.com/watch?v=yrGMXkKA_GM
Citera
2020-07-05, 21:58
  #1212
Avstängd
Dekorimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det här är väl i så fall en av Knyckares komiska idoler?
https://www.youtube.com/watch?v=yrGMXkKA_GM
Oh my loooord vilken dynga! Hur hittade du detta?

Efter tre minuter blev det så cringe så att jag inte ens klarade kolla klart! Sämsta stå-upparen jag sett någonsin! T om sämre än Knyckare, och DÅ är det illa!!

Nästan en bedrift. Hon ser påtänd ut, skrattar åt sina egna skämt och publiken är tyst!?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback