Citat:
Ursprungligen postat av
bulingenbul
Ett sant ord. verleva p sunkig burkravioli. Efter tv veckor skulle jag googla p hur man skapar strypsnaror att hnga sig med. Just den biten gr skert att lsa utan googel ifs.
Bullens pilsnerkorv dremot. Smasken.
Kp p dig successivt det du gillar, ven om det r lite dyrare. Handlar inte enbart om att verleva utan ven leva med.Detta kan ju testa redan idag. Laga enbart mat frn konserver plus div torrvaror i ngra mnader. D mrker du ju vad du gillar.
Jag gillar dock burkravioli ibland. Men att verleva "tredje vrldskriget" p burkravioli?
-I s fall gr jag nog som "Adolf med Eva" i burken, urskta, bunkern och tar giftpiller..
Bullens r heller inte jttekul. Finns bttre alternativ, exempelvis torkade hgkvalitativa korvar, som typ salami/lkorv och liknande som kan frvaras i rumstemperatur i flera r.
SPAM r ocks rtt bra. USA:s arm krde med SPAM i flera r. "
JAKA BOV", dvs. konserverad dansk/hollndsk skinka r ocks ett bra alternativ. Kostar nstan nada ocks.
"
Corned Beef" r ocks bra. Ett annat proteinalternativ som inte r ktt r tonfisk p burk. Kan vara omvxling i alla fall, dr nere i bunkern p "myskvllarna" med Eva..
Fr att skoja lite mer: Att undvika anvnda tandtrd om man har tandfickor kan ocks innebra "ndproviant", har man tur nr svlten r som strst, kanske man hittar en matbit mellan tv tnder? Hehe.