• 1
  • 2
2020-02-08, 17:58
Medlem
I detta program förklarar Peter Springare varför polisen inte fungerar som den ska. Han pekar ut den centraliserade organisationen och att politikerna är otydliga med uppdraget eller till och med motarbetar kärnverksamheten genom målsättningar och rapportering som stjäl tid och resurser. Den ökande och allt grövre brottsligheten har koppling till invandring och etablering av klaner och utanförskapsområden. Detta är problem som man inte tar i p.g.a. politisk korrekthet. Istället har cheferna uppdrag kring jämställdhet, mångfald, HBTQ etc.
Han menar också att det är fel att tala om kriminella gäng eftersom ungdomarna är en del av sin klan som kan fungera mer som traditionell maffia. På vissa platser är det dessa grupperingar som har våldsmonopol.

-I samtalet med Mikael Willgert känd programledare på Youtubekanalen
SwebbTV disskuteras aktuella frågor som får sitt svar på ett rakt men också intressant sätt. Väljer att lägga detta i en egen tråd då jag tror att det finns ett stort och brett intresse för vad Peter Springare säger.

-Att disskutera är det bra och är det den "sanna" bilden som kommer fram ?

Trevlig lyssning.

https://www.youtube.com/watch?v=yKufmOCfXGM
Citera
2020-02-08, 18:02
Bannlyst
Han talade väl sanning till en början och pudlade sen?
Ska lyssna vid tillfälle.
Citera
2020-02-08, 18:22
Medlem
Polisen i dess nuvarande form handlar i princip om att utreda och åtala individer för begången brottslighet, med den givna tillgångsfördelningstilldelningen hamnar en del av befolkningen i en situation där de ekonomiska förutsättningarna inte har en chans att räcka till ett gott liv och en framtid, utan tvingar dem att leva i nedgångna samhällen utan möjligheter. Denna del växer i takt med att befolkningen växer, och den förknippade problematikens allvarlighet växer exponentiellt i takt med antalet utövare. Och desto mer man tar bort av samhällsnyttan desto värre blir sådan här problematik, det är felet med polisen. Skulle man simulera med de givna förutsättningarna växer problemen snabbt sig ohanterliga, pyramidspel är en passande jämförelse. Det fungerar bra de första generationerna, men sen blir systemet för tungt och kollapsar.

Sen tvivlar jag inte en sekund på att klaner, maffiastrukturer och liknande på sina platser utgör ett problem för polisen. Men det är inte de som är anledning till att polisen inte fungerar.
Senast redigerad av 65547063 2020-02-08 kl. 18:35.
Citera
2020-02-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 65547063
Polisen i dess nuvarande form handlar i princip om att utreda och åtala individer för begången brottslighet, med den givna tillgångsfördelningstilldelningen hamnar en del av befolkningen i en situation där de ekonomiska förutsättningarna inte har en chans att räcka till ett gott liv och en framtid, utan tvingar dem att leva i nedgångna samhällen utan möjligheter. Denna del växer i takt med att befolkningen växer, och den förknippade problematikens allvarlighet växer exponentiellt i takt med antalet utövare. Och desto mer man tar bort av samhällsnyttan desto värre blir sådan här problematik, det är felet med polisen. Skulle man simulera förutsättningarna växer problemen snabbt ohanterliga, pyramidspel är en passande jämförelse. Det fungerar bra de första generationerna, men sen blir systemet för tungt och kollapsar.

Sen tvivlar jag inte en sekund på att klaner, maffiastrukturer och liknande utgör ett problem för polisen på sina platser. Men det är inte de som är anledning till att polisen inte fungerar.

-Är detta dina egna tankar eller citerar du någon ?
Citera
2020-02-08, 20:03
Medlem
Dan Eliasson får sina fiskar varma av Springare.
Citera
2020-02-09, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Är detta dina egna tankar eller citerar du någon ?

Det är möjligt att jag citerar någon, men jag sitter inte och skriver av någonting.

Lögnerna måste få ett slut, populisterna måste bort. Det fungerar inte att peka på ett problem som när det löses bara byts mot ett lika problem som ser lite annorlunda ut. Slöseri med tid och resurser, med enda positiva effekten att de som arbetar med och omkring det tjänar pengar. Det är inte så att jag är emot att avlöna folk för meningslös sysselsättning, men när det handlar om människor, liv och hälsa med potentiella negativa effekter för hela samhället tycker inte jag att det är rätt att leka. Det är inte bara att det drabbar de det handlar om, utan även människor i och omkring deras närheten. Sysselsätta människor kan man göra där det inte får massa negativa konsekvenser.
Senast redigerad av 65547063 2020-02-09 kl. 12:37.
Citera
2020-02-09, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 65547063
Det är möjligt att jag citerar någon, men jag sitter inte och skriver av någonting.

Lögnerna måste få ett slut, populisterna måste bort. Det fungerar inte att peka på ett problem som när det löses bara byts mot ett lika problem som ser lite annorlunda ut. Slöseri med tid och resurser, med enda positiva effekten att de som arbetar med och omkring det tjänar pengar. Det är inte så att jag är emot att avlöna folk för meningslös sysselsättning, men när det handlar om människor, liv och hälsa med potentiella negativa effekter för hela samhället tycker inte jag att det är rätt att leka. Det är inte bara att det drabbar de det handlar om, utan även människor i och omkring deras närheten. Sysselsätta människor kan man göra där det inte får massa negativa konsekvenser.
Lögnerna om läget kommer sannolikt att fortsättas, intill dess att he.et fryser ihop.
Ty de galningar som ställde till med detta rådande Mayhem, dom hade liksom en konstant kortslutning i "sin räknedosa"! DOM trodde sig kunna leverera rena Paradiset till folket, plus att landets BNP skulle raka i höjden.
Vad blev det? Platt skit?!

Springare är en Hjälte som torgför sina insikter - men de edsvurna landsfördärvarna kommer nog se till att han blir "bortglömd". Pärlor åt Svinen, med andra ord!
Citera
2020-02-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Lögnerna om läget kommer sannolikt att fortsättas, intill dess att he.et fryser ihop.
Ty de galningar som ställde till med detta rådande Mayhem, dom hade liksom en konstant kortslutning i "sin räknedosa"! DOM trodde sig kunna leverera rena Paradiset till folket, plus att landets BNP skulle raka i höjden.
Vad blev det? Platt skit?!

Springare är en Hjälte som torgför sina insikter - men de edsvurna landsfördärvarna kommer nog se till att han blir "bortglömd". Pärlor åt Svinen, med andra ord!

Bra där,den växande skaran utanför 7-klövern har en uppgift att se till att hedra den som hedras bör.
Citera
2020-02-10, 16:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
Springare borde känna till hur det är.

När jag hörde honom första gången för tre år sedan trodde jag inte riktigt på vad han sa.

I Örebro?
En sömnig småstad mitt i Sverige.
Skådeplatsen för Svensson, Svensson...

Nu ett område för grova brott utförda av män med utländska namn? Det var svårt att tro.

Det var ju sådant som bara händer i Rosengård, Tensta, Rinkeby o möjligen Södertälje.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2020-02-10 kl. 16:22.
Citera
2020-02-10, 19:55
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

När jag hörde honom första gången för tre år sedan trodde jag inte riktigt på vad han sa.

I Örebro?

Nu ett område för grova brott utförda av män med utländska namn? Det var svårt att tro.

Det var ju sådant som bara händer i Rosengård, Tensta, Rinkeby o möjligen Södertälje.

Ja, Örebro har blivit ett riktigt rövhål. Det var där två poliser som skulle lämna ett dödsbud åkte på stryk.

Citat:
(FB) Man misshandlade poliser när de lämnade dödsbud, Vivalla/Örebro, 2018-08-19
Senast redigerad av Zned 2020-02-10 kl. 20:01.
Citera
2020-02-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

I Örebro?

Hur tolkar du hans beskrivning i den aktuella intervjun,där Sverigebilden ter sej mörk ?
Citera
2020-02-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Hur tolkar du hans beskrivning i den aktuella intervjun,där Sverigebilden ter sej mörk ?
Köp hans bok, vettja!!
Och läs den noga - från pärm till pärm.
Nyttig kvällslektyr!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in