2025-01-13, 15:01
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Ja du; med stor tveksamhet och mycket besvr.

Jag r extremt diskret, har jobb som jag skter exemplariskt, och r vldigt frsiktig med mitt intag.

i 9 fall av 10 s snortar jag mina pllar; dels fr att jag gillar att snorta och dels fr att jag tycker effekten r trevligare, och till sist fr att det gr att vara mer diskret p det viset. Inga mrken p armarna, inget fipplande med alu-plt eller mysko rk i rummet jag varit i osv..

Jag har en fantastisk familj och jag lskar bde fru och barn.. Min fru r fantastisk och hon vet om att jag hller p, eller snarare att jag har hllit p, men det r bara en tidsfrga innan jag blir pkommen igen antar jag och d fr jag se hur det gr. Det r samtidigt en stor morot fr mig att sluta med drogerna, fr att f behlla min familj, s jag tror att det r familjen som kommer att f mig lgga ner helt till slut.

Men, det r inte ltt s klart.
Nu r det lite on/off-lge nr det gller horset. Jag kr en vecka, lter bli s lnge jag kan, kr en vecka osv.. Frsker f off-perioderna att vara lngre varje gng.
Frra gngen jag klev av s hll jag mig tre-fyra mnader och jag hoppas det gr bttre nsta gng.

Nr jag klipper nsta gng s kommer jag hlla mig hrifrn ocks, fr det var det dr med att lsa om drogerna som satte frn i skallen p mig och fick mig att vackla + falla..
Tack fr att du delar med dig.

Tnker det kan vara en god id att lgga av. Risken r att om du blir stannad av polisen och fr pissa/lmna blodanalys s blir det krkortsingripande och du riskerar att barnen omhndertas. I vissa fall kan du ven riskera jobbet.

Kan personligen tycka det r sjukt att det r konsekvenserna av att ta droger, trots att man skter sitt liv exemplariskt och inte utgr en fara fr vare sig familj, trafik eller att det pverkar arbetet. Men sedan har vi en verklighet att frhlla oss till och den r grym mot brukare av illegala substanser.
Citera
2025-01-16, 12:29
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Tack fr att du delar med dig.

Tnker det kan vara en god id att lgga av. Risken r att om du blir stannad av polisen och fr pissa/lmna blodanalys s blir det krkortsingripande och du riskerar att barnen omhndertas. I vissa fall kan du ven riskera jobbet.

Kan personligen tycka det r sjukt att det r konsekvenserna av att ta droger, trots att man skter sitt liv exemplariskt och inte utgr en fara fr vare sig familj, trafik eller att det pverkar arbetet. Men sedan har vi en verklighet att frhlla oss till och den r grym mot brukare av illegala substanser.

Jo, helt klart - tack fr varningen. Grejen r den att jag faktiskt redan har kt dit. Man kan inte hlla p s lnge som jag utan att det hnder ngon gng.
Som tur r, s klarade jag mig med villkorligt. Lyckades hlla socialen utanfr det hela ocks, eller lyckades f de att slppa taget eftersom jag har ett vldigt vlordnat liv i allmnhet. Men hnder det igen s, d r jag rkt, saltad och inlagd.. S ja, jag ska lgga av fr jag fr inte fler chanser.
Citera
2025-01-31, 08:29
Medlem
Skulle grna vilja joina den hr trden. Har lst den sedan den startades och fljt alla era med- och i vissa fall, motgngar. Vilka kmpar ni r och r vertygad om att det r fler n mig som blivit motiverade att sluta tack vare den hr trden.

Slutade med ett lngvarigt (ca 10 r) bruk av kodein fr tre mnader sedan. Har kronisk smrta efter en olycka och har i ver tio rs tid ftt utskrivet i princip all smrtlindring jag vill ha men kodein var det jag gillade bst.

Stod en lng tid p 375 mg/dag (ca 15 tabletter/dag). Fr ngot r sedan togs rena kodein tabletter bort frn svenska marknaden och blev insatt p citodon. Fr att inte frstra levern eller behva rensa tabletterna frn paracetamol fick jag dra ner till 240 mg/dag i samband med det.

Bestmde mig i somras fr att det fick vara nog men det drjde till oktober innan jag var helt redo. Frn sommaren fram till oktober snkte jag ven ner till 180 mg/dag.

Jag gjorde en del research innan och bestmde mig fr att sluta tvrt med citodon den 17 oktober 2024. Jag hade bestllt 100 gram kratom till den frsta tiden, vilket nog blev min rddning. Jag tog sm doser kratom och trappade sedan ut det och slutade helt den 31 oktober. Upplevde i princip inga utsttningssymtom men mrker att den svra kampen fr mig inte var det fysiska beroendet utan det psykiska. Saknaden efter tabletterna.

Keep it up!
Citera
2025-01-31, 09:58
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronan
Skulle grna vilja joina den hr trden. Har lst den sedan den startades och fljt alla era med- och i vissa fall, motgngar. Vilka kmpar ni r och r vertygad om att det r fler n mig som blivit motiverade att sluta tack vare den hr trden.

Slutade med ett lngvarigt (ca 10 r) bruk av kodein fr tre mnader sedan. Har kronisk smrta efter en olycka och har i ver tio rs tid ftt utskrivet i princip all smrtlindring jag vill ha men kodein var det jag gillade bst.

Stod en lng tid p 375 mg/dag (ca 15 tabletter/dag). Fr ngot r sedan togs rena kodein tabletter bort frn svenska marknaden och blev insatt p citodon. Fr att inte frstra levern eller behva rensa tabletterna frn paracetamol fick jag dra ner till 240 mg/dag i samband med det.

Bestmde mig i somras fr att det fick vara nog men det drjde till oktober innan jag var helt redo. Frn sommaren fram till oktober snkte jag ven ner till 180 mg/dag.

Jag gjorde en del research innan och bestmde mig fr att sluta tvrt med citodon den 17 oktober 2024. Jag hade bestllt 100 gram kratom till den frsta tiden, vilket nog blev min rddning. Jag tog sm doser kratom och trappade sedan ut det och slutade helt den 31 oktober. Upplevde i princip inga utsttningssymtom men mrker att den svra kampen fr mig inte var det fysiska beroendet utan det psykiska. Saknaden efter tabletterna.

Keep it up!

Det psykiska r den svraste biten och kan sitta i vldigt lnge. Nu har du anvnt s pass lnge att du nog fr frbereda dig p att det kan sitta i upp mot ett r. Det r ett maratonlopp, som ngon beskrev det och du nrmar dig halvvgs. Mkt starkt jobbat!

edit: Och frsk att inte anvnda mer Kratom. Det lter som att du har anvnt det p ett vldigt smart stt hittills, lmna det s.
Citera
2025-01-31, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chronan

Keep it up!
Kmpa p , s vrt det !! Firade 1 r , den 1 jan 25 . Fri frn oxy-helvetet 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in