2020-02-10, 18:20
Medlem
Naknekejsarens avatar
Brukar sällan följa kändisars skandaler så mycket, då jag inte finner den skvallervärlden särskilt intressant, men i fallet Amber Heard mot Johnny Depp så är historien så vidrigt att jag inte kunde undgå att spekulera lite i hur jävla maktlös en man är när han blir anklagad för något nästan helt utan bevis.

Backgrundsinformation: Amber Heard gick ut med att Depp slog henne i en slagsmål och visade upp sminkade bilder där hon har lite röda märken på ansikten, och genom detta pressade hon honom på 7 miljoner dollar och fick dessutom kändisskap och blev en aktivist i kvinnorörelser, fick roller i superhjältefilmer och fick göra reklam åt LOreal, allteftersom Depp förlorade sin roll i Pirates of the Carribean och man gjorde petitions för att han inte skulle vara med i Fantastic Beasts.

Allt detta i den ursinningslöst korkade "tro på kvinnan"-narrativet som sköljt över oss i media de senaste åren och den tokiga iden om att mannen ska anses vara "skyldig tills han bevisats vara oskyldig".

I detta fall så struntade man helt i att se på de båda personernas trovärdighet, Amber Heard hade exempelvis redan varit anmäld för misshandel inom en tidigare relation där hon ansåg att polisen som drivit på anmälningen var homofobisk, trots att polisen visade sig vara en lesbisk kvinna...allt medans Johnny Depp alltid varit känd som en zen-lik gentleman som sällan har temperamentutbrott och alla hans ex-fruar skyddade honom från anklagelser om att vara våldsam.

Senaste veckan kom i alla fall två audioklipp där Depp är i terapi med Amber Heard innan de skilde sig (och den andra ett telefonsamtal under tiden då de skilde sig), och det som kommit fram är minst sagt slående:

Amber Heard slog Depp med knytnätslag och kallar honom för en fegis och bebis för att han lämnar rummet när hon slår och kastar saker på honom, en gång så skar hon av hans finger med en vodkaflaska och han fick sy tillbaka sitt finger.

Det mest slående är att hon i andra videon säger "Because you're big, you're bigger and you're stronger. And so when I say that I thought that you could kill me, that doesn't mean you counter with you also lost your own finger. No one will believe you, so you better do what I want."

(ni kan leta upp de 60 mins och 30 mins långa videoklippen själva i youtube, det är fan läskigt att lyssna på).

Man behöver inte ens vara en expert i kroppsspråk för att se att kvinnan är en proffisionell lögnare (och se hur hon använder moderna feminismens ideologiska slagord för att få sympati!):

https://www.youtube.com/watch?v=Qp9sL1ccml8

Det värsta är ju att hon hade alldelles rätt. Denna borderline bitch (möjligen psykopat) vet exakt hur jävla reserverad offerstatusen är åt kvinnor. Jag har möjligen i några fall i andan av att vara traditionalist förminskat problemet med män som är utsatta för våld från kvinnor, men det värsta för en man är ju inte våldet han får utstå från kvinnan han är i förhållande med, det är att samhället tror på kvinnan hur jävla fucked up hennes historia än är och därmed får kvinnan privilegien att kunna shama mannen vilken jävla historia hon än har att komma med.

I hur många fall av skilsmässor inträffar sådana skamfyllda lögner må tro? Hur många män förlorar sina barn, sina ägodelar och sitt rykte pga ett samhälle som tror på kvinnor utan att ens se på hur trovärdiga bevisen är? Jag tror att jag kan tala åt de flesta män att vi hellre blir slagna gul och blå än att bli kända för all evighet som kvinnomisshandlare, så den makt som kommer med att kunna shama en person för resten av hans liv ska inte underskattas. Det är den psykologiska misshandeln som gör allra mest ont, och det värsta som Amber Heard gjorde var inte att hon skar av Johnny Depps finger, utan att hon skar hans image och fick folk att tro att han var monstret när det hela tiden var hon som var det.

Och nu till det värsta av allt: ifall Amber Heard vore man skulle hon i detta fall ha karriären förstörd, men media är så jävla biased att de nu istället kommer med historien om att det var en "mutually toxic relationship" istället för att erkänna att kvinnan var monstret i denna relation:

https://www.youtube.com/watch?v=pFWVoEHcEjw

Men frågan är alltså här hur vi gör med vår (antagligen biologiskt rotade) intuition att alltid se kvinnan som offret när så många kvinnor är villiga att använda sin maktposition och ljuga till sig samhällets sympati? Går det ens att göra något åt detta? Och i regel så skulle man kunna lyfta fram fall som Amber Heards svineri mot Johnny Depp och göra det till lysande exempel för hur en kvinna kan missbruka sin offerstatus, men problemet här är att inga medier skriver om fallet objektivt. Inga svenska medier har ens skrivit om sanningen som kommit fram, när de skrev artiklar på artiklar när Amber Heard ljög om att Depp misshandlade henne. Gammelmedia kommer ignorera eller stå på kvinnans sida till och med när det bortom rimliga tvivel är så att kvinnan är rovdjuret och lögnerskan i relationen.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2020-02-10 kl. 18:25.
Citera
2020-02-10, 18:37
Medlem
Naknekejsarens avatar
Sedan vill jag slänga den tarvliga frasen "skyll aldrig på offret" under bussen, för det tar oss män ingenvart (liksom det inte tar kvinnor någonvart).

För en man gäller det att vara så jävla på alerten och inte falla för skönhetens illusion där vi glömmer bort att se den machiavelliska bitchen som kan finnas under den mjuka och vackra fasaden, liksom en kvinna som söker sig till farliga män ofta blir illa behandlad som konsekvens av denna oemotståndliga sexuella magnetismen som ofta kommer från farliga män.

Det är här jag alltid vill skilja mig från MRA-aktivister med deras tandlösa systemkritik, vi har personligt ansvar för våra handlingar och sådana fall som Heard-Depp ger en varningens finger för hur lömsk skönhetens magnetism kan vara.

Depp säger i en fall av plötslig självinsikt i ljudklippen "You do not even exist. I made you up in my head."

Det en man ofta finner med tiden är mörkret som döljer sig vid andra sidan av förälskelsens fantasier, det händer jämt och detta kan ske till och med ganska intelligenta män. Skönhet är väl vår svaghet ifall inget annat, och desto vackrare kvinnan är desto farligare blir leken. Ha detta i bakhuvudet varje gång ni går ut på en dejt, särskilj på det du vill se (och det som hon vill att du ska se) från vad som verkligen finns där.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2020-02-10 kl. 18:42.
Citera
2020-02-10, 18:43
Medlem
Det är lite enklare än jag vill tro. Det gäller att tänka på djurisk nivå. Frågan är: vill jag ha sex med henne? Svar: Ja. Därför kan inte hon vara ond eller ha fel.

Hamnar hon i fängelse så stryps tillgången till hennes fitta och då kan inte hon avla ungar. Kan inte kvinnan avla ungar dör ju hela mänskligheten ut. Därför måste man ha kvinnan på en piedestal.
Citera
2020-02-10, 18:55
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrpenis
Det är lite enklare än jag vill tro. Det gäller att tänka på djurisk nivå. Frågan är: vill jag ha sex med henne? Svar: Ja. Därför kan inte hon vara ond eller ha fel.

Hamnar hon i fängelse så stryps tillgången till hennes fitta och då kan inte hon avla ungar. Kan inte kvinnan avla ungar dör ju hela mänskligheten ut. Därför måste man ha kvinnan på en piedestal.

Jo, jag har redan spekulerat om den biologiska roten till hur vi tänker i frågan, men som samhälle så har vi blivit mer invecklad och skapat nya spelregler snabbare som våra instinkter ej hunnit anpassa sig till.

Förr i tiden hade inte kvinnor givetvis ett rättsystem och enorma sociala nätverk som kunde direkt ta henne till försvar när hon kommer med anklagelser mot någon man. I vår tid så är rovdjuren av helt annan art än den var i de tider då våra instinkter formades, skulle våga påstå att en man har större chans att få sitt liv förstörd av en kvinna än en rivaliserande man, olikt i tider då "might makes right" gällde och män mördade varandra i kamp om makt och sex.

Fast det är mycket svårt för män att kämpa mot kvinnor när vi talar om att skapa sociala nätverk där någon ska shamas och få ryktet förintad, kvinnor är ju biologiskt bättre anpassade för just kommunikation igenom stora sociala nätverk. Så det finns en rad biologiska missförhållanden som vi har att kämpa emot ifall vi ska ha en chans att få till förändring, jag lovar att en "mentoo"-rörelse ej kommer spridas likt en löpeld, jag tror att Depp överhuvudtaget enbart har en chans att komma undan från skiten för att han har en enorm skara kvinnliga fans som just nu slaktar Amber Heard i sociala nätverk, för media gör ju inte ett skit för att ta honom till försvar.
Citera
2020-02-11, 08:03
Medlem
Råkat ut för en något liknande situation i Brasilien där den så kallade "Maria da Penha"-lagen råder.

Hamnade i en diskussion med mitt ex farsa över pengar som han är skyldig mig men vägrar betala. Hon blev förbannad över att vi tjafsade och anmälde att jag hade mordhotat henne. Vips utan bevis på detta (aldrig hänt) så hamnade jag i brasilianskt fängelse för våld i hemmet trots att vi separerade för över ett år sen. Jag frågade om hon inte behövde bevis för detta, men de menade på att hon inte behövde detta och nu sitter jag med advokatkostnader upp över öronen efter att ha betalat en överdriven borgensumma.

Löjligt hur enkelt man kan förstöra en mans liv med bara sitt ord.
Citera
2020-02-11, 22:31
Medlem
Att alltid se kvinnan som offer tror jag inte är biologiskt. Finns många kulturer där man inte har denna inställning, som i MENA. Intressant är också att i svenska våldtäktsfall är kvinnliga nämndemän mindre benägna än manliga att tro på kvinnan.

Citat:
Ursprungligen postat av KushDoktor
Råkat ut för en något liknande situation i Brasilien där den så kallade "Maria da Penha"-lagen råder.

Hamnade i en diskussion med mitt ex farsa över pengar som han är skyldig mig men vägrar betala. Hon blev förbannad över att vi tjafsade och anmälde att jag hade mordhotat henne. Vips utan bevis på detta (aldrig hänt) så hamnade jag i brasilianskt fängelse för våld i hemmet trots att vi separerade för över ett år sen. Jag frågade om hon inte behövde bevis för detta, men de menade på att hon inte behövde detta och nu sitter jag med advokatkostnader upp över öronen efter att ha betalat en överdriven borgensumma.

Löjligt hur enkelt man kan förstöra en mans liv med bara sitt ord.

Lider med dig. Många svenskar vet inte hur extremt biased mot män rättsystemen i både USA och Latinamerika är.

Sverige är här lite bättre. Bara se på metoo där män i USA hängdes ut och var rökta för evigt. Medan i Sverige fick det en backlash som ledde till att flera av kvinnorna dömts för förtal. Sverige är inte riktigt lika white knightande som USA.
Citera
2020-02-12, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av texture
Att alltid se kvinnan som offer tror jag inte är biologiskt. Finns många kulturer där man inte har denna inställning, som i MENA. Intressant är också att i svenska våldtäktsfall är kvinnliga nämndemän mindre benägna än manliga att tro på kvinnan.

Lider med dig. Många svenskar vet inte hur extremt biased mot män rättsystemen i både USA och Latinamerika är.

Sverige är här lite bättre. Bara se på metoo där män i USA hängdes ut och var rökta för evigt. Medan i Sverige fick det en backlash som ledde till att flera av kvinnorna dömts för förtal. Sverige är inte riktigt lika white knightande som USA.

Det som är mest intressant med mitt fall är att hon inte ens var i samma område som oss när vi stötte på varandra på gatan. När hon satt och gjorde anmälan så hade förhörsledaren hört oss på högtalartelefon, och visst så var vår diskussion inte särskilt trevlig - men jag sa aldrig något om mitt ex, hans dotter. Hoppas kunna göra en motanmälan och även ta upp det här i någon form av internationell domstol. Det funkar ju inte riktigt att säga "X slog mig. Jag har inga bevis", för att sedan ha en människa inlåst helt utan bevis. Äcklig värld vi lever i, och nu måste jag åka hem till Sverige efter att min fotboja åker av då jag inte har haft möjlighet att arbeta och pengarna har tagit helt slut. Mindre roligt att behöva ringa de man känner i Sverige för att tigga om ett lån för att kunna ta sig hem.
Citera
2020-02-12, 02:55
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KushDoktor
Det som är mest intressant med mitt fall är att hon inte ens var i samma område som oss när vi stötte på varandra på gatan. När hon satt och gjorde anmälan så hade förhörsledaren hört oss på högtalartelefon, och visst så var vår diskussion inte särskilt trevlig - men jag sa aldrig något om mitt ex, hans dotter. Hoppas kunna göra en motanmälan och även ta upp det här i någon form av internationell domstol. Det funkar ju inte riktigt att säga "X slog mig. Jag har inga bevis", för att sedan ha en människa inlåst helt utan bevis. Äcklig värld vi lever i, och nu måste jag åka hem till Sverige efter att min fotboja åker av då jag inte har haft möjlighet att arbeta och pengarna har tagit helt slut. Mindre roligt att behöva ringa de man känner i Sverige för att tigga om ett lån för att kunna ta sig hem.

Det talas lite om hur kvinnliga lögner kan förstöra en mans liv, all fokus ligger på hur manlig våld kan skada en kvinnas liv och hur kvinnan behöver skyddas från mannen.

Givet att lögner är svårare att bevisa och sätta i statistik jämfört med exempelvis våld och våldtäkter. Det intressanta i fallet Heard/Depp är hur ointresserade media är att rapportera om kvinnans monstruösa lögner och våldsamma beteende mot Depp trots stenhårda bevis, när de var otroligt intressanta att tala om att Depp var en misshandlare när Heard kom med anklagelserna.

De få medier som talar om fallet skriver dessutom att relationen var ambivalent toxiskt och att man inte någonsin kan veta sanningen nu plötsligt...

Kvinnan kan aldrig vara rovdjuret i ett förhållande, det är vad vi har fått lära oss av fallet Depp/Heard.
Citera
2025-01-01, 07:07
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Håller just nu på och kollar på Amber VS Johnny på Netflix. Hade inte sett den innan.
Noterade att Amber skyllde på hunden för att ha bajsat på sängen. Är det verkligen ok att göra så?
Hunden kan inte försvara sig. Hunden var oskyldig.
Citera
2025-02-04, 09:34
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

Och nu till det värsta av allt: ifall Amber Heard vore man skulle hon i detta fall ha karriären förstörd, men media är så jävla biased att de nu istället kommer med historien om att det var en "mutually toxic relationship" istället för att erkänna att kvinnan var monstret i denna relation:

Gammelmedia kommer ignorera eller stå på kvinnans sida till och med när det bortom rimliga tvivel är så att kvinnan är rovdjuret och lögnerskan i relationen.
Jag svarar en gammal tråd eftersom vi nu har svaret på frågeställningen.
Amber Heards karriär är förstörd totalt och ingen säger väl idag att hon var offret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in