• 1
  • 2
2020-02-11, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itsover
Vet ej om man kan kalla det levt.. har snarare överlevt. Men har försökt att inte bli för isolerad ändå. Jobbar.. dock inte heltid. Men har noll energi när jag kommer hem så mycket består av att försöka vila så man orkar med vissa saker. Men jag börjar faktiskt bli ganska trött på livet. Känner att jag säkert kommer att få dras med detta så länge jag lever.

Känner mig ganska färdig.. vården kan ej hjälpa och jag känner inte direkt att jag blir bättre, snarare åt det andra hållet. Men har familj så måste försöka finnas där för dem även om det känns tufft..

Hur gör du själv för att orka med?

I början när jag fick detta isolerade jag mig, satt bara hemma, tränade inget, blev ur form å mådde bara sämre å sämre. MEn då trodde jag att jag var stressad, behövde ju vila?

Nu går jag till jobbet, jobbar mellan 50-70% beroende på hur "bra månad" jag har, försöker hålla igång och ha mål med träningen igen, detta gungande har jag bara fått acceptera helt enkelt, men säg att ajg sovit dåligt en natt, då är det helt hopplöst, ansträngande att ens stå rakt haha.

Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Jag hade nåt liknande, fick hålla mig i bordskanter på eftermiddagen för att inte trilla av stolen. En annan skum grej jag kände var att kroppen vek av vid en sväng men det kändes som om huvudet fortsatte framåt, då var det riktigt illa. Blev en gång så illa att benen vek sig och jag trodde jag hade hjärnblödning eller något. En polare tog mig till akuten men efter undersökning kunde dom inte hitta nåt. Tydligt var dock att jag skulle skaffa mig annat umgänge/omgivning. Efter det fick jag KBT och en psykolog som kunde bena ut mina problem.

Symptomen blev mindre med tiden och var nu längesen jag känt av det.

Såhär i efterhand handlade det säkert om stress, dåliga arbetskamrater (speciellt en jävel) och för mycket alkohol på fritiden. Detta kryddat med ett par skrikiga ungar och en gapig fru krånglade till det. Lågt blodsocker och dålig vätskebalansen spelade nog också in.

Jag känner även igen mig att jag känt liknande saker under långa perioder av alkohol och stress (chartersemester med barn) men inte lika illa då.

Budskapet från läkaren var iaf tydligt, försök sätta dig i annan omgivning oftare.

yeah, tror nog festandet varit mitt problem också, händer ju då å då nu. kanske måste vara fri från skiten 1år i streck till en början?
Citera
2020-02-11, 21:09
Medlem
[quote=wcanka1|70230705]I början när jag fick detta isolerade jag mig, satt bara hemma, tränade inget, blev ur form å mådde bara sämre å sämre. MEn då trodde jag att jag var stressad, behövde ju vila?

Nu går jag till jobbet, jobbar mellan 50-70% beroende på hur "bra månad" jag har, försöker hålla igång och ha mål med träningen igen, detta gungande har jag bara fått acceptera helt enkelt, men säg att ajg sovit dåligt en natt, då är det helt hopplöst, ansträngande att ens stå

Bra att du ändå jobbar och håller igång👍
Samma för mig med sömnen.. sover jag dåligt blir jag så gungig så det ör knappt möjligt att vara uppe. Jag har i övrigt mycket andra symptom som är väldigt jobbiga.. bla tinnitus som jag fick i samband med min ostadighetsyrsel ( båtgung ). Har du mer symptom Än gunget?
Citera
2020-02-11, 22:04
Medlem
[quote=Itsover|70237695]
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
I början när jag fick detta isolerade jag mig, satt bara hemma, tränade inget, blev ur form å mådde bara sämre å sämre. MEn då trodde jag att jag var stressad, behövde ju vila?

Nu går jag till jobbet, jobbar mellan 50-70% beroende på hur "bra månad" jag har, försöker hålla igång och ha mål med träningen igen, detta gungande har jag bara fått acceptera helt enkelt, men säg att ajg sovit dåligt en natt, då är det helt hopplöst, ansträngande att ens stå

Bra att du ändå jobbar och håller igång👍
Samma för mig med sömnen.. sover jag dåligt blir jag så gungig så det ör knappt möjligt att vara uppe. Jag har i övrigt mycket andra symptom som är väldigt jobbiga.. bla tinnitus som jag fick i samband med min ostadighetsyrsel ( båtgung ). Har du mer symptom Än gunget?

yes, blir nästan värre av att sitta hemma vid datorn hela dagen har jag märkt. Måste vara nå ångestrelaterat skit.

Nej mest gung, ibland när det är mkt folk i rörelse blir de som att tiden stannar upp de känns som allt händer runt om mig, lite som på film, svårt ta in allt som händer typ.
Nervösa tics för mig ofta, tittar ofta runt omkring mig, svårare hålla ögonkontakt med folk om, måste tänka på de för att inte flacka med blicken.

en kan ju hoppas de går över nångång.
Citera
2020-02-11, 22:44
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itsover
Hej!

Det där med att hålla i sig, så har jag med när det är som värst. Under hur lång tid kände du såhär? Lustigt att du sa det där med umgänge. Jag börjar tro att jag behöver byta miljö och umgänge. Men har aldrig trott det kan bero på det.. men det är klart man känner stress om man ej trivs, och i längden olika kroppsliga symptom.

Jag hade det först på somrarna och då kopplat till långa perioder av drickande ofta, inte vara stupfull eller så, men några glas varje dag och ibland fler än så. Sen fick jag det mer efter stress och galningar på jobbet men då vart det mycket värre. Säkert drack jag ofta då också, men inte som på sommarn eller så.

Tror sömnbrist och dålig sömnkvalitet påverkar också, ovanpå det kan man ha sömnapne som verkar fucka folk väldigt mycket mer än vad dom tror. Vet att jag har det från och till. Gå ner i vikt och spola kröken hjälper ju mot det.
Citera
2020-02-11, 22:48
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1

Nu går jag till jobbet, jobbar mellan 50-70% beroende på hur "bra månad" jag har, försöker hålla igång och ha mål med träningen igen, detta gungande har jag bara fått acceptera helt enkelt, men säg att ajg sovit dåligt en natt, då är det helt hopplöst, ansträngande att ens stå rakt haha.

yeah, tror nog festandet varit mitt problem också, händer ju då å då nu. kanske måste vara fri från skiten 1år i streck till en början?

Kolla upp sömnapne! Folk som har det vet inte om det om dom sover ensamma men det tröttar ut en nåt förbannat.
Citera
2025-02-28, 15:58
Medlem
Så här har jag det också!! Hur har det gått för er?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in