Citat:
Just, vi vikingar sörjer på insidan. Lika lite som jag ville böla som liten i andras närvaro, i slagsmål i skolan eller i nåt, så gör jag det inte inför andra alls, det är tvärbroms på det om jag kan mota. Blottar inte mina innersta känslor för mycket rent allmänt heller, världen är många gånger inte så sympatisk (empatisk är nog rätta ordet) eller ens medlidande. Jag höll på att ta kol på mig själv för att jag hade det så svårt inombords ett tag i mitt liv, droger fick fungera som medicin, men det är ett annat ämne helt. Men det har jag med mig i karaktären sen tidig ålder, endast på en begravning som det blev nästan outhärdligt jobbigt på och det var på min mammas begravning.Vila i frid mamma. Vi ses en dag!
Ja jag hoppas, nåt ska man hoppas och tro på i dagens Sverige och över huvud taget, annars går i alla fall jag under.
HÅLLER JAG PÅ ATT GÅ OT IGEN, slut.
Inte alls, kalla det för en prestigesak och överdriven stolthet, för den som vill lägga en negativ aspekt på det hela, glöm inte, vi är alla individer.
För mig personligen så står och faller jag som person om jag visar mig allt för SVAG.
Det är så vi nog många gånger kan se det som, det må vara "fel sätt" att se på saken, men ingen ska komma och bära mig genom livet för att jag just visar mig allt FÖR svag och är som en liten gnällbebis.
Ehrm, eller inte, gråt du, jag kommer inte döma dig om jag ser att det är ärliga tårar av kärlek pga någons bortgång och det brukar kunna genomskådas någons spelade låtsassorg eller kulturellt jäkla överdrivet skrikande i falsett....
Fast kvinnor får sörja så, kanske män med, jag är flexibel. Intressant, ni från andra kulturer kan kalibrera oss i Norden med att det är OK ibland att visa känslor! Tack, vi byter bra saker med varandra, berikar varandra.
Kanon, för Sverige i tiden!
Amen
Senast redigerad av Analfababeten 2020-02-18 kl. 02:22.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-02-18 kl. 02:22.