Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2022-06-29, 23:09
  #61
Medlem
Bleublues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaxalig
Ohlala, det låter ljuvligt gott. Jag tänker att jag borde kunna värma en sån sås i kastrull på spisen. Jag har annars en tendens att helt glömma bort grejer i ugnen om de ska stå länge...

Blir gott när det står och drar därför jag skippar kastrullen och kör ugnen då jag också har en tendens att glömma bort saker som ska dra länge😅 Men går lika bra att slänga ihop i kastrull!
Citera
2022-06-29, 23:10
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolwezi-Nisse
Coops pizzakit är det som gäller för mig, när det inte är tillgängligt så blir det Pop Bakery:s pizzakit. Det är så finurligt gjort att det faktiskt är precis samma kit då Pop Bakery tillverkar kitet åt Coop med den enda skillnaden att Coops är billigare...

Saftigt blir den, inte som ICA:s som blir torr som ett knäckebröd.

Pop smakar bakpulver. Vidrigt.
Citera
2024-04-18, 11:25
  #63
Medlem
Sladdarens avatar
Gör egen pizza deg av några varianter, men jag funderar idag med tanke på priserna på pizza ?

Idag kan man ju köpa färdiggräddad pizzabotten, tom färdigjäst deg på burk, och pizzarulle mm etc

Varför köper man pizza ute idag ? för 120 kr + ?

Jag fattar ju att kanske vissa tycker smaken är bättre men är den verkligen det ? Man har noll tidsram för att åka hem och grädda sin pizza med toppings kan ju va en annan orsak ? Men frågan riktas till er som köper pizza på pizzerian minst en gång i veckan och varför gör ni det ?

Om jag inte misstar mig så verkar det som den absolut största restaurangkedjan till antalet är just pizzerior i Sverige ? Dvs att det finns mest pizzerior av alla kök som finns i sverige ? Jag fattar inte hur de kan dominera så in i norden med kundunderlaget att klara sin intäkt ?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback