Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-03-04, 20:58
Medlem
Jag personligen tror - då du varit allvarligt sjuk, har tagit på sig en mammaroll (som du även förklarar i texten.) Då kanske man lägger fokus på lösningar, vilket hon gjort även om både kanske du och din läkare tycker dom är lönlösa. Men jag kan förstå henne i det. Jag har också adhd, om min partner blev allvarligt sjuk så skulle jag kämpa med näbbar och klor, vända ut och in på allt, läsa och ringa olika experter 😊

Och ibland kan man då inte ens fokusera eller tänka tanken på sex, dels för din skull, att du kanske har annat i huvudet. Och dels för att stämningen kanske måste finnas, attraktionen? Ni kanske har haft fullt upp med allting, och ja, vardagen kommer ju efter ett tag. Det där nykära blir grumligare och grumligare, och man tar sig inte tiden helt enkelt, man prioriterar inte varandra.

Hur som helst, din flickvän har trots allt funnits där, hon har inte stuckit även om du blivit sjuk, många tjejer skulle antagligen inte palla. Men hon står där vid din sida, tror du att ni kan hitta tillbaka? Är det någon fas ni är i, då man kan bli grinig när det är mycket med dels ekonomin och adhd utbrott.
Om inte - gör slut så fort du kan. Om du väntar tills du är fit for fight så kommer hon antagligen tro att du lämnar henne för du är återställd och "inte behöver henne" längre.
Citera
2020-03-04, 22:24
Medlem
Varför???????? Låter hemskt fy fan asså dumpa och date:a flera samtidigt då bryr man sej inte om en börjar gnissla då har man alltid andra tjejer på lager då blir du inte så mesig heller
Citera
2020-07-25, 01:59
Medlem
Rowenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
När tjejen försöker komma med lösningar så försöker hon visa att hon finns där och vill hjälpa dig.

Vad det verkar som sätter du dig i defense mode. När du gör det blir det ett jävla tjaffs och slutar med att hon gråter för att hon känner att du inte lyssnar på henne.

Lösningen är rätt enkel. Och det är att börja lyssna.

"Men jag lyssnar ju!" tycker du.

Ja jo. Det tror alla killar att de gör. Men endå blir det tjaffs varenda gång flickvännen yttrar sig.

Det som är bra med att lyssna är att du inte behöver lyssna ens. Du kan säga "Ja." "mm." "okej" och "jag förstår" och det framstår fortfarande som att du lyssnar o tar till dig.

Och att lyssna betyder inte att du behöver göra allt hon säger, utan det är upp till dig att besluta om du tycker att hennes förslag är bra eller ej. Hon kommer bara med idéerna. Det är upp till dig om du vill göra det eller ej. Och tjejen ifråga vill bara känna sig hörd och som att du lyssnar.

Lösningen är därmed att sluta försvara dig. Säg saker såsom "okej, så du tycker att jag borde prova det här? För att det på lång sikt skulle hjälpa mig?" ställ även motfrågor såsom "är det även vad du gjorde för att kontrollera din adhd? Intressant. Kanske borde jag pröva det?" etc etc.

Sexet slutar alltid när killarna börjar bråka. Det är för att hon känner sig oviktig och osedd. Som att hennes röst inte betyder något. Allt du behöver göra är att lyssna. Det är okej att säga nej om du inte gillar det du hör o lägga upp en annan teori. Men du behöver inte börja bråka.

Du är man så du väljer alltid din egen väg att gå i slutändan. Medans hon är kvinna, och behöver en man som bryr sig om att lyssna på henne.

Glöm inte o säga tack för att hon försöker så mycket.

Precis det du säger har hon sagt massa gånger. Att jag aldrig lyssnar och att jag alltid hittar på bortförklaringar när jag gjortnågot fel osv.
Försökt tagit till mig det och det har väl gått sådär.

Problemet är att det hon föreslår "måste jag göra" annars så gör jag fel och kommer aldrig bli frisk osv. Det jag haft går liksom inte att sätta ett finger på du kan ta 300 pers som har samma sak men det yttrar sig på olika sätt för alla.
Citera
2020-07-25, 02:23
Medlem
Rowenas avatar
Hej igen!
Tänkte jag skulle ge en uppdatering på vad som har hänt.

För ungefär två månader sen så blev hennes tjat så extremt på hur jag ska bli frisk och när jag går upp på morgonen, så jag pallade inte längre.
Flyttade ut i ca två veckor tills hon kommer förbi och hämta hem en haha.
Var då extremt less och tänkte att jag har det bättre själv än i den här relationen... Där vi har så många punkter att jobba med så det kändes tillslut omöjligt.

Jag har flyttat ut och hon vill gärna vara kompis fortfarande. Jag tänker väl mer att man måste klippa helt för att kunna gå vidare.
Jag vill liksom inte stå som något dåligt vin i ett barskåp om hon träffar någon ny. Samma sak för henne om jag träffar en ny tänker jag.
För min del så är jag nummer ett eller så får det vara på något sätt.
Hur gör ni där? klipper ni helt med era ex?

Bodde ju där en stund innan jag flyttade ut (packa osv) festade å träffade kompis hela helgerna sov över osv. Men allt blev bara mer och mer infekterat. Precis som att hon skulle hämnas så drog hon iväg och var borta typ 36h eller nått utan å säga något, måste vart att hon trodde att jag var iväg å knulla runt eller nått.

Jag tror hon kände på sig att jag hade gett upp och både hon och jag valde att vi skulle göra slut och jag skulle flytta ut.
För henne var det som att trycka på en knapp och allt var annorlunda. För mig så var det mer att vi kan fortsätta å ha samma relation ändå. (vilket är rätt konstigt nu i efterhand.)
Iallafall när vi ses, vilket blir typ aldrig nu.
Men jag kan inte låtsas om att hon inte varit en väldigt betydelsefull person i mitt liv.
Tycker fortfarande om henne men det funkar helt enkelt inte.

Jaja ska inte ranta på hur mycket som helst men blir väldigt konstigt när man klipper av någon man levt med så "länge".
Ännu konstigare att hon kan ställa om direkt till en vän relation. Känns väldigt konstigt för min del om vi ska låtsas att vi inte var mer..

Slutsatsen är att vi inte kunde kommunicera. Men men en erfarenhet rikare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in