Citat:
Ursprungligen postat av
EricssonS700
När tjejen försöker komma med lösningar så försöker hon visa att hon finns där och vill hjälpa dig.
Vad det verkar som sätter du dig i defense mode. När du gör det blir det ett jävla tjaffs och slutar med att hon gråter för att hon känner att du inte lyssnar på henne.
Lösningen är rätt enkel. Och det är att börja lyssna.
"Men jag lyssnar ju!" tycker du.
Ja jo. Det tror alla killar att de gör. Men endå blir det tjaffs varenda gång flickvännen yttrar sig.
Det som är bra med att lyssna är att du inte behöver lyssna ens. Du kan säga "Ja." "mm." "okej" och "jag förstår" och det framstår fortfarande som att du lyssnar o tar till dig.
Och att lyssna betyder inte att du behöver göra allt hon säger, utan det är upp till dig att besluta om du tycker att hennes förslag är bra eller ej. Hon kommer bara med idéerna. Det är upp till dig om du vill göra det eller ej. Och tjejen ifråga vill bara känna sig hörd och som att du lyssnar.
Lösningen är därmed att sluta försvara dig. Säg saker såsom "okej, så du tycker att jag borde prova det här? För att det på lång sikt skulle hjälpa mig?" ställ även motfrågor såsom "är det även vad du gjorde för att kontrollera din adhd? Intressant. Kanske borde jag pröva det?" etc etc.
Sexet slutar alltid när killarna börjar bråka. Det är för att hon känner sig oviktig och osedd. Som att hennes röst inte betyder något. Allt du behöver göra är att lyssna. Det är okej att säga nej om du inte gillar det du hör o lägga upp en annan teori. Men du behöver inte börja bråka.
Du är man så du väljer alltid din egen väg att gå i slutändan. Medans hon är kvinna, och behöver en man som bryr sig om att lyssna på henne.
Glöm inte o säga tack för att hon försöker så mycket.
Precis det du säger har hon sagt massa gånger. Att jag aldrig lyssnar och att jag alltid hittar på bortförklaringar när jag gjortnågot fel osv.
Försökt tagit till mig det och det har väl gått sådär.
Problemet är att det hon föreslår "måste jag göra" annars så gör jag fel och kommer aldrig bli frisk osv. Det jag haft går liksom inte att sätta ett finger på du kan ta 300 pers som har samma sak men det yttrar sig på olika sätt för alla.