Citat:
Ursprungligen postat av
Dodhuttarn
Han är dock, minst sagt, inte särskilt flexibel. Folk har tidigare föreslagit allt från Tinder till hora i Köpenhamn, men nej, det måste vara tävlingar på sociala medier, och reglerna måste vara lika komplicerade som de alltid varit.
Rask tyckte säkert att han gjorde en god gärning när han letade upp fetischforum på nätet. Micke låtsades förstås instämma och vara någorlunda intresserad, för att sedan direkt fortsätta tjata om magmys på YouTube, vikten av att erbjuda och att han faktiskt förtjänar det.
De fetmarkerade bitarna får mig att tänka på
ett inlägg som jag redan postat i den här tråden för ett tag sen. Jag tänker då närmast på punkterna 2 och 3 i listan som jag gjort upp:
Citat:
1: Skrattkon saknar en central form av självmedvetenhet som alla normala människor tar för given. Detta innebär att skrattkon inte är kapabel att uppmärksamma eller kritiskt reflektera kring faktorer som rör det egna jaget eller framtoningen, som exempelvis sitt eget utseende eller beteende, etc.
2: Skrattkon "går på automatik", och fortsätter upprepa samma handlingar om och om igen, likt en organisk robot. Detta involverar ofta beteenden som är direkt anstötliga eller skrattretande. Skrattkon är totalt oförmögen att kritiskt granska eller modulera sitt eget beteende, eller att ta rättning av normala människor som säger till den att skärpa sig.
3: Skrattkon är nästan alltid fastlåst i en oändlig jakt på ett (ofta) skrattretande, löjeväckande mål. Detta kan vara allt från "magmys" till att få knulla med en armé av kåta fittor, trots att den inte ens kan få erektion på sin slaka, nedpissade snase. Skrattkon är oförmögen att fatta att målet är för evigt utom räckhåll, utan fortsätter likt en robot att jaga efter detta under hela återstoden av sitt liv.
4: Den obefintliga självmedvetenheten leder i kombination med en barnslig naïvitet till att skrattkon är väldigt lätt att "programmera" och styra i form av olika skämt eller trollningar. Skrattkon hoppas ofta hitta en människa som den själv viljelöst kan styra, men resultatet blir nästan alltid det exakt motsatta. Denna ironi är central i en skrattkos beteende.
5: Skrattkon saknar mänsklig empati och förståelse för de flesta mänskliga känslor. När en skrattko påstår sig känna sorg, kärlek, medlidande eller ånger så är dessa känslor nästan alltid simulerade, vanligtvis för att tillskansa sig fördelar från normala människor. Skrattkon saknar förståelse för de flesta sorters mänskligt beteende, samt för de bakomliggande mentala och känslomässiga orsakerna till det beteendet.
Som
Cyprez påpekar så går Micke på repeat.