Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2000-06-09, 13:43
  #1
Medlem
OBS! Alla dessa E-post virus som Melissa och LoveLetter är
skrivna i Visual Basic 6.0 och Active X....
Detta är alltså macrovirus som är SK^T lätta att klona eller
skriva om så att du får ett nytt CP-virus!!

Lamers: Skaffa VB! Det är enkelt, ok?

Öppna inte filer som slutar på *.vbs - Det är VB filer som du inte
ska använda till annat än att programmera med i Visual Basic.

VB Ingår i Visual Studios som du kan få för 900:- i studerande rabatt...
(Handböcker ingår ej).
Annars kostar det 14.000:- ..
Programmen som ingår är:

Visual C++
Visual Basic
Visual J++
Visual InterDev
Visual FoxPro
Samt serverapplikationer, proffessional tools, sample files, mm....

Det är ett kap för nybörjare!! :-)

//Icecoder på mIRC: #Hackers! // DALNet
Citera
2000-06-20, 16:19
  #2
Melissa och Loveletter är enkla att skapa!!

Ser ingen som helst mening i att lägga ut 14.000:- på sådana saker när man kan skriva in koden direkt i notepad istället.
Citera
2000-06-24, 22:22
  #3
Medlem
Melissa och Loveletter är enkla att skapa!!

Annars är det ju inte så svårt att ladda ner de aktuella programmen. Gratis....
Citera
2000-06-25, 23:54
  #4
Medlem
Melissa och Loveletter är enkla att skapa!!

Jovisst, de är lätta att klona...
Och behöver varken handböcker eller förkunskaper i programering för att kunna skriva om dessa virus.
Men det jag undrar är, om någon nu vet, hur mycket måste man modifiera för att antivirusprogrammen inte ska känna igen det? Jag menar, ingen vill ju skicka ett virus till mormor.
För att ett antiviruspragram ska vara tillräckligt snabb, kan det inte inspektera hela filen.. vad är det den kollar efter?
Citera
2000-06-26, 15:00
  #5
Medlem
Melissa och Loveletter är enkla att skapa!!

- Digitala signaturer
- "typ kod" (ex funktions anrop)
- Kända stängar ("hej jag är ett virus")
mm.
Citera
2000-06-26, 17:04
  #6
Medlem
Melissa och Loveletter är enkla att skapa!!

För ett tag sedan skrev jag om ett w32 virus som hette undertake, eller nåt liknande. Jag bytte bara ut några textsträngar och lade till några NOP lite här och var för att se om Dr.Solomon AVTK skulle reagera.
D.S AVTK rapporterade då att den hade hittat ett misstänkt virus som liknade undertake, men jag uppmanades att skicka iväg filen till analys.
Om man har orginal sourcen borde det dock räcka med att man flyttar runt några procedurer/makron och ändrar alla signaturer , så skall inget AVprogg kunna känna igen det.
Fast säker är jag förståss inte.
Citera
2000-07-05, 19:24
  #7
Medlem
Melissa och Loveletter är enkla att skapa!!

vill du inte köpa hela jävla visual studio så kan du ta och tanka hem linux gratis. Och inte behöva bekymmra dig om virus och sånt skit...
Citera
2000-07-21, 03:40
  #8
Medlem
Melissa och Loveletter är enkla att skapa!!

Den kollar som sagt efter funktions anrop...
VARIABLER!! Kända variabel namn ur filen
... spreadtoemail() <--- misstänksamt?

hummhhh
Citera
2000-07-22, 20:27
  #9
Medlem
Melissa och Loveletter är enkla att skapa!!

Icecoder:
Fast de datorvirusar som är skrivna i språk vars kod interpreteras och alltså kan tänkas innehålla "spreadtoemail()" utgör en klar minoritet. De flesta virusarna är skrivna i språk som asm eller c, alltså språk som översätts till maskinkod.
Summan av kardemumman är, att om du låter ditt av-progg söka efter typ, "spreadtoemail()", så hittar du inte mycket.
Citera
2000-08-07, 22:21
  #10
Medlem
Melissa och Loveletter är enkla att skapa!!

Jag tror han vet de Icecoder har gjort massor av virus i alla möjliga språk. Dessutom kan han massor om hacking av servers och liknande inte sant?.. Fördelen med macro virus var just den enkla spridningen över E-mail...
Citera
2000-08-22, 01:40
  #11
Melissa och Loveletter är enkla att skapa!!

icecoder är en wannabe, han skryter om sina m4d sk1llz..men i själva verket kan han inte ett skit, o alla dessa små scriptkiddies som ser upp till honom..patetiskt.
Citera
2000-09-04, 11:34
  #12
Medlem
Melissa och Loveletter är enkla att skapa!!

Jag håller med.... alla med lite kunskaper, vet att nätverket heter IRC och inte mIRC. Och på DALnet håller bara idioter till. Jag menar... alla sitter bara och klagar på chanserv och nickserv hela tiden... är det inte dax att dra då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback