Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-13, 14:39
  #325
Medlem
Klart det kan fungera om man har låg tolerans och inte rökt på länge.
Hur många odlare har inte rökt bara bladen från ens plantor för testa bli hög och hur mycket thc har bladen ?
Citera
2022-07-20, 16:05
  #326
Medlem
Kan rekommendera CBG det känns som man tagit en stesolid ungefär, man blir lugn och liknande body high utan att bli hög men känns ändå som man blir lite hög eller smått påverkad.

Läst lite artiklar och bland alla hundratals olika cannabinoids att CBD inte aktivera alla olika receptorer som thc receptorer utan motverkar thc receptorer att inte bli hög medan CBG gör det.

Jag har dålig rygg och andra nervsmärtor också som nästan försvinner av röka 1-2 gram, ska beställa några andra sorter och se vad för skillnad de kan göra, verkar hjälpa om man har ont eller är stressad i allafall.
__________________
Senast redigerad av kablammm 2022-07-20 kl. 16:26.
Citera
2022-07-23, 21:41
  #327
Medlem
Upplystkrigares avatar
I Österrike kan man köpa hampa buds från fuckin automater vi macken! Strains så som northern lights m.m. Dom har låg THC halt men man blir ta mig fan ändå bäng. Dessutom odlat i alperna, helt fantastiskt progressivt!

https://www.harvin.eu/blog-news/hanf...ding-machines/
Citera
2023-03-28, 09:47
  #328
Medlem
Nån som har testat genom ett par olika av generalens hampa och kan ge vägledning?

Letar efter något avslappnande / lugnande, något som kan hjälpa mot ångest / sömnproblem.


Suttit och läst genom denna tråd och flera andra och hela hemsidan men känner mig helt jävla lost.


Hjälp en skåning.
Citera
2024-03-30, 14:26
  #329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrdpistol
Nån som har testat genom ett par olika av generalens hampa och kan ge vägledning?

Letar efter något avslappnande / lugnande, något som kan hjälpa mot ångest / sömnproblem.


Suttit och läst genom denna tråd och flera andra och hela hemsidan men känner mig helt jävla lost.


Hjälp en skåning.

Tror inte sorten spelar så stor roll egentligen utan mängden du konsumerar är viktigare för att få eventuell lugnande effekt. Sedan är vi ju alla olika så enda sättet är att prova sig fram. Det fina med CBD är att det är svårt att överkonsumera och de forskningsrapporter jag läst så har man givit doser upp till 700-800 mg vilket är långt mycket mer än vad de flesta konsumerar. Bra tolerans det vill säga utan negativa effekter.
Citera
2024-04-07, 20:08
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrdpistol
Nån som har testat genom ett par olika av generalens hampa och kan ge vägledning?

Letar efter något avslappnande / lugnande, något som kan hjälpa mot ångest / sömnproblem.


Suttit och läst genom denna tråd och flera andra och hela hemsidan men känner mig helt jävla lost.


Hjälp en skåning.


Gillar M.A.C från Naturexpressen som tusan. Riktigt fina och trevliga är dom. Kan absolut rekommendera att prova

https://naturexpressen.se/products/m-a-c
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback