Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-29, 18:22
  #1
Medlem
Laddade precis ner IntelliJ på min Macbook Air och efter att jag har installerat o så så vill det inte starta.. Någon som vet hur man löser det?
Citera
2020-02-29, 18:55
  #2
Medlem
NormanRosemonts avatar
Något felmeddelande?
Citera
2020-02-29, 19:21
  #3
Medlem
Nej ingenting det startar bara inte när man klickar. Läste något om att man måste skapa en ny directory för intelliJ men jag fattar inte exakt var o hur man ska göra..
Citera
2020-03-01, 13:27
  #4
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr33
Laddade precis ner IntelliJ på min Macbook Air och efter att jag har installerat o så så vill det inte starta.. Någon som vet hur man löser det?
Har du en JDK installerad?

Hjälper denna?
https://www.youtube.com/watch?v=8BrZ7CMrNe8
Citera
2020-03-01, 18:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Har du en JDK installerad?

Hjälper denna?
https://www.youtube.com/watch?v=8BrZ7CMrNe8

Ja jag laddade ner JDK 11. Har kollat youtube videos men dom verkar bara ladda ner det utan problem. Verkar som att det är ett directory fel men jag fattar inte hur man fixar det..
Citera
2020-04-06, 08:59
  #6
Medlem
Testa starta det via bash (eller vad det nu heter på Mac). Då ser du alla eventuella felmeddelanden.
Citera
2020-04-06, 15:50
  #7
Medlem
Intellij-loggen ligger i /Library/Logs/IntellijX/idea.log

Där skrivs det ut stack traces etc. Börja där.
Citera
2020-07-29, 18:01
  #8
Medlem
Det som jag brukar göra vid sådana tillfällen, om jag inte har tillräckligt med tid för att fixa problemet, är att skapa en VM och jobba inom det.

Jag vet, det är inte särskilt "professionelt" att göra så, men ibland så ligger ursaken till ett fel som inträffade under installationen eller djupt i operativsystemet. Livet är ju för kort för att lösa alla sådana.
Citera
2020-07-30, 23:39
  #9
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr33
Nej ingenting det startar bara inte när man klickar. Läste något om att man måste skapa en ny directory för intelliJ men jag fattar inte exakt var o hur man ska göra..

Har inte behövt göra något särskilt vad jag kan minnas. Kan det vara något antivirus eller annat säkerhetsrelaterat som hindrar det från att starta?

Prova att starta om datorn också, inte för att det normalt sett brukar behövas på en Mac, men när man har oförklarliga problem så är det alltid en bra början, det är ju enklaste lösningen om det hjälper.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback