Jag vet. Jag är uppväxt på landet. Får se hur jag gör. Det är kul att resa också. Vilket det aldrig är tid för på somrarna. Har nog gjort mitt på en gård som det känns. Men jag får väl se. Går dessutom alltid bra att köpa en nyv gård, i framtiden om lusten blir stor för det.
Fast alla som känner för att köpa en gård nu är det ett bra läge. Räntan på lån är väl i princip nada. Avbetalning ser nog banken med blida ögon på. Säkerheten i lånet ligger i marken, främst skogsmarken. Så det spelar ju ingen större roll om det blir ett antal mille som gården kostar. Bara tuta och köra om man känner för det.
Lägg en 15-20 millar och du får en gård som du har att pyssla med. Fritidsproblmen är så att säga lösta.Gården och underhåll är det enda du kommer pyssla med framöver.
Här kan du kolla om något är till salu,, där du vill bo.
https://www.lrfkonsult.se/fastighets...rier/lantbruk/
P. S vet egentligen inget om lån för att köpa lantbruk. Bottenlån lär väl inte vara några problem, men sen topplånet kan ju bli knepigare kan jag tänka mig. Har för mig att bottenlånet är på 75% men det ju bara att googla om man är intresserad.