• 2
  • 3
2020-03-05, 00:16
Medlem
FB-das1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkaizer
Det var den enda saken som jag tyckte såg lite annorlunda ut jämfört med en äkta. Men kunde inte säga helt säkert. Kan nog med största säkerhet säga att det här är en kopia eller ett ihopplock då.
Stallet är nog från en Squier i bästa fall, men gissar på asiatisk noname. Så en fulloggad gitarr är det. Glöm den om han vill ha betalt motsvarande en fender.

Halsklacken är fel.
Halsplattan är fel.
Bakplattan i plast är fel.
Stallsadlarna är fel.
Rödmålat hål till trussen är inte original.
Serienummer saknas.
Jag tror inte de där stämskruvarna är fender.
Saknar skunk stripe, vilket nästan alla strator har sen 1971
Hålbilden på plektrumskyddet är fel.

Run the other way.
Senast redigerad av FB-das1 2020-03-05 kl. 00:20.
Citera
2020-03-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB-das1
Stallet är nog från en Squier i bästa fall, men gissar på asiatisk noname. Så en fulloggad gitarr är det. Glöm den om han vill ha betalt motsvarande en fender.

Halsklacken är fel.
Halsplattan är fel.
Bakplattan i plast är fel.
Stallsadlarna är fel.
Rödmålat hål till trussen är inte original.
Serienummer saknas.
Jag tror inte de där stämskruvarna är fender.
Saknar skunk stripe, vilket nästan alla strator har sen 1971
Hålbilden på plektrumskyddet är fel.

Run the other way.

Jag skippar den, skulle gärna ha en Fender, men en äkta sådan. Sen föredrar jag Telecaster framför Stratocaster. Tyckte att avsaknaden av serienummer var lite konstigt, sen har ni här hittat en massa andra saker som inte stämmer med en äkta Fender. Stort tack för hjälpen, det uppskattas stort.
Citera
2020-03-05, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Tittar man på skruvhålens positioner i plektrumskyddet så ser man att dessa avviker från vad som är brukligt:

https://www.google.se/search?q=fende...765RVGi4D-7YrM

Har själv ett gäng strator från olika årtionden och dessa har hålen placerade som i google-länken.
Det är skruven under 5-switchen jag syftar på

Jag vet inte vilka slutsatser man kan dra av det.

Om du vill ha mer opinions så släng upp frågan på strat-talk.com.

Jag känner mig rätt övertygad om att det inte är en äkta Fender efter allt som alla här har påpekat. Så jag hoppar över den här gitarren. Stort tack för hjälpen.
Citera
2020-03-05, 15:58
Medlem
Ska halsmicken verkligen vara så nära halsen? Det brukar väl vara ett litet mellanrum där. Halsen har 22 band dessutom, 21 är väl vad det ska vara på en Stratocaster?
Citera
2020-03-05, 18:27
Medlem
FB-das1s avatar
Citat:
Ska halsmicken verkligen vara så nära halsen? Det brukar väl vara ett litet mellanrum där. Halsen har 22 band dessutom, 21 är väl vad det ska vara på en Stratocaster?
Uppmärksamt!

Det finns äkta Fender med 22-band. Min Fender American Special Stratocaster har det.

Men som du säger så ser greppbrädan ut att sitta för nära micken, som på en 24-bandare.
Ännu en sak att lägga till listan.
Senast redigerad av FB-das1 2020-03-05 kl. 18:32.
Citera
2020-03-06, 11:03
Medlem
Citat:
Uppmärksamt!

Det finns äkta Fender med 22-band. Min Fender American Special Stratocaster har det.

Men som du säger så ser greppbrädan ut att sitta för nära micken, som på en 24-bandare.
Ännu en sak att lägga till listan.

Vet inte varför jag hade fått för mig att Strator bara hade 21 band. Såg nu att det bara var ett fåtal av dom som har det. Inte mycket som talar till den här gitarrens fördel längre.

Har ändå bett säljaren att gå till nån som är kunnig så att den får titta på den. Inte för att jag vill ha den, men jag blev nyfiken på vad det är för nån gitarr.
Citera
2020-03-06, 16:13
Medlem
FB-das1s avatar
Citat:
Vet inte varför jag hade fått för mig att Strator bara hade 21 band. Såg nu att det bara var ett fåtal av dom som har det. Inte mycket som talar till den här gitarrens fördel längre.

Har ändå bett säljaren att gå till nån som är kunnig så att den får titta på den. Inte för att jag vill ha den, men jag blev nyfiken på vad det är för nån gitarr.
Finns massa bra billiga riktia fenders, som inte ser ut som denna (ali express-gitarr). Finns en del bra mexare för småpengar.

Och självklart ska du ha en tele!
Senast redigerad av FB-das1 2020-03-06 kl. 16:16.
Citera
2020-03-06, 21:15
Medlem
Citat:
Finns massa bra billiga riktia fenders, som inte ser ut som denna (ali express-gitarr). Finns en del bra mexare för småpengar.

Och självklart ska du ha en tele!

Kommer aldrig sluta ångra att jag sålde min gula Tele från -72. Alldeles för billigt dessutom. Sen dess har jag bara spelat Les Paul.
Citera
2020-03-06, 21:55
Medlem
Ravenhearts avatar
Citat:

Klart han själv vet vad det är och försöker blåsa nån stackare...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in