2020-03-06, 17:54
Medlem
CyberIngmars avatar
Fristående serie till den som dräper från 2011. Den nya miniserie blev det populäraste kriminalserien på Viaplay. Någon som har sett den? Omdöme. Fann ingen tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Viaplay
Några unga kvinnor har försvunnit och Jan är övertygad att det finns en koppling mellan fallen. Han tar hjälp av Louise, en f.d. profilerare, för att få en djupare förståelse av de som begår brotten.

En trea är den värd. Den är spännande och mörk. Har man sett tillräckligt med danska, nordiska och brittiska kriminalserier vet man konceptet. Han som spelar Jan känns inte rätt i rollen. Ingen som engagerar en. Spännande serie som varken är unik eller den bästa scandinavian noir serien.
Citera
2020-03-06, 17:58
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Fristående serie till den som dräper från 2011. Den nya miniserie blev det populäraste kriminalserien på Viaplay. Någon som har sett den? Omdöme. Fann ingen tråd.

En trea är den värd. Den är spännande och mörk. Har man sett tillräckligt med danska, nordiska och brittiska kriminalserier vet man konceptet. Han som spelar Jan känns inte rätt i rollen. Ingen som engagerar en. Spännande serie som varken är unik eller den bästa scandinavian noir serien.

Nu är det ju personligt vad man tycker man jag försökte och det va inget för mig även om jag gillar deckare typ BOX 21.
Citera
2021-04-03, 14:13
Medlem
Larasofts avatar
Ny säsong på viaplay om mord på män med talanger. Suggestiv och bra. Jag är fast.
Citera
2021-04-04, 01:29
Medlem
Älskade första säsongen, ofta sorgligt och minnesvärt när danskarna är i farten. Dock kommer jag inte ihåg säsong 2, trean ser jag nu, norrmannen santelmann är med överallt så även här, "kul" att de följer GM lite mer.
Citera
2021-04-05, 10:13
Medlem
MobbadeJessicas avatar
De två första säsongerna var bra. Säsong 3 verkar lovande. Undra varför han mördar män? Är han hemligt homosexuell? Seriemördare brukar oftas mörda kvinnor, fast de homosexuella brukar mörda andra män.

Motiven till morden verkar vara att han är avundsjuk på att de har familjer som stöttat offren.
Citera
2023-01-21, 07:10
Medlem
L3nn4rts avatar
Helt duglig men efter avsnitt 5 blir det väldigt enformigt och det känns som att de bara mjölkar något de hade kunnat avsluta långt tidigare. Jag gillar inte känslan av att "kommer detta någonsin att ta slut?"
Citera
2024-09-29, 14:25
Medlem
-GGs avatar
Ny säsong uppe på Prime.

Jag älskar denna serie. Danskarna är suveräna på att göra täta och spännande serier. Och utan för mycket politiskt korrekthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in