• 2
  • 3
2020-03-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
47 000 konstaterade eller frmodade fall i Italien?

Och kan vi verfra resonemanget rtt av till Sverige? r det samma frutsttningar?

Vidare - r det en kningstakt med 25%-27% varje dag? Eller r kningen lgre vissa dagar fr att ta fart andra dagar? Och r kningen jmn ver ldersgrupper eller skiljer det? Svitt jag hrt finns det yngre som ocks ligger p IVA men det r framfrallt ldre som stryker med (jmfr Lombardiet med mnga gamla som dtt).

25%-27% frresten - egen uppfinning eller har du ftt det frn ngon officiell klla? Osv.

Det man kan konstatera fr statistiken r vl bekrftade fall och ddsfall. Sedan finns ett mrkertal fr alla de som inte r testade men kan vara smittade. Jag spekulerar inte men mrkertalet kan vara hgt.

Eftersom du inte har ngot bttre du kan g p n hemmasnickrade gissningar freslr jag att du lgger ner. Det finns ingen vettig anledning att myndigheterna skulle mrka och informationsldet r - till skillnad frn Iran, Kina och Ryssland - s ppet att man kan kontrollera kllorna nu eller kort efter.

Inga anledningar till att myndigheter skulle mrka? Jo, det har dem. Mngder av bevis pekar p att Eliasson och Tegnell (samt hela regeringen) r styrd av satanistiska krafter som vill att s mnga mnniskor som mjligt ska d. Sedan r det en sdan enorm skillnad p myndigheternas siffror och de matematiska modeller som frespr smittan, att det inte kan bortfrklaras.
Citera
2020-03-21, 20:19
Medlem
Nej!

Siffrorna p dda, smittade och IVA r korrekta, de kan dock var ngot frdrjda.

Det r fr mnga inblandade fr att kunna mrka ngot.

Man kan dremot kritisera de senfrdiga tgrder och jvligt oklara direktiv son regering med folkhlsomyndighet givit. Men ven dr har det blivit bttre p slutet.

Det har ju gtt upp fr dem att 25000 - 35000 svenskar kommer att d i frsta vgen. ven en sengngare hajar till d...
Citera
2020-03-22, 00:14
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi
Bra frga.

Vet man att man tillhr en riskgrupp - rkare, astmatiker, transplanterad, ldre, etc - ska man nog ta det frsiktigare n andra.
Nr jag har dtt struntar jag i vad som tog livet ur mej. D bryr jag mej inte.

Har vl brjat komma rapporter om unga som inte r i ngon riskgrupp som dtt. Man vill veta mer. Det snackas om olika blodgrupper, att vissa blodgrupper r mer utsatta n andra.

Konstigt foto p tjejen (eller killen?) med ett glas, gr en konstig min.
https://www.expressen.se/nyheter/cor...nga-sjukdomar/
Citera
2020-03-22, 00:15
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Nej!

Siffrorna p dda, smittade och IVA r korrekta, de kan dock var ngot frdrjda.

Det r fr mnga inblandade fr att kunna mrka ngot.

Man kan dremot kritisera de senfrdiga tgrder och jvligt oklara direktiv son regering med folkhlsomyndighet givit. Men ven dr har det blivit bttre p slutet.

Det har ju gtt upp fr dem att 25000 - 35000 svenskar kommer att d i frsta vgen. ven en sengngare hajar till d...

Det kommer en andra vg i hst sger de menar du att det dr lika mnga d?
Om de inte hunnit ta fram ett vaccin.
Citera
2020-03-22, 11:03
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatanicGovernment
Inga anledningar till att myndigheter skulle mrka? Jo, det har dem. Mngder av bevis pekar p att Eliasson och Tegnell (samt hela regeringen) r styrd av satanistiska krafter som vill att s mnga mnniskor som mjligt ska d. Sedan r det en sdan enorm skillnad p myndigheternas siffror och de matematiska modeller som frespr smittan, att det inte kan bortfrklaras.

Jaja - "mngder av bevis ... satanistiska krafter". Vad har du fr bevis? Eller r det sionister, judar, araber, kommunister, illuminati, frimurare, kapitalisterna (vlj valfri) den hr gngen?
Citera
2020-03-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Det kommer en andra vg i hst sger de menar du att det dr lika mnga d?
Om de inte hunnit ta fram ett vaccin.

En andra vg r generellt mildare (inte lika mnga), vi har ju viss flockimmunitet d och viruset har svrare att propagera i befolkningen.

Jag vill bara understryka att situationen r inte p ngot stt ver, om inte:
1. Vi hittar effektiv behandling
2. Ett vaccin tas fram p rekordtid

Jag r nd svagt positiv, mnga har fattat allvaret och distanserar sig.

En del av de som absolut skall festa p afterski eller olika barer/klubbar kommer att f betala det ultimata priset fr detta. En massiv dos virus och du kan snabbt bli rtt illa dran, ven som ung.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in