Idag, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Jag har också svårt att se det. Problemet är att Anjo, rent narcissiskt, har glappat FÖR mycket käft innan sin publicering...och därmed avslöjat sin okunskap om ämnet.

Kanske om "dokumentären" enbart skulle fokusera på rättigheterna för det minderåriga brottsoffret? Kanske skulle det bidra till att Anjos kritiker lugnar sig? Men nu gissar jag...

Det finns många dokumentärer om förkastliga brott, men jag kan verkligen inte minnas att jag sett något liknande det Anjo verkar vilja göra här. Han har låtit hela gärningsmannens familj få prata ut i dokumentären, bara en sådan sak är väldigt uppseendeväckande. Skulle han på det dessutom försöka presentera bevis som får Antonio att framstå som oskyldig kommer det bli enorm hatstorm.

Han kanske vinklar det till vilket helvete Antonio och familjen Book haft efter domen, men är det någon som faktiskt kommer tycka synd om Antonio eller Anna? Det tvivlar jag verkligen på.

Det Anjo gör just nu är att han riskerar hela sin Youtube-karriär på att göra en dokumentär om en barnvåldtäktsman, hur kan inte någon i Anjos närhet försöka stoppa detta?
Citera
Idag, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Jävligt sjukt, men det är ju inget som VÄP ska stå till svara för.
jag blandade i

Jag får be om ursäkt, jag har blandat ihop två fall. Detta är rätt händelse
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-ulf-sandberg

En funktionsnedsatt man blev mördad av två män, inte en hemlös man som blev mördad av två tonåringar.
(FB) Oskarshamn: Mord på Ulf Sandberg (2022-09-23)
Citera
Idag, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Det finns många dokumentärer om förkastliga brott, men jag kan verkligen inte minnas att jag sett något liknande det Anjo verkar vilja göra här. Han har låtit hela gärningsmannens familj få prata ut i dokumentären, bara en sådan sak är väldigt uppseendeväckande. Skulle han på det dessutom försöka presentera bevis som får Antonio att framstå som oskyldig kommer det bli enorm hatstorm.

Han kanske vinklar det till vilket helvete Antonio och familjen Book haft efter domen, men är det någon som faktiskt kommer tycka synd om Antonio eller Anna? Det tvivlar jag verkligen på.

Det Anjo gör just nu är att han riskerar hela sin Youtube-karriär på att göra en dokumentär om en barnvåldtäktsman, hur kan inte någon i Anjos närhet försöka stoppa detta?

Kolla upp Bjästa-fallet. Det finns en hel del paralleller...
Citera
Idag, 02:26
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:

Det är ju hur många som helst som varnat honom men han slår sig ifrån all kritik genom att kaxigt säga har du sett dokumentären? 🤷‍♂️

Han är alldeles för grandios och tjockskallig för att ta till sig den konstruktiva kritiken.

Hoppas verkligen han är så dum att han släpper den, när skulle det ske, 1 mars? Misstänker starkt att Lisens rädsla ang Anjos "karriär" på yt kommer besannas inom en väldigt snar framtid.
Citera
Idag, 02:53
Medlem
Citat:

Kollar på den dokumentären just nu, tack för tipset! Vilket jävla helvete som flickan i Bjärstafallet verkar ha haft.

Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Hoppas verkligen han är så dum att han släpper den, när skulle det ske, 1 mars? Misstänker starkt att Lisens rädsla ang Anjos "karriär" på yt kommer besannas inom en väldigt snar framtid.

Jag hoppas också att han är så dum att han väljer att släppa den, inte för att jag är så nyfiken på själva dokumentären i sig utan för att jag vill se reaktionerna som han lär få. Däremot hoppas jag för brottsoffrets skull att han väljer att skrota hela dokumentären, det här kan inte vara roligt för henne.
Citera
Idag, 03:38
Medlem
Citat:

Det var en jäkligt intressant dokumentär. Flickorna i Bjärstafallet har någonting att vinna på att SVT gör en offentlig granskning, dom fick upprättelse efter det helvetet dom varit med om.

Om vi istället pratar om Antonio-fallet så har brottsoffret ingenting att vinna på att Anjo gör en offentlig granskning. Det är bara Antonio och familjen Book som har någonting att vinna på att Anjo gör en dokumentär om detta.
Citera
Idag, 05:30
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Finns det någon vinkling Anjo kan ha på dokumentären där han i slutändan kommer ut som vinnare? Det kanske skulle vara ifall brottsoffret har godkänt publiceringen innan? För Anjo är så himla övertygad om att han kommer lyckas vända opinionen när dokumentären släpps, men jag kan inte se hur det ska kunna hända.

Det finns det inte.

Detta fall är gammal skåpmat vid det här laget och dessutom inte är en speciellt kontroversiell dom. Det är inte bara själva brottsoffret som kommer åka på en smäll, utan även målsäganden och det inkluderar Antonio. Väldigt mycket bitterhet verkar riktas mot målsägande 2, som enligt dom har lyckats gå vidare i livet. Då blir frågan berättigad om det är så att han lyckats göra det endast för att han inte blev dömd för våldtäkt mot barn (vilket verkar vara Anjos tes), eller om det finns mer bakom det hela?

Och då blir det helt plötsligt intressant att titta på hela Antonios förflutna som inkluderar betydligt mer brott än detta som han dömdes för. Eller ja, hela dokumentären verkar ju ha något slags udda marknadsföring där man presenterar Antonio som gudfadern, vilket säger en del om självbilden...
Citera
Idag, 06:18
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det finns det inte.

Detta fall är gammal skåpmat vid det här laget och dessutom inte är en speciellt kontroversiell dom. Det är inte bara själva brottsoffret som kommer åka på en smäll, utan även målsäganden och det inkluderar Antonio. Väldigt mycket bitterhet verkar riktas mot målsägande 2, som enligt dom har lyckats gå vidare i livet. Då blir frågan berättigad om det är så att han lyckats göra det endast för att han inte blev dömd för våldtäkt mot barn (vilket verkar vara Anjos tes), eller om det finns mer bakom det hela?

Och då blir det helt plötsligt intressant att titta på hela Antonios förflutna som inkluderar betydligt mer brott än detta som han dömdes för. Eller ja, hela dokumentären verkar ju ha något slags udda marknadsföring där man presenterar Antonio som gudfadern, vilket säger en del om självbilden...

Men lite så, innan hela den här affären hade jag bara ett vagt minne av att Anna toledo Book skevade ur på Instagram i samband med domen. Nu har ju youtube grävt fram otroligt mycket om Antonio allt från domar till olika lajvs där han framstår som otroligt osympatisk. Finns inget scenario där han kommer ut på andra sidan i bättre skick än tidigare.

Eftersom anjo visat sig vara otroligt tondöv och producerar ett hafsverk så är jag genuint intresserad av om hans varumärke kommer att överleva detta. Han pratade tidigare om hur han skulle lägga youtube drama bakom sig och fokusera på längre dokumentärer. Jag spår att han nog får gå tillbaka till att bråka med random tiktok mongon för att dra in brödfödan.

Hur ser det ut på hans instagram, samma radiotystnad som hos resten av sekten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in