Citat:
Ursprungligen postat av
Pippi64
Jag har också svårt att se det. Problemet är att Anjo, rent narcissiskt, har glappat FÖR mycket käft innan sin publicering...och därmed avslöjat sin okunskap om ämnet.
Kanske om "dokumentären" enbart skulle fokusera på rättigheterna för det minderåriga brottsoffret? Kanske skulle det bidra till att Anjos kritiker lugnar sig? Men nu gissar jag...
Det finns många dokumentärer om förkastliga brott, men jag kan verkligen inte minnas att jag sett något liknande det Anjo verkar vilja göra här. Han har låtit hela gärningsmannens familj få prata ut i dokumentären, bara en sådan sak är väldigt uppseendeväckande. Skulle han på det dessutom försöka presentera bevis som får Antonio att framstå som oskyldig kommer det bli enorm hatstorm.
Han kanske vinklar det till vilket helvete Antonio och familjen Book haft efter domen, men är det någon som faktiskt kommer tycka synd om Antonio eller Anna? Det tvivlar jag verkligen på.
Det Anjo gör just nu är att han riskerar hela sin Youtube-karriär på att göra en dokumentär om en barnvåldtäktsman, hur kan inte någon i Anjos närhet försöka stoppa detta?