2022-01-27, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Intressant. Undrar om det på något vis kan vara korrelerat till ägarnas ålder också...lite förvånande kanske att Seat hamnar så långt ned?
Seat är en bil som är väldigt basic och körs i länder som gamla Jugoslavien, Italien och Spanien. Det finns ingen attraktion där.
Citera
2022-01-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Nej, skall man maximera sina chanser att ligga så är det amerikanare och el som gäller.

https://carup.se/bevisat-darfor-far-...sla-ligga-mer/

"Den som kör Tesla får fler dejter och får ligga oftare än andra bilägare. Män med Tesla har hela 110 procent högre chans att få en dejt på datingappar som Tinder, visar en ny studie.

Volvo, Skoda och Subaru hör till de mest avtändande bilmärkena."

Andra avtändande bilmärken är:

Toyota -11
Peugot -15
Kia -16
Renault -16
Volvo -17
Subaru -31
Skoda -45
Vauxhall -45
Seat -49
MG -50

Puh, jag kör Ford Focus och är därmed ganska hipp fortfarande...

Vauxhall = Opel antar jag?

Samtliga bilar är typiska för familjefäder... vi får hoppas de får ligga ibland i alla fall.

Family Dad brands...
Citera
2022-01-27, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Vet inte vad du bor under för sten men jag ser Lexusbilar dagligen. Mestadels SUV'ar, merparten framförda av medelålders män.

Som inte behöver använda sitt fordon som kukförlängare och som inte ser bilen som någon slags statussymbol för att hävda sig mot andra.

Håller med om att de ändå känns hyfsat vanliga. Men däremot så tror jag inte på att yttre status inte är viktigt för köparna. I grunden är det ju en Toyota som säljs med Lexusmärke för att bättre imponera på omgivningen. Det är ju hela grunden till varför Toyota startade Lexus för att tilltala kunder som ville ha ett märke med mer status än "folkbilen" Toyota.
Citera
2022-01-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Vauxhall = Opel antar jag?

Ja, du har helt rätt. Det är en brittisk studie och forskningsrapport, och där säljs Opel under varumärket Vauxhall.
Citera
2024-04-17, 06:47
Medlem
Brittiske komikern Rowan Atkinson har ev hoppat av klubb Lexus då han bestämt sig för att sälja sin LFA med bara 482 mil på mätaren.
Önskat pris är 875 000 pund som är strax under 12 miljoner kronor för bilen som tillverkades i 500 exemplar.

Edit: Förutom ljudet/varvvillighet så är den en av få bilar som har söta små airbags i sina bilbälten.
Senast redigerad av OnlyHans 2024-04-17 kl. 07:02. Anledning: Bilbältet m m
Citera
2024-04-17, 07:50
Medlem
zoombos avatar
LFA är en toppmodell som är få förunnat, inte ens FB-are har råd med den.

Efter att ha rattat Lexus i 4 år förstår jag hela grejen, kvalitén är 3 ggr bättre än vilken annan bil som helst och under mitt ägande har jag knappt behövt göra annat än vanlig service.

Lexusköpare vill främst ha bilar som fungerar. Och det gör dom om hopsättningen, materialvalen och toleranserna är flera snäpp bättre än andra bilar. Att man sen inte behöver skryta med sin kärra är en medveten strategi, diskret och lagom snygg räcker. Dom som har kroppsliga komplex väljer annat märke.
Citera
2024-04-17, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsvensken
Det är mycket vanligare att människor väljer att köpa sig en BMW, Audi, Mercedes än att välja en Lexus. Vad beror det på egentligen? Vad är det för människor som kör Lexus, och hur skiljer de sig från BMW/AUDI/MERCEDES förare? Enligt min observation är Lexus inte särskilt "orten" eller kaxigt, utan signalerar något annat.

Så, frågan är. Vad är det för människor som kör Lexus? och varför väljer de bort de Tyska konkurrenterna?
De som vill ha en diskret men pålitlig och driftsäker bil väljer Lexus.
Har själv ägt såväl BMW som Mercedes och förnuftsvarianten på AUDI = VW.
Tillbringar du mycken tid bakom ratten så märker du Lexus överlägsenhet mot de tyska "premium"-bilarna.
Tyskarna är konkurrenter, men inte jämlikar.
Citera
2024-04-18, 06:41
Medlem
Har både BMW och Lexus.
Den ena mekar jag med, den andra åker jag i.
Citera
2024-04-18, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163cm
Har både BMW och Lexus.
Den ena mekar jag med, den andra åker jag i.
Aha, DÅ förstår jag varför folk köper BMW!
Citera
2024-04-18, 13:02
Medlem
PeterNosters avatar
Alrik på Auto Motor & Sport köpte en. Här är varför:

https://www.youtube.com/watch?v=tQTn97H85fY
Citera
2024-04-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Aha, DÅ förstår jag varför folk köper BMW!

Ja, man måste ju ha nått att pyssla med, en Lexus ger inga jobb.
Citera
2025-02-12, 01:12
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Det är de som älskar Toyota över allt annat men någon gång vill ha lite lyxigare bil.
Lexus är fina bilar men om de slår de tyska premiummärkena är jag tveksam till.

Om man pratar hållbarhet och pålitlighet då slår Lexus tyska bilar. Ska man prata innovation och ny teknik då slår tyska bilar japanska bilar.

Nu handlar det om vad man vill prioritera. Vill man ha en bil som håller och som är billigare att underhålla då köper man en Lexus, vill man känna sig trendig och hoppa på en ny fluga då köper man Mercedes till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in